Domácí příprava pro nemocné žáky / info pro rodiče

 

Akce školy / třídy - červen:

21. - 23. 6. - předběžná kontrola učebnic, příprava na odevzdání (zkontrolujte doma; opravte, co je možné; vygumujte vše, co dítě napsalo do učebnice; ...)

26. - 28. 6. - vyučování do 11.35 - výuka pouze s třídní učitelkou (dokončení odevzdávání a kontroly učebnic)

26. 6.  - sportovní den - sportovní oblečení, pokrývka hlavy, dostatek pití, opalovací krém, ne tričko na ramínka, ale tričko s krátkými rukávy (nespálí si ramena)

29. 6. - Poslední zvonění - konec vyučování je ázán na konec této slavnosti (bývá mezi 11.10 - 11.45 hod.)

30. 6. rozdávání vysvědčení, odchod na prázdniny kolem 8.30 hodin

Dne 26. 5. jsem provedla poslední záznam skrze výuku, učivo je probráno a budeme již stále opakovat a upevňovat znalosti. Napíši sem pouze akce nebo důležité informace, které vyplynou z posledního měsíce ve škole - např. 16. 6. Mravenci - výukový program ve škole s p. Dvořákovou (cena asi 35,- Kč, ještě upřesním).

26. 5.:

ČJ - opakujeme druhy vět a veškerý pravopis

- písanka do str. 11 (někdo nemá nějakou stránku dopsanou, tak přes víkend splní)

M - vybrali jsme 3.díl matematiky - necháme si jej na začátek třetí třídy jako opakování, rozdali jsme si díl 2.

23. 5.:

ČJ - 88/5 - napiš správné dvojice

M - 32/do cv.4 a 33/do cv. 3

18. 5.:

ČJ - str. 111/cv.a (dě, tě, ně)

M - str. 30/cv. 4, str. 31/cv. 3

17. 5.:

ČJ - 112/a - do sešitu

M - str. 28 a 29 dokončena

16. 5.: 

ČJ - opakujeme druhy vět, rod podstatých jmen, tvrdé i měkké souhlásky, spodobu hlásek (p-b, s-z, v-f...)

M - str. 27/cv. 1, 2, hra; str. 28/cv. 1 a 4

15. 5.:

ČJ - opakujeme druhy vět - odkaz zde

M - str. 24 celá, 25/1 a3, str. 26/2 a 3, DÚ 26/4

ČaJS - za poslední str. 72 začínají opakovací kartičky, děti potřebují učebnici, kterou máme tady - rozstříháme růžové otázky, odpovíme na ně pomocí učebnice (žáci se učí pracovat s textem, vyhledávat informace) a kartičky nalepíme do sešitu

12. 5.:Prosím, peníze na výlet nejpozději v pondělí, jinak s žákem nebude počítáno a jeho místo bude nabídnuto náhradníkovi.

ČJ - pravopis velkých a malých písmen, skládání vět ze slov

M - v učebnici jsme nepokračovali 

10. 5.:

ČJ - str.110  - vždy pouze první řádek - dokončení práce

- písanka do str. 10 nebo 11, podle toho, kde jsou

M - str. 21/cv.3 a 22/cv.3; DÚ=23/cv. 2

9. 5.:

ČJ - procvičujeme na str. 110 - píšeme vždy jen první řádek; ústně zkoušíme i/y

M - str. 20 - hotovo

5. 5.:

ČJ - definice podstatných jmen; 97/1 - vypiš pouze slovesa

M - do str. 19

3. a 4. 5.:

Cena výletu je 320,- Kč, zítra posílám přihášky. Čas 7.45 - 16.00hodin, odhlašte obědy ve ŠJ.

ČJ - učíme zaznamenávat stránku a cvičení v sešitě - pod datum napíšeme 109/a) a napíšeme pouze první řádek s ú-ů-u, pak vynecháme řádek, napíšeme 109/b) a zase jen první řádek, dále vynecháme a zase 109/c) .....; to samé u cvičení na i/y

- do sešitu 97/1 - napiš a vyznač

- písanka - pokračujeme 1-2 str. podle individuálního tempa žáka

- čtení - pokračujeme O pejskovi a kočičce - O košilce

M - dopočítali jsme na str. 18 (krom autobusu = cv.1)

2. 5.:

ČJ - dokončujeme PL o podstatných jménech

M - do str. 16

28. 4.:

- chybí 10 dětí, v učivu stojíme, procvičujeme a opakujeme

27. 4.:

ČJ - procvičujeme a opakujeme učivo

- další kapitola O pejskovi a kočičce

M - skončili jsme na str. 15/cv.3

25. 4.:

- tematické dopoledne - Moje bezpečí

24. 4.:

ČJ - psaní předložek, vyjmenuj slovní druhy, TS a MS, rod podstatných jmen - procvičování

- písanka - další stránka

M - str. 13 - 14, kromě hry dole

21. 4.:

ČJ - předložky str. 94; žlutý rámeček = vem předložku po předložce a vymysli k nim slovo, napiš do sešitu;

- cv. 3 zkus také napsat do sešitu

- rozdělujeme slova do slovních druhů (umíme a třídíme na podstatná jména, přídavná jména, číslovky, slovesa, předložky a citoslovce)

- čteme pejska a kočičku - celá třetí povídka

M - pacujeme ve druhém díle M (máme ve škole) na str. 50 a 51

20. 4.: Nejsem v práci, jsem na školení. Postup ve výuce zapíši až v pátek.

 

19. 4.: Dnes divadelní představení v kině, cena 10,- Kč (mají u mne všichni, kdo byli v Sokolově na výstavě)

ČJ - čteme od str.43

M - dokončena str. 12

18. 4.:

ČJ - udělat opravy v sešitech ČJ, dodělat PL cv. 1

- čtení Pejsek a kočička str. 19-30

M - dokončena str. 10

12. 4.: Přeji klidné a pohodové Velikonoce.

ČJ - naučit řadu slovních druhů

- čteme Povídání o pejskovi a kočičce - Jak myli podlahu; na prázdniny = od str. 19 - Jak si pejsek roztrhl kaťata

M - dokončena str. 10

11. 4.: Poslala jsem vám objednané knihy, celkovou částku mají zaznamenánu v notýsku.

ČJ - procvičujeme řadu slovních druhů; určujeme rod podstatných jmen; do sešitu 93/2

- písanka str. 6

M - hotova str. 9

10. 4.: Poslala jsem vám hotová fota od p. Domabyla.

ČJ - procvičujeme řadu slovních druhů - hledáme slova podle obrázku na str. 92, určujeme rod podstatných jmen

M - str. 8 hotova

ČaJS - str. 67  hotova; Velikonoční dny - tisk zde (nalepit do sešitu ČaJS 

7. 4.:

ČJ - učíme se odříkat řadu slovních druhů - str. 90; poznáme podstatná jména, přídavná jména, číslovky, slovesa, předložky

M - str. 7

5. 4.:

ČJ - opakujeme psaní ú-ů-u; tvrdé a měkké souhlásky, slova s ě; 

M - odevzdali jsme M2 a rozdali M3 - hotova str. 5 a 6

4. 4.:

ČJ - procvičujeme na str. 89

- písanka - samostatné plnění úkolů na str.  4 a 5

M - str. 41 a 42; MATEMATIKU 1. DÍL již nenosíme (můžou si dodělávat, vystřihovat, malovat, ......)

3. 4.:

ČJ - str. 88/cv.1 a 2 - do sešitu napiš čtyři hádanky ze cv.1

- písanka - pokračujeme na str. 4

M - nakupujeme: máme 100,- Kč, koupíme 5 věcí, zapíšeme do sešitu, podrhneme a sečteme; zjistíme, jestli nnám vrátí nebo doplatíme

ČaJS - kontrola DÚ = str. 63, pokračujeme na str. 64  

31. 3.: Děkuji všem dospělým, kteří si udělali čas a šli se s námi. Moc jste nám pomohli.

ČJ - kontrola všech tří sešitů, doplnění oprav

- píši pár vět - vyprávění o včerejším dni

M - nakupujeme: mám 100,- Kč, koupím 5 věcí - cena celkem, kolik mi vrátí / kolik doplatím?

28. 3.: Někdo stále nemá ve třídě cvičební úbor, zítra je TV.

ČJ - bě-pě-vě-mě, str. 85/ cv. 3 do sešitu

M - opakování - str. 46 a 47, samostatně, podle schopností (cv. 4 a hru jsme vynechali)

27. 3.: Sedm dětí nemá cvičební úbor!!!

ČJ - str. 83, do sešitu napsat cv. 7 a 11

- písanka str. 2 dokončena

M - str. 40 celá a 41/do cv. 2, DÚ - zjisti, který den ses narodil/a (pondělí, úterý, ...?)

ČaJS - DÚ, hotovo do str. 63 (na středu)

24. 3.:

Den čtení - čteme a vyprávíme o knize, kterou doma čtu - foto na webu

Pohádky - kvízy - poznej pohádku, poznej a pojmenuj postavičky z pohádek

23. 3.:

ČJ - dodělat svůj květ - slova na slabiky (podobně jako kytky v učebnici jen nepoužít do středu květu slabiky dě-tě-ně)

M - kontrola DÚ, vyhodnocení matematické soutěže Cvrček, ukázka řešení a postupu jednotlivých úloh

21. 3.:

ČJ - str. 82/napiš so sešitu cv.5

M - hotovo až na str. 39

20. 3.: Dnes je první jarní den.

ČJ - čteme bajku na str. 81, doplňujeme věty ústně

- píšeme opravy do sešitů ČJ, prosím, zkontrolujte sešity, někomu chybí i staré opravy (slovo se napíše správně a pěkně, pečlivě)

- začínáme slova s ě - dě-tě-ně, str. 82/cv.3 = píšeme z každého řádku tři slova, cvičení 5 píšeme na počítači

M - dokončena str. 37,  na str. 38 hotovo cv. 1-2-3

ČaJS - rostliny na jaře

 

Stále opakujeme a procvičujeme, v pátek je matematická soutěž Klokan.

14. 5.:                      

ČJ -  opakujeme rod podstatných jmen a spodobu znělosti (s-z / p-b / f-v .....)

M - dokončena str. 36

13. 3.:

ČJ - píšeme opravy do sešitu

- písanka str. 38

M - dokončena str. 35

ČaJS - str. 60

10. 3.: 

ČJ - procvičujeme spodobu a rod podstatných jmen, pracujte podle zadání na str. 80 

M - kontrola cvičení ze str. 32 a 33 - někdo nemá, zapomněl, dodělá doma přes víkend; skončili jsme na str. 34/2

7. 3.: Děti mají v ŽK přihlášku na čtvrtek - Muzeum Sokolov - výstava. 

ČJ - procvičování až do str. 78, procvičování poznávání podstatných jmen a určování rodu

M - hotovo do str. 31, do pátku udělat DÚ = str. 32/cv.2 a 3; str. 33/cv.4

6. 3.: Zítra jsou konzultační hodiny od 16.00 hodin.

ČJ - rozlišujeme podstatná jména pomocí slovíček TEN - TA - TO na rod mužský, ženský a střední; píšeme 74/2

M - str. 28 - někdo neudělal, dodělá doma; str. 29 hotova

ČaJS - dodělat str. 49 - zjistit svou míru a váhu

PÁTEK - 3. 3.:

Bez učebnic, pouze ŽK + penál + svačina + přezůvky.

Budeme tvořit svou první velkou prezentaci / projekt na téma Nebezpečí okolo nás. Potřebujeme pastelky/fixy, barevné papíry, lepidlo a nůžky - vše by měli mít ve škole.

2. 3.:

Zážitkový program Svět rizik - ve Světě záchranářů v Karlových Varech - fotky dám na web až zítra, nemám všechny.

1. 3.:                   ZÍTRA jen batoh, svačinu, penál a přezůvky (vezmeme si ze třídy).

ČJ - stále procvičujeme spodobu znělosti, zkoušíme psát i diktáty s takovými slovy (žabka, sloup, dub, ...)

- písanka str. 35

M - skončili jsme na str. 28; zkouším řadu násobků 2, 3, 4 a 5 - svižně, bez koktání, bez dlouhého dopočítávání (prsty povoleny, ale ukazují kolikátou "dvojku"/ "trojku"... říká)

ČaJS - připravujeme se na čtvrteční akci - připomínáme si telefonní čísla 112, 150, 155, 158

23. 2.: Ve čtvrtek jedeme do KV, děti mají info v ŽK - vyplňte, podepište, zaplaťte, odevdejte.cheeky

ČJ - procvičujeme spodobu znělosti  - str. 72-80 + na listu

M - stále procvičujeme + a - do 100, násobení 2-3-4-5-6; na listu

21. 2.: Kdo nevrátil / neodevzdal ČaJS, přinese ve středu ráno!!!

ČJ - procvičování spodoby slova str.72 - 73

- přednes básní

M - písemné opakování a procvičování sčítání a odčítání do 30 (s přechodem i bez, porovnávání spojů/příkladů, dopočítávání chybějícího sčítance, ...)

20. 2.:

ČJ - str. 72, procvičujeme spodobu zde

- písanka str. 34

ČaJS - - str. 54 - o babičce; str. 55 doplněna

M - hotova str. 25; do sešitu libovolné příklady na + a - do 100;

16. 2.: Prosím, podepište pera, opět jsme se dohadovali, čí to je! Již to řešit nebudu, zdržuje nás to od práce.

ČJ - str. 70-71 - slova příbuzná; 71/1 tabulka = v prvním sloupečku najdi potraviny, zapiš je do sešitu a vymysli k nim další dvě slova příbuzná (ne ta, která jsou uvedena ve druhém a třeetím sloupečku)

- písanka str. 33 - někdo pracoval pomalu a má za

M - str. 24 hotova + 

15. 2.: Dostali jsme nabídku zhotovení jarních a velikonočních fotografií dětí od p. Domabyla, pokud máte zájem, dostavte se do školy a vyberte si z jeho nabídky - nejpozději do konce měsíce.

Čteme z čítanky, zkoušíme si přednes přidělených básní.

14. 2.:

ČJ - procvičování TS a MS - slova, diktát vět se slovy s TS a MS

M - počítáme s počítadlem (37 + 12 = 40 + 9 = 49; 24 + 18 = 30 + 12 = 42...)

- skončili jsme na str. 24/cv.1

13. 2. :

ČJ - do 69/3

- písanka - každý píše stranu, kterou má na řadě; sjednotili jsme se na str. 32

- každý dostal jednu básničku, kterou se naučí (mají nakopírovanou v sešitě ČJ); marodi si vyberou básničku minimálně o třech slokách, tzn. o 12 řádcích

M - DÚ = 23, hotovo str. 22-23

ČaJS - str. 54

2. 2.:            Přeji všem pěkné prázdniny.

31. 1.:

Zítra nejedeme na plavecký výcvik - z důvodu vysoké absence žáků. Výuka dle rozvrhu, včetně TV.

30. 1.:

Tento týden je ve znamení vysoké nemocnosti - děti popadaly frown, takže úkoly nebudou, v učivu pojedeme velice pomalu, nic nového brát nebudeme, doma jen opakujte a procvičujte. 

Budu psát, jen když bude něco nutného. 

26. + 27. 1.:

ČJ - 67/cv. 4 - vyřeš a napiš 4 věty dle vlastního výběru

ČaJS - str. 52

M - str. 20/cv. 1-3

24. 1.:

ČJ - procvičování učiva, nic nového

M - 19/3

23. 1.:

ČJ - napiš str. 65/cv.4b

- písanka str. 29

ČaJS - str. 50 a 51, do sešitu zapiš do sloupečku měsíce v roce a vyznač pomocí čtyř barev roční období, do kterého měsíc patří

M - dokončena str. 18; do sešitu zapiš násobky 2, 3, 4, 5 a 6

19. - 20. 1.:

ČJ - procvičování ú-u-ů + i/y

M - do str. 18/cv. 2E; slovní úlohy

18. 1.:

ČaJS - měsíce v roce, rozdělení měsíců do ročních období

17. 1.:           

ČJ - procvičujeme druhy vět, znaménka za větou; TS a MS; pravopis úůu; - 63/5

ČaJS - str. 44 - 46

M - sloupečky, sčítání i odčítání celých desítek - samostatně (32  - 20;  59 + 40)

16. 1.:              Již 12. 1. jsem žádala o podpis v ŽK vzadu u návrhu známek 

                                          za první pololetí, prosím, podepište.

ČJ - stále procvičování tvrdých a měkkých souhlásek a ůúu

- písanka I/J

M - dokončena str. 17

13. 1.:

ČJ - stále procvičování tvrdých a měkkých souhlásek a ůúu

M - dokončena str. 16, příprava na násobení 6

12. 1.:                        V ŽK máte zapsán návrh známek na pololetí, prosím podepište.

ČJ - pravopis i/y - tvrdé a měkké soulásky - vybírejte si cvičení až do str. 66 - tolerujte slabiky di-ti-ni/dy-ty-ny, je potřeba je pořádně naposlouchat a upevnit sluchové rozlišování

- někdo nemá dopsáno písmeno Q/q v písance - DÚ 

M - do str. 16 - dělejte jen klasické příklady; je potřeba používat počítadlo

ČaJS -  postupně 44 - 46

11. 1.: Plavecký výcvik probíhá dle očekávání, bez problémů, dnešní lekci si děti velice chválily, byly nadšené ze svých pokroků. Děkuji vám, že všichni žáci měli igelitky na věci.

Žákovské knížky mám u sebe, zítra je dostanou -  píšu návrh známek na pololetí - prosím stvrdit podpisem.

 

10. 1.:

ČJ - pravopis ů-ú-u; pravopis i/y - tvrdé a měkké soulásky

M - rozklad čísel na D a J; vypočítáno do str. 14 (co nevíte raději vynechte);

- - str. 13/cv.4 a dokreslit hru

- ve cv.4 na str. 14 přemýšlíme, jak si počítání ulehčit a zjednodušit, nepočítáme to postupně, ale např. v prvním příkladu postupujeme takto: 12 přidávám a za chvíli zase uberu, tak je zbytečné s ní počítat, vzájemně se ruší, proto ji rovnou škrtnu a zbyde mi pouze 34 + 6. Upozorňuji, že každé dítě vidí matematiku jinak, upřednostňuje jiný postup řešení, tak je jen naveďte, jak byste to asi dělali vy a nechte ho, ať si zvolí postup svůj; je dobré využívat počítadlo, pracujeme již s velkými čísly, tak ať mají názor. Proto také nosí počítadlo do školy a zase zpátky domů.

- řada násobků 2-3-4-5 - odříkávat s ukazováním prstů, ať ví, kolikátou čtyřku říkají

9. 1.:

ČJ - tvrdé a měkké souhlásky - psaní, pravopis; opakujeme pravopis u-ů-ú

- písanka str. 27

M - do str. 12 (co nevíte, vynechte); rozklad čísel do 100 na desítky a jednotky (32 = 3D + 2J)

ČaJS - moje tělo

6. 1.:

ČJ - tvrdé a měkké souhlásky - PL

M - do str. 12, DÚ - 12/3

5. 1.:

ČJ - rozdělení hlásek na měkké a tvrdé - str. 57

- písanka str. 26

M - do str. 11/2

Děti neměly igelitku na věci do bazénu!! Holky by si měly sundat naušnice, aby je neztratily v bazénu.

 

Zítra = ve středu začíná plavecký výcvik. Do školy se jde s batůžkem, ve kterém je svačina, pití, plavky a ručník, koupací čepici, "sprcháč", igelitka na mokré věci.

3. 1.:

ČJ - délka slabik, obrázkové čtení, str. 54/55

M  - do str. 10/1

Někdo má úkol v sešitu M - oprava příkladů

 

19. 12.: Zítra máme vystoupení pro bývalé zaměstnance školy - sraz ve 14.00 před školou, konec ve 14.40 hodin, čepici s bambulí s sebou.

           ČJ - hlásková stavba slova (slabbikotvorné r / l)

           M - opakujeme a procvičujeme v I. díle - libovolně na str. 54/55

16. 12.:

ČJ - procvičujeme psaní ú-ů-u; rozdělujeme slova na slabiky (čarou) a zapisujeme hláskovou stavbu (kolečka a křížky) - dle str. 51-53

M - dokončena str. 8

15. 12.:

ČJ - slabikotvorné r-l - kolečka a křížky - do str. 53

M - do str. 7

ČaJS - str. 36-37

14. 12.:

ČJ - věta-slovo-slabika-hláska -  určujeme počet slabik, počet samohlásek - do str. 51

- písanka str. 25

M - do str. 6, počítáme do 40 (+ a -); násobky 2 a 3

13. 12.:

ČJ - u-ú-ů - do str. 51

- písanka str. 24

M - str. 5 - co vše se dá určit na krychli; (+ a - do 40), násobky 2 a 3

12. 12.:

ČJ - pravopis ú - ů  - u - str. 51/5 - do ČJ-1

M - vyplněno do str. 50/cv. 3

- sloupečky č. 64 a 65

ČaJS - str. 35

8. 12.:

ČJ - - čárka ve slově - str. 49/cv. 7 = vyber si dvě dvojice slov a napiš s nimi věty (celkem 4 věty)

- samostatná práce - slož větu, doplň správné slovo do věty, najdi chybu ve větě

M - do str. 47/1

ČaJS - str. 34

7. 12.:

ČJ - =ČJ-3 str. 49/cv.9; dělení vět na slova a slabiky - samohlásky; diktát vět; čtení s porozuměním

- přednes písničky Hlídač krav, opakování přednesu básniček z listopadu

- písanka str. 23

M - str. 45 hotova

- sloupečky do sešitu - 8 příkladů do 30 (+ i -)

6. 12.: 

ČJ - hledáme chyby ve větě, slovosled ve větě; do str. 48

- písanka str. 22

- v ČJ-3 mají písničku Hlídač krav - za naučit zpaměti první dvě sloky a refrén - TISK PÍSNIČKY

M - do str. 45/cv.2

5. 12.:

ČJ - str. 46 - 47

ČaJS - moje bezpečí a ochrana - doma i venku, Mikuláš a čerti - jak se zachovat

M - do str. 44/ cv. 3

2. 12.: Posílám info o plavání, prosím podepsat a poslat zpět spodní část přihlášky - mají v ŽK. Peníze budeme vybírat až v lednu, tak je neposílejte!  Začínáme ve středu 4. 1. 2017.

ČJ - význam slov str. 44; dělení slov str. 46; skladba věty str. 45 - opakování

M - do 43/cv. 1, plus a minus do 30

1. 12.:

ČJ - význam slov str. 44; dělení slov str. 46; skladba věty str. 45 - opakování, diktát vět, řazení podle abecedy

M - do str. 42/ cv. 3

ČaJS - str. 33, živočichové v přírodě, chování v zimě

30. 11.:

ČJ - diktát z písanky str. 21 o čmelákovi; 

M - hotovo do str. 42/2 (cv. 2 dobrovolný DÚ)

ČaJS - lepíme zvířátka do jejich přirozeného prostředí

29. 11.:

ČJ - písanka str. 21, sestavování vět - přeházená slova;

M - rozklad čísel na desítky a jednotky

28. 11.:

ČJ - slova mnohoznačná (list, koruna, kohoutek, jazyk...); DÚ do ČJ-2 = napiš dvě věty se slovem list a dvě věty se slovem koruna, pokaždé v jiném významu;

ČT - str. 57 - text písně Roličky

M - hotovo do 40/1 (nápověda - počet cestujících je 7)

ČaJS - str. 32, učíme se psát svou adresu

25. 11.:

ČJ - zkouška programu na nedělní Zpívání u stromu

M - plánování vánoční besídky a rozdělování dárků

24. 11.:

ČJ - procvičování významu slova

- písanka str. 19

M - počítáme slupečky s rozkladem (6 + 9 = 6 + 4 + 5 = 15)

ČaJS - Divadelní představení O čisté planetě - v kině

23. 11.:

ČJ - slova nadřazená - podřazená - souřadná; význam slova - stejný a opačný

- písanka str. 18 (odpověď o datlovi celou větou, počet barev - jak jim vyjde místo)

- přednes - trénink již přidělených básniček

M - str. 38 dokončena (co nevíte, vynechte)

22. 11.: 

ČJ - slova opačná a slova stejného / podobného významu

- popletené věty - správné pořadí slov ve větě

- písanka str. 17

M - str. 36 dokončena

21. 11.: 

ČJ - 35 a 36 - skládáme věty

- písanka str. 15 a 16

M - dokončeno 36/1; sloupeček příkladů na rozklad -

ČaJS  - str. 31/ cv. 2 za DÚ (na čtvrtek)

16. 11.:

ČJ - str. 34 a 35, - str. 35/cv.8

M - dokončeno 35/2

15. 11.:

ČJ - str. 33 a 34

- písanka str. 14

M - dokončena str. 32

14. 11.:

ČJ - str. 33 

- písanka str. 13

- dostali recitační program = básničky - naučit svůj zatržený kousek

- dostali pozvánky na Zpívání u stromu - 27. 11. v 18.00 před školou

M - do 32/1 (dobrovolný DÚ)

11. 11.:

ČJ - diktát vět, určování druhů vět, abeceda

M - do str. 31/cv.3; od pondělí budeme potřebovat pravítko 30cm - průhledné, aby skrz viděli čáru, kterou narýsují a tužku č.3 nebo liovolnou pentilku (pokud budou mít pentilku, naučte je s ní zacházet)

10. 11.:

ČJ - diktát vět, sklad a rozklad slov, druhy vět, vyprávění zážitku, umím se omluvit?

- písanka str. 12

ČaJS - podzim, stromy a plody opakování, členové rodiny, domácí zvířata str. 29

M - do str. 31/cv.1

9. 11.:

ČJ - slabika-slovo-věta; diktát - stále str. 31

ČT - tvoření programu - přednes básniček

M - str. 30 dokončena (DÚ - spirála/pakety) 

8. 11.:

ČJ - druhy vět - tvoříme všechny druhy z jedné věty; oddělování a rozdělování slov; abeceda;

M - 29 / kromě cv. 4 dokončena, str. 30 též (DÚ - parkety/spirála)

ČaJS - u mě v pojíčku

7. 11.:

ČJ - druhy vět, DÚ - str. 31/cv.5

- písanka str. 11

M - do str. 28/3 - kdo nedokončil pyramidy, pokusí se doma + spirála na str. 29(parkety)

ČaJS - str. 28 a 29, kartičky teprve budeme dělat!!!!

ČT - přednes vybrané básničky

4. 11.:

ČJ - procvičování - druhy vět - PL - spodní polovina za

M - kontrola DÚ, vyhodnocení včerejší samostatné práce na str. 26 dole; str. 27 / cv. 1 a 2

3. 11.:

ČJ - druhy vět str. 30/31

M - str. 26 dokončena; 26/3 = DÚ

ČaJS - str. 26 a 27 

2. 11.:

ČJ - opakujeme druhy vět, oddělování slov ve větě

M - str. 25 dokončena

ČT - str. 54 - 56 - vyber si básničku a nauč se ji do PO

1. 11.:

ČJ - druhy vět str. 30

M - str. 24 dokončena

31. 10.:

ČJ - věta - slovo - slabika, abeceda, počáteční písmeno

- písanka str. 10

- ČT - článek o kukačce

M - str. 24/cv. 2, čtveřice příkladů - M1=DÚ

ČaJS - str. 25 a 26 - DÚ na čtvrtek = zelený domeček

ÚTERÝ 25. 10.  - TEMATICKÉ DOPOLEDNE "ŽIJEME BEZPEČNĚ A ZDRAVĚ" - děti jdou do školy bez učebnic a sešitů (penál, pastelky, svačina...)

  • zábavné dopoledne s preventistou PČR praporčíkem Ingrid Milfaitovou 
  • beseda, hry, situace ohrožující zdraví dětí - jak se správně zachovat, když ...

24.10.

ČJ - čtení slov, opis slov, druhy vět, 28/cv.5 - společná práce na folii

- písanka str. 9 dokončena, odpovědi celou větou

M - str. 23 dokončena; str. 24/cv.1

ČaJS - str. 24 - nalepeno

21. 10.:

Někdo ani dnes neměl vypracovaný úkol ze 17. 10. na ČaJS - hotovo mělo být ve čtvrtek, zapomětlivci v pátek, prosím dohlédněte na přípravu.

ČJ - str. 26/cv.5 - psaní na folii + vyber si dvě věty a opiš do sešitu

- písnička Malé kotě nalepena do sešitu ČJ - čtení slov a nácvik textu zpaměti

- odpovědi na otázky ze čtení z DÚ podle toho, který článek četl/a:

  • Čím byl tatínek / maminka?
  • Co udělal tatínek / maminka? 

M - str. 22 a 23 - vybarvi parkety; str. 22 dokončena celá

20. 10.:

ČJ - druhy vět, přesmyčky na str. 26, tvoříme rýmy a věty

- čtení - Moje první čítanka - čtení na každý den - DÚ na pátek = přečti str. 8 nebo 9 - vyber si

M - str. 22/ do cv. 3

ČaJS - str. 22 a 23; skupinová práce - pojmenuj karty na str. 17; DÚ na pondělí - dokončit str. 22

 

19. 10.:

ČJ - řazení podle abc - barvy; čtení slov ve sloupečku; rychlostní čtení slabik;

- ddokončujeme - píšeme dopis kamarádovi / kamarádce - pro děti z onkologického odddělení

- písanka str. 8 DÚ - celé (odpovědi celou větou)

M - do str. 22 / cv. 2 - totto cvičení jsme nestihli celé, dokončíme zítra 

18. 10.:

ČJ - druhy vět - tázací, oznamovací a rozkazovací - říkej je a napiš: Jdu domů. Jdi domů! Jdeš domů?

- slovosled ve větě - slož větu ze slov

- dokončena str. 25

- píšeme dopis kamarádovi / kamarádce

M - dokončeno na str. 21/cv.2 -str. 21/1 dokonči práci ze školy

17. 10.:

ČJ - - str. 23/2 - napiš 3 věty do ČJ-1

- opiš jeden jazykolam str. 23/cv.4

- odpověz na otázku v písance str. 7

- skládáme věty na slova, která začínají stejným písmenem (i legrační věty)

M - str. 19 a 20 dokončena

ČaJS - str. 20 a 21 -- nalep do sešitu 1x pták + 1x savec - vystříhej kartičky a nalep je na správné místo  - až na čtvrtek

14. 10.:

ČJ - řazení podle abc - dny v týdnu, diktát o stromech (učivo z ČaJS)

M - str. 19/ cv.4 -  doplnili jsme si svá čísla - vznikly nám velká čísla, která jsme pomocí rozkladu na desítky a jednotky bez problémů sečetli

- str. 20 / cv. 1 - 3 - cv. 3 je DÚ, ve cv. 2 začínáme od 9 - vznikly nám i záporná čísla, takže děti psaly čísla s mínusem úplně bez problémů

13. 10.:

ČJ - rozlišujeme druhy vět - oznamovací tečka - tázací otazník - rozkazovací a zvolací vykřičník

- písanka str. 7 (odpovědi na otázky až zítra)

ČT - plníme úkoly z čítanky, z DÚ -  makový mužíček - učitelé splnili úkol, spisovatelé nikoli, malíři splnili

M - str. 19 - vynechali jsme cv. 2 a poslední sčítací tabulku - to budeme dělat zítra

ČaJS - druhy stromů - listnaté a jehličnaté, DÚ - vyřeš, co umíš a dokážeš ze str. 20 (výroba stromu ne!)

12. 10.:

ČJ - řadíme podle abc,  píšeme věty podle pořadí str. 21 / cv. 2

ČT - str. 16 - čti

M - rychlé počítání do 10 - píšeme jen výsledky, str. 18 hotova (ve cv. 3 si čísla doplníme do šedivých políček dle libosti)

11. 10.:

ČJ - do str. 21/cv.1

- písanka do str. 6

M - do str. 17, na str. 19/1

- sloupeček č. 46

6. 10.:

ČJ - str. do 19/1

- psaní diktátu, řazení podle abc, řazení podle časové posloupnosti

- nová písnička - DÚ - čtení textu, nácvik plynulého čtení - tisk zde / poslech zde

M - do str. 17 / cv. 1, opakujeme hodiny, počítáme do 25

ČaJS - str. 13 / ČJ a M za DÚ, skupinová práce str. 14

5. 10.:

ČJ - řadíme podle abecedy, dále str. 15/cv. 4 - společně

ČT - str. 10 - otázky na paměť ze čtení, - domaluj celou rodinu Pršálkových, pojmenuj králíky, kteří nskákali přes švihadlo, mamminku i tatínka a vymysli jména ostatním (marodi nemají sešit ČJ-3, tak to udělejte na papír a pak to nalepíme)

M - dokončena str. 16

4. 10.: Dnes konzultační hodiny 

Prosím - nevím, jak jste na tom doma, ale ve škole je u většiny žáků stále "vypnuto". Jsou nepozorní, roztěkaní,nesustředení, neposlouchají pokyny, nevěnují se práci v hodině, nemají připravené věci z domova (hlavně penál je často v nepořádku), úkoly píší nedbale (není vidět, že mají na práci doma klid a dostatek času, prostě písmo je rozházené, neúhledné, mimo linky, apod.). Věřím, že již brzy nastane zlepšení, ale zatím se nám práce nedaří na potřebné úrovni. Děkuji

ČJ - řazení podle abecedy, do str. 15/cv. 3; diktát krátkých vět

- písanka - str. 4, včetně odpovědí celou větou

M - dokončena str. 15

3. 10.: Zítra jsou konzultační hodiny od 15.30

ČJ - str. 14

ČT - str. 10 - čti jeden z článků, budu se zítra ptát

M - str. 14/ dokončena

ČaJS - 

30. 9.: V pondělí v 7.10 začíná kroužek Doučování (projekt Rovné šance) - dotyční dostali přihlášku.

ČJ - str. 14, písanka str. 3

M - někteří neměli úkol z matematiky - měření svého těla a zápis do tabulky - str. 11; str. 12 dokončena, společně 13/1;

ČaJS - dopravní prostředky

27. 9.:

ČJ - stále písmena abecedy - děti dostaly PL - tisk zde, který mají postupně vypracovat do PONDĚLÍ, do té doby nové úkoly z českého jazyku nebudou (některé děti stále nemají jakoukoliv kartičku s abecedou)

- diktát jednoduchých vět

M - str. 9 dokončena, str. 10/cv. 1 hotovo, cv. 2 předučeno, ale nevyplněno

26. 9.:

ČJ - abeceda, které písmeno/hláska je před nebo za daným písmenem, procvičování všech čtyř tvarů písmene

M - str. 9 / cv. 4 a 5 - hádej podle popisu (tvoření otázek, dedukce), stavíme stavby z kostek

ČaJS - stránka Ve škole a Cesta do školy

23. 9.:

ČJ - první diktát jednoduchých slov, str. 12 / cv. 1 a 2 - píšeme na fólii - DO UČEBNICE SE NESMÍ PSÁT!!!

M - str. 8/geometrie - modelujeme ze špejlí; str. 9 / cv. 2 a 4

22. 9.:

ČJ - trénujeme odříkávání abecedy, včetně háčků; str. 11 dokončena; stále nám chybí fólie

M - str. 9 / cv. 1 - společná kontrola a oprava DÚ; 9 / cv. 3

ČaJS - prosím o spolupráci rodičů - děti mají nový zvířátkový sešit - postpně lepíme projekt ke zdokonalování sama sebe a sebepoznávání; prosím, ohodnoťte jim prvních 14 dní v září - to je ta první malá stránka úplně dole (známky jako ve škole); druhou část jim obodujte až na konci příštího týdne, oni si začnu dávat víc pozor. Děkuji.

21. 9.:

ČJ - str. 10 / cv. 2 - píšeme na tvrdou folii (některé děti stále nemají, nemohou s námi pracovat (upozorňovala jsem již 16. 9.)

M - str. 8 / cv. 3 a 4; = str. 9 / cv. 1 

ČT - dokončení PL o pohádkách, str. 10 / cv. 3 - hrajeme pohádku, zjišťujeme vlastnosti a chování kůzlátek

20. 9.:

ČJ - str. 9 - dokončeno

M - str. 8 / cv. 1, cv. 2 jako samostatná práce

- píšeme sloupečky do sešitu - 4x na plus, 4x na mínus - dbáme na úhledné psaní, dodržování sloupečků a zarovnání čísel i znamének; stránka se přeloží, aby děti lépe trefily druhý sloupeček (na první linku se nepíše, říkáme jí datumová, protože se na ní píše pouze datum)

ČT - jaké známe pohádky - výběr podstatných prvků z pohádky, poznej pohádku podle indicií = PL zde 

- dobrovolný úkol - vymysli na prázdné linky slova z další pohádky a přednes je spolužákům jako hádanku

19. 9.:

ČJ - str. 8 - 9 - pohádky, - str. 9/8 do sešitu ČJ

- písanka 1 - str. 2 - odpověď na otázky podle modrého textu na stránce v písance

- ČT - - čteme slova v modrém pruhu na str. 7

M -str. 6 - 7 - povídání, orientace, splněn úkol 1 a 2 

- slopeček příkladů č. 43 (marodi mají ve škole)

ČaJS - str. 8

16. 9.: Kdo neměl DÚ adresu v písance ze čtvrtku, dopíše.

ČJ - str. 7/cv.1 dole (sloh) - seřaď věty ve správném pořadí - píšeme tužkou na průhlednou tvrdou folii (některé děti ji z loňska nemají, prosím, dokupte, rozměr A4 nejlepší, jde o průhlednou folii, která se navlékne na list učebnice a na kterou se píše tužkou, pak se to vygumuje)

M - nová učebnice (marodi mají ve škole) - str. 5: do tabulky se čárkuje podle toho, kde žák byl a jak se tam dostal; modré cvičení = na linky se píší pouze čísla uvedená pod tím, takže "jsou" musí mít kladná čísla, "nejsou" by měla být lichá čísla

15. 9.:

ČJ - str. 7/ opakování a procvičování cv. 1-2 

- písanka str. 20 -napiš sou adresu (jméno, ulice+číslo, město PSČ)

M - už umíme - samostatná práce str. 60-61 - vyber si cvičení, tkeré dokážeš sám/a bez pomoci druhého, ostatní nech být

ČaJS - PS - str. 7 celá

14. 9.:

ČJ - str. 7 - horní cv.2 napsat do sešitu - všechna vlastní jména uvedená v textu

Písanka - str. 8 - vymysli a napiš slova podle počtu slabik

M - str. 58 - co dokážete sami, jinak to přeskočte

ČT - čtení - říkadla - vzpomeň si, jaké říkadlo / básničku ses učil/a jako malý/á

PS: Tričko zpátky do školy přinese Bianca a Vašík K. 

13. 9.:

ČJ - dokončení str. 5

- někdo nesplnil DÚ ze čtvrtku - pracovní list - doplnit a zítra odevzdat

M - 58 / cv.1 a 2


  • dnes Workshop v ZUŠ - přehlídka hry na hudební nástroje a výrobky z dílny - fotečky v článcích
  • přišly PS na ČaJS - mají podepsané v aktovce - obalit

12. 9.:

Nebyla jsem ve škole - informace o výuce dopíši zítra.

8. 9.:

DÚ - pracovní list - vypsat stránku o sobě - do pondělí (slepičku NE)


ŽÁDNÉ MÍSTO V AUTOBUSE NENÍ VOLNÉ - toto je informace pro pozdní zájemce.

Děti, které nejedou na akci do Plzně se učí ve 2. B.

Nemám kopii kartičky pojišťovny od žáků: Böhmová, Gyaraki, Le Anh Thu - přineste ráno.

Info o výletě se rozdávalo na třídních schůzkách, kdo nebyl má kopii zde.

7. 9.:

ČJ - DÚ je na lístečku v sešitě - něco se píše do sešitu, něco na papírek - nechte děti, ať se s tím poperou, kdo neví, uděláme to zátra společně

 

6. 9.:

M stará - str. 56/cv. 2, 3, 5; str. 57/ cv. 1 a 2 (cv.2 je dobrovolný domácí úkol)

ČJ - procvičování abecedy - ústně; hláskování a slabikování slov; psaní vlastního jména a příjmení - velká písmena

5. 9.:

- nadepsali jsme sešity:

ČJ-1, ČJ-2, ČJ-3, M-1, M-2, GEO, ostatní sešity jsou ve třídě uloženy na pozdější potřebu (ČaJS, HV, náhradní na ČJ a M) - kdo neměl všechny sešity, prosím nadepsat, obalit doma a zítra přinést;

- vybarvovali jsme druhou stranu PL papouška, ale tři děti to nechaly doma;
prosím, zkontrolovat, že to mají hotové, případně dokončit, zítra odevzdat - DÚ ??

- na výlet do Plzně se v pátek jede, většina dětí má 200,- Kč uhrazeno, jsou poslední volná místa, takže jestli máte zájem - volejte rychle 605 76 00 97

- nejedná se o Techmanii, ale o akci venku - v ulicích a na náměstí

- děkujeme i za uhrazení 75,- Kč na pracovní sešit z ČaJS, téměř všichni mají placeno

- ZÍTRA - 6. 9. - TŘÍDNÍ SCHŮZKY OD 15.30 HODIN  - potřebuji kopii kartičky pojišťovny (na výlet), nebo ji přineste na schůzky a udělám si ji hned

Zdravím, 

už se nemůžu dočkat, až vás zase uvidím. Určitě jste vyrosli, zmoudřeli a zkrásněli.

 

Ve čtvrtek jdeme na hodinu, v pátek máme do 11.35 hodin.

V pátek si přineste hlavně aktovku a sešity, žákovskou knížku a přihlášku na výlet do Plzně (dostanete hned ve čtrvtek), svačinu a přezůvky. Možná poberete i nějaké další věci dle seznamu, ale opatrně - nestrhěte se.