celoroční domácí úkol - četba 4 knihy za školní rok - každé čtvrtletí jedna kniha; zavedeme si čtenářský deník

 

Zápis by měl obsahovat název díla, jméno autora a několik vět (3 - 4) o autorovi, hlavní postavy - jejich jména a krátkou charakteristiku, krátce shrnutý děj, pokud se dětem líbí nějaký úryvek, mohou si ho zapsat a může být i obrázek. 
pravidelně se připravovat na vyučování a všechny prověrky
 

Pro všechny - nejen marody:

PŘEJI VÁM VŠEM KRÁSNÉ PRÁZDNINY, SPOUSTU SUPER ZÁŽITKŮ A TĚŠÍM SE S VÁMI 4. ZÁŘÍ 2017 NA NOVÝ ŠKOLNÍ ROK. 

 
 
 
 
 

PRO MARODY - 5. 6. - 30. 6.

V současné době máme probrané všechno učivo a opakujeme ho.

v ČJ - zaměřili jsme se na mluvní cvičení, pravopisná cvičení a sloh

v M - procvičujem průběžně všechny typy příkladů i geometrii, hodně soutěžíme

v ČaJS - prezentujeme projekty a opakujeme formou hry, kterou jsme si za tím účelem sami vyrobili

 

 

29. 5. - 2. 6.

z ČJ - vyhledávali jsme podmět a přísudek ve větě jednoduché a v souvětí, seznámili jsme se se shodou podmětu středního rodu a přísudku, pracovali jsme s textem a odpovídali na otázky

z M - procvičovali jsme učivo z kapitoly -Zlomky, znovu jsme si vysvětlili, jak se vypočítá zomková část z celku, procvičovali jsme výpočet obvodu a obsahu geometrických tvarů - ve středu bude prověrka

z ČaJS - přírodověda - začali jsme pracovat na projektu ochrana životního prostředí

vlastivěda - povídali jsme si o rozdílech mezi vyspělými státy a státy rozvojovými v jejich hospodářství

nejstarší české dějiny - přečetli jsme si kapitolu České země po husitských válkách a povídali jsme si o ní

 

 

 

22. 5. - 26. 5. 

z ČJzačali jsme si povídat o základní skladební dvojici, naučili jsme se poznat větu jednoduchou a souvětí a vyhledat v nich podmět a přísudek, četli jsme "Boříka"

z M - procvičovali jsme výpočet obsahu a obvodu, početní úkony se zlomky - sčítání a odečítání zlomků se stejným jmenovatelem a výpočet zlomkové části z celku (např. 2/3 ze 12), zopakovali jsme si písemné násobení a dělení

z ČaJS - zopakovali jsme si učivo před prověrkou a napsali jsme si ji

 

 

 

 

15. 5. - 19. 5.

 

z ČJ - dokončili jsme kapitolu Slovesa - v pondělí bude závěrečný testík, na který jsme se ve čtvrtek a v pátek připravovali, vypravovali jsme a popisovali předmět, četli jsme

z M - připomněli jsme si písemné násobení dvouciferným činitelem, zopakovali písemné dělení, procvičili používání vzorců pro výpočet obvodu a obsahu geometrických tvarů a vypočítali několik slovních úloh

z ČaJS - přírodověda - zopakovali jsme si učivo, ze kterého bude prověrka, povídali jsme si o vodním ptactvu

- vlastivěda - byli jsme v ZUŠ

- nejstarší české dějiny -  dokončili jsme a zopakovali si husitské války, děti prezentovaly své projekty

 

 

 

 

 

do 15. 5.

z ČJ - Dnes jsme dokončili kapitolu slovesa. Umíme vyčasovat jednoduchý i složený slovesný tvar v čase minulém, přítomném a budoucím. Umíme určit mluvnické kategorie u sloves - osobu, číslo a čas. Napsali jsme přání, víme co je to rým.

z M - Umíme narýsovat trojúhelník, čtverec a obdélník, umíme vypočítat jejich obvod a dnes jsme se naučili, jak vypočítat obsah čtverce a obdélníku. Umíme písemně dělit a vypočítat zkoušku k písemnému dělení, umíme násobit víceciferného činitele dvouciferným činitelem a seznámili jsme se s výpočty příkladů se závorkami a s využitím předností v matematice- 5.3 + 4, 3.(4 + 5)-6, 24-(6+2).3 apod.

z ČaJS - přírodověda - Dokončili jsme kapitolu o rostlinách a živočiších v okolí lidských obydlí a Rostliny a živočichové rybníků, potoků a řek - bude prověrka 

vlastivěda - Dokončili jsme kapitolu Zemědělství a ve středu dokončíme průmysl našeho kraje - příští týden bude prověrka

nejstarší české dějiny - Dokončili jsme husitské války, děti budou hodnoceny z práce na projektu a jeho prezentaci

 

 

 

do koce dubna

z ČJ - procvičovali jsme určování mluvnických kategorií u podstatných jmen, vyprávěli, vyhledávali slovesa a podstatná jména v textu

z M - procvičoali jsme již probrané učivo - písemné dělení a násobení, rýsovali jsme čtverec

z ČaJS - zopakovali jsme si prověrku z vlastivědy, povídali jsme si na téma osobní bezpečí, bezpečnost v dopravě, správné chování v kolektivu

 

 

10. 4. - 12. 4. 

z ČJ - procvičovali jsme určování mluvnických kategorií podstatných jmen, pravopis - obojetné souhlásky, četli jsme a napsali sloh - vyprávění

z M - naučili jsme se vypočítat zlomkovou část z celku, procvičovali jsme logické myšlení a počítali slovní úlohy

z ČaJS - přírodověda - zvířata, která chováme pro radost - vlastnosti a bezpečnost při setkání s neznámým zvířetem, parazité žijící v těle kočky a psa, kteří mohou ohrožovat člověka

vlastivěda - zemědělství ČR v závislosti na typu půdy

 

3. 4. - 7. 4. 

z ČJ - koncovky podstatných jmen vzor - předseda a soudce, procvičovali jsme koncovky podle všech vzorů rodu mužského, pracovali podle postupu a vytvořili vlastní, četli jsme a odpovídali na otázky. Budeme psát na známky: určování mluvnických kategorií (rod, číslo, pád, vzor) a zaměříme se především na PÁDY podstatných jmen vyhledaných v textu.

z M - sčítali a odečítali jsme zlomky se stejným jmenovatelem, určovali zlomkovou část z obrázku a naopak podle zlomku nakreslili odpovídající obrázek, umíme dopočítat zlomkovou část, která chybí do 1 celku a věnovali jsme se právnému zápisu slovních úloh, procvičovali jsme logický úsudek

 

z ČaJS - přírodověda - pokračovali jsme v kapitole Ekosystém lidských obydlí - rozdělili jsme venkov a město

-vlastivěda - napsali jsme opakovací prověrku - vodstvo a moc se nepovedla - bude znovu, povídali jsme si o druzích půd

- nejstarší české dějiny -  život ve středověku 

 

 

 

27. 3. - 31. 3. 

z ČJ - procvičovali jsme koncovky podstatných jmen rodu mužského podle vzorů pán, hrad, muž, stroj, četli jsme a psali otázky k přečtenému textu

z M - začali jsme počítat se zlomky, umíme je správně zapsat, pojmenovat jejich jednotlivé části a naučili jsme se sčítat zlomky se stejným jmenovatelem. V geometrii jsme procvičovali rýsování trojúhelníků a výpočet jejich obvodů

z ČaJS - přírodověda - rostliny a zvířata v okolí lidských obydlí - dokončíme 3. 4.

vlastivěda - zopakovali jsme probrané učivo kapitol pojednávajících o vodstvu, počasí a podnebí ČR

z nejstarších dějin - byli jsme na výletě v sokolovském muzeu a na výstavě 7. 4. 

 

 

20. 3. - 24. 3.

z ČJ - procvičovali jsme skloňování podstatných jmen rodu mužského podle vzoru pán a hrad, pracovali jsme na "novinovém článku" na téma - Pátek 17. 3. dopravní výchova - ve skupině, četli jsme vlastní knihu a pracovali se čtenářském deníku 

z M - umíme zapsat data z konstrukční úlohy, nakreslit a popsat náčrt a sestrojit trojúhelník podle zadání, víme, jak poznáme trojúhelník rovnoramenný a rovnostranný, procvičovali jsme písemné dělení a naučili jsme se počítat zkoušku u písemného dělení se zbytkem

z ČaJS  - přírodověda - povídali jsme si o ekosystému park a naučili jsme se podle čeho park poznáme a kde ho budeme hledat

- vlastivěda - povídali jsme si o podnebí v jednotlivých částech ČR - rozdílné podnebí v podhůří,na vrchovině, na horách a v nížinách 

-nejstarší české dějiny - povídali jsme si o Václavu IV. a Zikmundovi, z minulých hodin víme, kdo byl Jan Hus a o tom, co hlásal a co se mu proto stalo 

 

 

13. 3. - 17. 3. 

z ČJ - začali jsme procvičovat podstatná jména rodu mužského, umíme určit životné a neživotné vzory, rozšířovali jsme slovní zásobu, tvořili jsme věty, četli jsme a vyprávěli

z M - procvičovali jsme písemné dělení jednociferným dělitelem v oboru do milionu, písemné násobení dvojciferným činitelem, naučili jsme se správně zapsat všechny strany trojúhelníka do náčrtu, správně narýsovat trojúhelník, který má zadané všechny tři strany a vypočítat jeho obvod

z ČaJS - přírodověda - napsali jsme prověrku a uzavřeli povídání o poli, práci na poli, strojích, které na poli můžeme vidět a zvířatech, která zde žijí, začali jsme si povídat o loukách

- vlastivěda - dokončili jsme práci z minulé hodiny - budeme umět na mapě vyhledat kraj, pohoří, vodní nádrže, rybníky a řeky na jeho území, víme k čemu slouží rybníky a vodní nádrže, známe rozdíly mezi nimi

nejstarší české dějiny - dokončili jsme povídání o Karlu IV. - bude prověrka na téma "Vše, co znáš o Karlu IV."

 

 

7. 3. - 10. 3. 

z ČJ - dokončili jsme procvičování vzorů ženského rodu a napíšeme si v dalším týdnu kontrolní práci, doplnili jsme "Pomocníčka" o vzory rodu mužského, děti napsaly vlastní pohádku a přečetly ji ostatním 

z M - procvičili jsme písemné násobení dvouciferným činitelem, písemné dělení se zbytkem a pracujeme na písemném dělení trojciferného dělence jednociferným dělitelem, z geometrie jsme zopakovali osu úsečky, pravý úhel a umíme správně narýsovat trojúhelník

z ĆaJS - přírodověda - bude prověrka viz minulý týden

- vlastivěda - pracovali jsme s mapou - k jednotlivým krajům jsme přiřadily pohoří, vodní nádrž a vodní toky, umíme je najít na mapě

- nejstarší české dějiny - vyhledávali jsme informace o Karlu IV.

27. 2. - 6. 3.

z ČJ - opakovaní - mluvnické kategorie podstatných jmen rodu středního a ženského, vyhledávání podstatných a přídavných jmen v textu, hlasité čtení a zápis přečteného, vyprávění,

z M - procvičovali jsme učivo z geometrie - bod, přímka, úsečka, osa úsečky, grafické sčítání úseček, kružnice, čtverec a dále jsme se věnovali nácviku písemného násobení dvouciferným činitelem

z ČaJS - přírodověda - zopakovali jsme učivo - ekosystém pole - hlavně polní plodiny a co se z nich vyrábí - 13. 3. bude prověrka

- vlastivěda - povídali jsme si o vesmíru (co je a co není možné a proč)

- nejstarší české dějiny - napsali jsme prověrku a povídali si o Janu Lucemburském, jeho životě a vládě, začali jsme Karla IV.

 

 

 

 20. 2. 24. 2.  

z ČJ - procvičovali jsme podstatná jména rodu ženského, určovali jsme vzory a skloňovali jsme podle nich, opakovali jsme vše, co už umíme (pády, vzory r. stř., vyjmenovaná slova...), vymysleli jsme říkanku, četli jsme; začátkem týdne si napíšeme opakování podst. jmen středního rodu

z M - procvičovali jsme sčítání a odečítání, rýsovali jsme rovnoběžky, kolmice, kružnici, bod, přímku daným bodem, úsečky a opakovali si znalosti z G a začali jsme s písemným násobením dvouciferným činitelem

z ČaJS - přírodověda - proběhla prezentace projektu - Ekosystém pole

vlastivěda - procvičili jsme si orientaci na mapě - pohoří, vyhledávali jsme jednotlivé vrcholy v určitém pohoří, zařazovali jsme pohoří do krajů ČR

nejstarší české dějiny - napsali jsme testík, ale napíšeme si ho ještě jednou, začali jsme si povídat o Janu Lucemburském

 

13. 2. - 17. 2.

z ČJ - dokončili jsme učivo - "Podstatná jména rodu středního" - umíme určit vzory středního rodu, odůvodnit a správně napsat koncovky všech podstatných jmen středního rodu, seznámili jsme se se vzory rodu ženského, víme co to je říkanka a našli jsme si některé říkanky k vlastním jménům

z M - v geometrii jsme procvičovali osovou souměrnost a v aritmetice jsme sčítali, odečítali a násobili v oboru do milionu a procvičovali jsme řešení slovních úloh

z ČaJS - přírodověda jsme dokončili kapitolu - Vlastnosti látek

-vlastivěda - seznamovali jsme se s pohořími ČR, vyhledávali jsme je na mapě a hledali jsme jejich nejvyšší hory

- nejstarší české dějiny - dokončili jsme kapitolu a zopakovali si učivo ze strany 24 - ve čtvrtek 23. 2. bude prověrka

 

30. 1. - 2. 2.

ve všech předmětech jsme, z důvodu velkého počtu nemocných, především opakovali

z ČJ - určování vzorů středního rodu, skloňovánní podle všech vzorů středního rodu množného čísla, četli jsme a vyprávěli

z M - procvičovali jsme správné používání trojúhelníku s ryskou a kružítka, naučili jsme se správně narýsovat libovolný čtverec (bez měřění jeho stran), procvičovali jsme správný odhad při sčítání a odečítání do milionu, procvičili jsme rýsování ve čtvercové síti podle osy souměrnosti - kdo chce, může si natrénovat- nezapoměňte - každý obrazec musí být přesně stejně daleko na opačné straně od osy souměrnosti a i ve stejné výšce 

 

z ČaJS - přírodověda - převádění jednotek délky s pomocí tabulky, seznámili jsme se s dalšími fyzikálními veličinami - obsah, objem, hmotnost - základní jednotky

- vlastivěda - opakovali jsme orientaci na mapě 

- nejstarší české dějiny - opakovali jsme Přemyslovce a povídali si o životě poddaných a měšťanů za jejich vlády

 

 

 

23. 1. - 27. 1. 

z ČJ - procvičovali jsme určování pádů a vzorů středního rodu, tvoření správných otázek tak, aby si děti uměly odpovědět jedním z podstatných jmen z věty, naučili jsme se používat vzor město a začali jsme vzor moře, procvičili jsme pravopis 7. pádu množného čísla podle vzoru město

z M - trénovali jsme odhad, trénovali jsme stále sčítání, odečítání a násobení v oboru do milionu

z ČaJS - přírodověda - zopakovali jsme přírodu neživou, povídali jsme si o nezdravém stravování

- vlastivěda - zopakovali jsme, co to jsou vodní nádrže, vodní toky, rozdíl mezi jezerem a rybníkem, přehradou a rybníkem...

- nejstarší dějiny - život za vlády přemyslovských králů - Přemysl Otakar I. a II., Václav I., povídali jsme si o plodinách, které mohli lidé na našem území pěstovat ve 13. století

 

16. 1. - 20. 1. 

z ČJ - procvičovali jsme slovní druhy a určovali jsme pády podstatných jmen ve slovních spojeních a ve větách. Opakovali jsme vyjmenovaná slova a psaní bě, pě, vě a bje, vje, vyprávěli jsme a četli Boříkovy lapálie

z M - naučili jsme se narýsovat osu a střed úsečky, procvičili sčítání, odečítání a násobení do milionu a velkou část hodin jsme věnovali práci se slovními úlohami

z ČaJS - přírodovědavíme jaký je rozdíl mezi nerostem a horninou a známe několik zástupců, víme, jak vznikla půda, jak vznikají krápníky, kde se vzalo uhlí a ropa; v pondělí bude prověrka - neživá příroda - složky vzduchu, rozdělení vod, rozdíl mezi horninou a nerostem, zástupci, co je Slunce, kde se vzala půda

vlastivěda - Povrch ČR - barvy na mapě, pravý a levý břeh řeky, přítok, soutok, ústí, úmoří, horní, střední a dolní tok řeky

nejstarší dějinyPřemysl Otakar I a Zaltá bula sicilská

 

 

 

9. 1. - 13. 1. 

z ČJ - určovali jsme slovní druhy, zopakovali jsme pádové otázky (napsali jsme si je do pomocníčka)a procvičovali určování pádů u podstatných jmen, četli jsme Boříkovy lapálie, doplňovali slova v textu a a vyprávěli

z M - znovu jsme začali psát pětiminutovky z malé násobilky, procvičovali jsme sčítání a odečítání do 1000 000, naučili se poznávat pravý úhel a procvičili jsme doposud probrané učivo z geometrie

z ČaJS - přírodověda - příroda neživá - umíme vyjmenovat záklaydní složení vzduchu, určit zda se jedná o vodu pevninskou nebo oceánskou a pevninskou vodu umíme rozdělit na povrchovou, podpovrchovou a ledovcovou 

vlastivěda - umíme vyjmenovat státní symboly, víme kdo má moc výkonnou zákonodárnou a soudní, víme jaké pravomoci má prezident ČR

nejstarší dějiny - zopakovali jsme si učivo o prvních Přemyslovcích, životě za jejich vlády, stavební sloh - románský a víme, kdo byl Kosmas - ve čtvrtek bude prověrka

 

3. 1. - 6. 1. 

V týdnu po vánočních prázdninách se pouze opakovalo, také jsem byla nemocná.

 

12. 12. - 16. 12.

z ČJopakovali jsme slovní  druhy, vyrobili jsme si pomocníčka - vypsané slovní druhy s pomocnými otázkami na čtvrtce (marodi si mohou vyrobit ve škole o přestávkách podle ostatních dětí), procvičovali jsme vyjmenovaná slova a rozšiřovali slovní zásobu

z M - sčítali, odečítali a násobili jsme v oboru do 1 000 000, vymýšleli slovní úlohy; v geometrii jsme se naučili přenášet a sčítat úsečky a správně tento úkon zapsat

z ČaJS - přírodověda - povídali jsme si o přírodě na podzim a v zimě

vlastivěda - povídali jsme si o orientaci v přírodě a stále zkouším orientaci na mapě - kraje a krajská města

nejstarší české dějiny - dokončili jsme první Přemyslovce a povídali jsme si o životě ve středověku na našem území

 

 

5. 12. - 9. 12.

z ČJ - nacvičovali jsme telefonický rozhovor, zopakovali znovu vyjmenovaná slova, rozšiřovali jsme slovní zásobu, četli a seznamovali se vzájemně se zápisy ve čtenářském deníku, vyhledávali v textu - bude diktát a cvičení na známky

z M -pro cvičovali jsme násobení do milionu, sčítali a odečítali jsme do milionu, začali jsme opět opakovat písemné dělení; v geometrii stále trénujeme správné rýsování kružnic, ale vracíme se i k úsečkám a přímkám a k jejich správnému označení. Stále nacvičujeme správné rýsování kolmic a poznáváme pravý úhel - bude prověrka z geometrie a sčítání a odečítání do 1 000 000 na známky

z ČaJS - přírodověda - dokončili jsme společenstvo les - živočichové

-vlastivěda - čtení v mapě - značky, barvy; orientace na mapě - kraje ČR a krajská města

- nejstarší dějiny - zopakovali jsme Velkou Moravu a začali s učivem první Přemyslovci 

 

 

28. 11. - 2. 12.

z ČJ - dokončili jsme opakování vyjmenovaných slov a nácvik tvoření vět se slovy v modrých rámečcích - bude několik prací na známky, popisovali jsme strašidelné postavy a četli si Boříkovy lapálie

z M -v geometrii jsme se naučili rozdělit kruh na osminy, procvičili jsme rýsování přímek, rovnoběžek, kolmic a úseček dané délky, procvičovat budeme kružnice daného poloměru se středem v daném bodě; v aritmetice jsme začali násobit troj a víceciferná čísla jednociferným, sčítáme a odečítáme čísla v oboru do milionu

z ČaJS 

- přírodověda - společenstvo les - která zvířata v něm žijí, které rostliny rostou... - bude prověrka ze živočichů - viz učivo z minulého týdne

- vlastivěda - naučili jsme se nakreslit plánek cesty, napsali první část prověrky ze slepé mapy a druhou budeme psát příští týden (kdo měl chyby, může si je opravit). Zkouším orientaci na mapě - kraje ČR

- nejstarší dějiny - Velkomoravská říše - zápis v sešitě ještě dokončíme

 

21. 11. - 25. 11.  

z ČJ - procvičili jsme vyjmenovaná slova po M a P, vytvářeli jsme věty z vylosovaných slov z modrých rámečků, četli jsme, vypravovali příběhy, popisovali jsme předměty - v úterý píšeme diktát, PL

z M - procvičovali jsme geometrii podle úkolů z PL - děti mají založené v ŽK, aby mohly trénovat, porovnávali jsme čísla v oboru do 1 000 000, sčítali a odečítali jsme do 1 000 000 - bude prověrka z geometrie

z ČaJS

- přírodověda - živočichové - základní rozdělení - bezobratlí a obratlovci, ryby, ptáci, obojživelníci, plazi, savci; masožravci, býložravci, všežravci a zástupci každého druhu

 - vlastivěda - trénovali jsme čtení v mapě - vyhledávání krajů ČR, krajských měst a jejich správné ukazování, naučili jsme se číst měřítko mapy a pracovat s ním tak, abychom věděli kolik km je 1 cm na mapě (u přesnějších měřítek zatím jen přibližně)- stále budu zkoušet orientaci na mapě ČR

- nejstarší dějiny - Velkomoravská říše - pověst o Svatoplukovi

 

 

13. 11. - 18. 11.

z ČJprocvičili jsme význam dvojic vyjmenovaných slov po B ze strany 28, napsali jsme první diktát podle PL - mají mít založené v ŽK, četli jsme Boříka

z M - porovnávali jsme čísla do 1 000 000, naučili jsme se odečítat od 1 000 000, z geometrie jsme se naučili správně rýsovat kružnici

z ČaJS - přírodověda - rozmnožování živočichů - děti měly mnoho dotazů

 

7. 11. - 11. 11. 

z českého jazyka - procvičovali jsme psaní i/y po obojetných souhláskách, psali jsme doplňovací cvičení na pracovní list, která jsme odůvodnili a budeme z nich psát diktáty. Máme je založené v ŽK, abychom se na diktáty mohli připravit (Karolínka je dostane, až bude ve škole). Četli jsme si české pověsti - O Bivojovi, O Krokovi a jeho dcerách, O Křesomyslovi a Horymírovi, Co věštila Libuše

z matematiky - sčítánní a odečítání do 10 000, řazení a porovnávání čísel do 10 000, zaokrouhlování na desítky, stovky a tisíce, v geometrii jsme se naučili rýsovat kružnice a opakovali jsme již probrané učivo

z ČaJS - přírodověda - napsali a zopakovali jsme učivo - rostliny; děti se opět nepřipravily na prověrku, bude znovu v pondělí

- nejstarší české dějiny - pověsti-hlavní postavy, jména a kdo byli, základní děj - budeme je hrát ve skupinkách

- vlastivěda - kraje ČR - významný průmysl, zemědělství, památky... - podle čeho poznám jednotlivé kraje

 

 

31. 10. - 3. 11.

z českého jazyka - zdvojené souhlásky, psaní bje-bě, pě, vje - vě, zopakovat vyjmenovaná slova po B a L - v pondělí zkouším; sloh - tvoření slov, vět, řazení vět podle obsahu - příběh, literatura - pověst 

z matematiky - písemné dělení a násobení, zápis čísel do 10 000, sčítání a odečítání do 10 000, z geometrie - procvičování bod, přímka, úsečka dané délky, měření úsečky s přesností na mm, rovnoběžky a kolmice; začneme kruh, kružnice - rýsování; soustavně procvičovat násobilku

z ČaJS - přírodověda - rostliny - jejich dělení a části- bude prověrka

nejstarší české dějiny - České pověsti - poslouchali jsme pověsti: O praotci Čechovi, O Libuši a Dívčí válka - testík ze znalostí postav a zálkadního děje; DÚ - doplnit ke jménům zapsaným v sešitě kdo to byl

- vlastivěda - řeky protékající krajskými městy - děti se na prověrku nepřipravily, bude znovu;%