Úkoly jsou pod úvodním textem a k aktualizaci dochází průběžně do 14:00 hodin.
Vzhledem k současné a pravděpodobně i budoucí nepříznivé situaci ohledně koronaviru bych vás všechny, žáky i rodiče, ráda povzbudila. Všichni jste jistě zaslechli slova ministra školství Roberta Plagy o dalším způsobu domácího vzdělávání a o předpokládaném termínu znovuotevření škol – druhá polovina května. Nevěšte hlavu a nezoufejte. S přihlédnutím k nelehké situaci, kterou přísná omezení v mnohých rodinách způsobila, jsme se rozhodli, že nechceme přehlcovat a zahlcovat žáky ani rodiče distanční výukou formou e-mailů, sociálních sítí a jiných technologií. Hlavním zájmem nás všech je bezpečí, zdraví a klid. Stres, který by vám takový způsob vyučování přinesl, by nebyl ku prospěchu nikomu a ničemu. Jinými slovy. Buďme rozumní. V rozumné míře přistupujme ke vzdělávání v domácích podmínkách i ke způsobu, jakým bude dále realizováno.
Přeji vám všem pokud možno pohodový průběh následujících týdnů a pevné zdraví s úsměvem ve tváři.
K případnému procvičování, opakování a upevňování učiva stále platí odkazy, které už jsem zde zmiňovala. Z vlastní zkušenosti zatím doporučuji www.sciodat.cz – ti uvolnili testy zdarma, podle ročníku, hlavně ČJ a M.
Chcete-li procvičovat na www.sciodat.cz, musí se použít hesla, která žáci dostali k testování Scio v loňském roce. Pokud tato hesla již nemáte, můžete si je u mne vyzvednout, nebo vám je mohu vyfotit a zaslat přes Whatsapp, e-mailem atd.
Důležité je číst. Čtěte v podstatě cokoli. Naučnou literaturu (encyklopedie), která se hodí do předmětů jako Z, D, F, Př. Novinky a zprávy v médiích, ty zase potřebujete do VkO a VkZ. Poslouchejte hudbu třeba přes www.karaoketexty.cz a pracujte i s texty písní – třeba anglická písnička s českým překladem se hodí na AJ i na HV. Udělejte si ranní rozcvičku u otevřeného okna při východu slunce, a nebo i později J, to je zase fajn TV. Sledujte v televizi programy jako Prima ZOOM nebo ČT 2. A pak se pokuste něco málo z toho, co vám zůstane v paměti, zapsat do kulturního deníku.
Hlavně všechno v klidu a pohodě. Hodně spinkejte, pijte a jezte vitamíny. Nezapomínejte na mytí rukou! V rodině si pomáhejte a „s úsměvem jde všechno líp“.
V souvislosti s opatřením vlády o uzavření všech škol se nakladatelství FRAUS rozhodlo poskytnout všem žákům, učitelům i školám od středy 11. března do odvolání všechny elektronické učebnice pro základní a střední školy pro všechny žáky zdarma-https://www.skolasnadhledem.cz/
Po dobu trvání uzavření naší základní školy si žáci opakují již probrané učivo za pomoci učebnice, pracovních a školních sešitů, případně „chytráčků“. Zároveň mohou využít procvičování dostupné na webu školy – MOODLE
Vážení zákonní zástupci, milé žákyně, milí žáci, další učební materiály si můžete vyzvednout ve škole dne 15. 5. 2020 od 9 do 11 hodin. vyučující 1. a 2. stupně |
29. 4. 2020
anglický jazyk Doplň do tabulky správné tvary sloves:
Použij předpřítomný nebo minulý čas: My daughter ____________ (to break) her arm when she was little. My sister ______________ (to lose) another set of keys. I _____________ (to read) this book three times. It's awesome. I ______________ (to take) no photographs this year. She cannot keep a secret. She ____________ (to tell) everyone again. She ___________ (to win) a gold medal yesterday. I _______________ (not see) her since high school.
Doplň věty – použij minulý čas prostý nebo minulý čas průběhový 1) When we _________________ (jog) in the park, we _________________ (see) two dogs fighting. 2) I _________________ (come) to my office, _________________ (switch) on the computer and _________________ (check) my email. 3) While Mum _________________ (prepare) something to eat, Dad ________________ (watch) football on TV. 4) When I _________________ (be) a child, I _________________ (spend) summers with my grandparents. 5) _________________ (you/like) the film? 6) He ______________ (write) four letters in the morning. 7) What ________________ (you/do) at 3 p. m.? – I _________________ (look) after my younger sisters. 8) What _________________ (you/do) when you _________________ (see) the accident? – I _________________ (call) 112. 9) What _________________ (she/do) when the accident _________________ (happen)? – She _________________ (walk) along the street. 10) Our grandparents _________________ (not/travel) much because they _________________ (not/have) a lot of money. |
Vážení zákonní zástupci, milé žákyně, milí žáci, další učební materiály si můžete vyzvednout ve škole dne 30. 4. 2020 od 9 do 11 hodin. Velmi nás těší Váš zájem. Věřte, že je tato situace i pro nás nová a snažíme se Vám maximálně vyhovět. Přejeme Vám klidné dny a hlavně pevné zdraví. vyučující 1. a 2. stupně |
15. 4. 2020 anglický jazyk Vypracujte patnáct až dvacet vět o tom, jak trávíte svůj „volný čas“ v současné době. Co jste doposud dělali, zde lze využít minulý čas prostý či průběhový. Využijte pravidelná i nepravidelná slovesa. Napište, co děláte pravidelně, zde použijte přítomný čas prostý – present simple. Pokud budete psát, co děláte právě teď, použijte přítomný čas průběhový. Můžete zapojit i myšlenku o budoucnosti, zde použijte budoucí čas (will/ going to).Pokud si budete chtít procvičit rovněž pasiv – volte věty typu „Knihovny jsou zavřeny, obchody jsou otevřeny“). Budu ráda za zapojení present perfectu – předpřítomný čas – v souvislosti jakou nastiňuje gramatika. (V minulosti počátek – přetrvává doposud…). Vypracované práce zasílejte prosím na e- mail:
|
8. 4. 2020
český jazyk Milé žákyně, milí žáci, tentokrát pro vás máme trochu neobvyklý úkol, který bude vycházet hlavně z vaší osobní zkušenosti. Vymyslete DESATERO na téma JAK PŘEŽÍ NOUZOVÝ STAV S RODIČI. Vaše DESATERA posílejte svým vyučujícím českého jazyka: bursova@zs-kynsperk.cz, spirikova@zs-kynsperk.cz, neubergova.s@volny.cz Přejeme vám a vašim rodičům veselé Velikonoce. vyučující českého jazyka |
český jazyk - aktualizováno, vloudil se šotek :-) Přeji krásný slunečný den všem svým ovečkám J Všestranné jazykové rozbory - řešení VJR – I. K nejznámějším lázním České republiky patří Karlovy Vary, které se proslavily svými horkými prameny již před mnoha lety.
PATŘÍ – 3. OSOBA, ČÍSLO MNOŽNÉ, ZPŮSOB OZNAMOVACÍ, ČAS PŘÍTOMNÝ, VID NEDOKONAVÝ, ROD ČINNÝ, TŘÍDA 4., VZOR PROSÍ PROSLAVILY SE – 3. OSOBA, ČÍSLO MNOŽNÉ, ZPŮSOB OZNAMOVACÍ, ČAS MINULÝ, VID DOKONAVÝ, ROD ČINNÝ, TŘÍDA 4., VZOR PROSÍ
VJR – II.
Povídali jsme si o starobylých památkách Prahy, které každého jejího návštěvníka okouzlí.
a, o památkách – PŘEDMĚT V 6. PÁDĚ b, Prahy – PŘÍVLASTEK NESHODNÝ c, každého – PŘÍVLASTEK SHODNÝ.
a, přívlastek postupně rozvíjející b, přívlastek několikanásobný c, přístavek d, přívlastek těsný.
povídali jsme si – 1. OSOBA, ČÍSLO MNOŽNÉ, ZPŮSOB OZNAMOVACÍ, ČAS MINULÝ, VID NEDOKONAVÝ, ROD ČINNÝ, TŘÍDA 5., VZOR DĚLÁ návštěvníka – 4. PÁD, ČÍSLO JEDNOTNÉ, ROD MUŽSKÝ ŽIVOTNÝ, VZOR PÁN
VJR – III. Vinice na Vinohradech Stěží si dnes někdo dokáže představit, že pražská čtvrť, kterou nazýváme Vinohrady, bývala skutečně místem, kde se na jižních svazích pěstovala vinná réva. Podle pověsti ji k nám přivezl Karel IV. Byly však objeveny důkazy, že se zde réva pěstovala už před Karlovou vládou. Pražští vinaři sklízeli množství vyzrálých sladkých hroznů a vyráběli z nich kvalitní víno, které mělo odbyt nejen doma, ale i za hranicemi.
1H, že 2a, kterou 3V (přívlastková), 2b (předmětná), kde 4V (přívlastková)
a, odvozené – všechna, které jsou vytvořena pomocí předpony nebo přípony (např.: představit, pražská…) b, složené – složené ze dvou slov (Vinohrady)
Příslovečná spřežka vzniká spojením předložky s podstatným jménem…. V textu - STĚŽÍ
představit – PŘEDMĚT VE 4. PÁDĚ pražská – PŘÍVLASTEK SHODNÝ na svazích – PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ MÍSTA k nám – PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ MÍSTA množství – PŘEDMĚT VE 4. PÁDĚ hroznů – PŘÍVLASTEK NESHODNÝ
dokáže – 3. OSOBA, ČÍSLO JEDNOTNÉ, ZPŮSOB OZNAMOVACÍ, ČAS PŘÍTOMNÝ, VID DOKONAVÝ, ROD ČINNÝ, TŘÍDA 1., VZOR MAŽE byly objeveny – 3. OSOBA, ČÍSLO MNOŽNÉ, ZPŮSOB OZNAMOVACÍ, ČAS MINULÝ, VID DOKONAVÝ, ROD TRPNÝ, TŘÍDA 4., VZOR PROSÍ
JAN NERUDA – ROMANCE O KARLU IV.
|
7. 4. 2020
Fyzika
Ohmův zákon
1,2 kΩ = Ω 960 Ω = kΩ
0,125 MΩ = Ω 1245 Ω = MΩ
0,125 kΩ = Ω 2 Ω = MΩ
54 Ω = mΩ 78 Ω = mΩ
54 Ω = µΩ 894 Ω = µΩ
Chemie
Propan reaguje s kyslíkem
Butan reaguje s chlorem (tři reakce)
Propen reaguje s kyslíkem
Buten reaguje s chlorem
Buten reaguje vodíkem
Acetylen reaguje s kyslíkem
Acetylen reaguje s chlorem
Acetylen reaguje s bromovodíkem
Acetylen reaguje s vodíkem
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
pondělí 6.4.2020
Vážení rodiče, milé děti,
nabízím vám zajímavou možnost procvičit si matematiku a třeba získat i nějakou odměnu.
Podívejte se na to s rodiči, kteří rozhodnou, zda to vyzkoušíte.
Testovací program a vše důležité je na webových stránkách:
Procvičování a soutěž je vhodná pro žáky 1. a 2. stupně.
Žák může získat diplomy v plném rozsahu, jako kdyby pracoval v budově školy. Toto platí do zahájení běžné výuky po odvolání antivirových omezení.
1. Co má žák udělat?
2. Může žák doma jen trénovat a procvičovat?
3. Co dále po skončení karantény?
4. Může si kantor či rodič učivo vyzkoušet jako žák?
Přeji Vám hodně úspěchů a příjemné prožití svátků jara, buďte zdraví!!!
Ing. Lena Rochová
2. 4. 2020
anglický jazyk
V rámci upevňování a procvičování angličtiny, prosím postupovat následovně
SLOVÍČKA:
Pokročit k zopakování nebo procvičování lekce č. 4. Využít pracovní sešit – 4A-4D. Výslovnost psána klasicky v závorce za slovíčky. Možno dopomoci si se SLOVNÍKEM CZ., zde lze využít zvukový záznam a procvičovat výslovnost.
Následně po zopakování slovíček využíváme pracovní sešit z přední strany – formy doplňovaček, křížovek, jednotlivých cvičení…
GRAMATIKA:
Pracovní sešit – zadní strana. Zápisky v sešitu a opětovné procvičování z přední strany pracovního sešitu.
Nepravidelná slovesa – prosím, dopsat a doučit všechny ze zadní strany pracovního sešitu . Opět možno výslovnost nacvičovat pomocí SLOVNÍK.CZ.
PRACOVNÍ SEŠIT:
Dle vlastních možností se můžete pokusit dodělat do konce čtvrté lekce.
Online procvičování: HELP FOR ENGLISH.CZ
UMÍME ANGLICKY. CZ
ENGLISH JET
Na online stránkách lze procvičovat gramatiku, slovíčka, poslechová cvičení, testy…To vše s následnou zpětnou vazbou o správnosti provedení.
Přeji vám hezké a klidné dny a hlavně pevné zdraví…
1. 4. 2020
Výchova k občanství
Státní vlajka slaví 100 let
Zhlédněte:
https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10000000409-100-let-statni-vlajky/22025400244
Vyzkoušejte si své znalosti:
https://tn.nova.cz/clanek/kviz-ceska-vlajka-slavi-100-let-co-vsechno-o-ni-ne-vite.html
Vyhledejte informace o naší státní vlajce:
Vypracujte referát:
Kritéria:
Vypracovaný referát zašlete na spirikova@zs-kynsperk.cz
Český jazyk
Soubor je možné stáhnout zde:
https://uloz.to/file/GXnc3xN8rjjA/vsestranne-jazykove-rozbory-8-a-8-b-9-a-9-b-docx
Všestranné jazykové rozbory – vypracované rozbory budou k dispozici za týden na těchto stránkách
VJR – I.
K nejznámějším lázním České republiky patří Karlovy Vary, které se proslavily svými horkými prameny již před mnoha lety.
VJR – II.
Povídali jsme si o starobylých památkách Prahy, které každého jejího návštěvníka okouzlí.
a, o památkách
b, Prahy
c, každého.
a, přívlastek postupně rozvíjející
b, přívlastek několikanásobný
c, přístavek
d, přívlastek těsný.
povídali jsme si
návštěvníka
VJR – III.
V-nice na (v)-nohradech
Stěží si dnes někdo dokáže představ - t že (p) - ražská čtvrť kterou naz - váme (v ) -nohrady b- vala skutečně m - stem kde se na (j) - žních svaz - ch pěstovala vi - á réva. Podle pověsti j - k nám přivezl Karel IV. Byl - však ob – veny důkaz – že se zde réva pěstoval už před (k) -rlovou vládou. Pra – ští v – naři skl – zel – mno – ství v – zrál – ch sladkých hroznů a vyráběl – z nich kvalitní v – no které mělo odb – t nejen doma ale i za hranicem - .
a, odvozené
b, složené.
představit –
pražská –
na svazích –
k nám –
množství –
hroznů –
dokáže –
byly objeveny –
31. 3. 2020
anglický jazyk
Doporučujeme časopisy Gate, RR, Play. Stačí kliknout na časopis a je vám k dispozici. Žáci si mohou texty přečíst, poslechnout, vytisknout a zpracovávat různé úkoly.
fyzika
elektrický náboj, nejmenší elektrický náboj, jednotka elektrického náboje, vodič a izolant v elektrickém poli, siločáty elektrického pole,elektrický proud, elektrické napětí.(učebnice str.104-130)
3,6 kC = C 413 C = kC
0,125MC = C 45 C = MC
57 C = mC 1536 mC = C
2,0146 C = µC 456 µC = C
elektrický proud.
24. 3. 2020
chemie
pracovní listy - https://uloz.to/tamhle/mWDiFe8FE2KJ
dějepis
– zpracujte historii květnových státních svátků a Velikonoc, ke každému napište osm bodů
12. 3. 2020
český jazyk
procivičujte zkušební testy k přijímacím zkouškám (zadáno písemně),
k opakování učiva využijete učebnici Českého jazyka pro 9. ročník
další testy k procvičování najdete:
Pokud odkaz nefunguje, zkopírujte a vložte odkaz do prohlížeče.
https://www.umimecesky.cz/cesky-jazyk-podrobne-9-trida
Přečtěte jednu knížku dle vlastního výběru, zapište si do kulturního deníku
DCJ
– procvičovat a upevňovat probrané učivo hlavně podle pracovního sešitu:
- na konci každé lekce slovní zásoba a přehled gramatiky
- na konci pracovního sešitu souhrn gramatiky přehledně
- postupně můžete doplňovat všechna chybějící cvičení v probraných lekcích (kromě poslechových)
- SLOVÍČKA JSOU ZÁKLAD VŠEHO!
anglický jazyk
- procvičujeme slovní zásobu lekce 1 -3.
- upevňujeme gramatiku přítomného a minulého času.
- nepravidelná slovesa.
- využíváme webových stránek „Help for English“ (poslechová cvičení, práce s textem, slovní zásoba, výslovnost).
- procvičujeme s pomocí pracovního sešitu, gramatického sešitu a učebnice.
matematika
procvičujte si probrané učivo - soustavy lineárních rovnic o dvou neznámých.
https://www.priklady.com/cs/index.php/rovnice-a-nerovnice/soustavy-linearnich-rovnic-a-nerovnic
VkO
každý den zapište jednu aktualitu, veďte si přehled, odevzdáte po příchodu do školy
Milí žáci, na www.sciodat.cz si můžete procvičovat český jazyk a matematiku. Testy máte přiřazené. Pokud jste zapomněli heslo, kontaktujte mě telefonicky nebo na email spirikova@zs-kynsperk.cz
11. 3. 2020 Český jazyk
|
Informace z matematiky - březen žáci dostali procvičovací příklady na slovní úlohy řešené soustavou rovnic - hotovo - směsi (levnější+dražší káva, čaj, bonbony, dvorek-hlavy, nohy, mince, pokoje, chatky) - hotovo - koncentrace (objem jednotlivých roztoků) nahlášený test - první týden v březnu |
Pátek 6. 12. 2019 Milí žáci, Gymnázium Sokolov nabízí možnost zkusit si příjímací zkoušky nanečisto z matematiky a českého jazyka. Termín konání je v sobotu 25. ledna 2020 od 9: 00 hodin. Zadání poskytuje společnost Cermat, stejně jako pro ostrou verzi. více informací na: https://www.gymso.cz/index.php/aktuality/326-prijimaci-zkousky-nanecisto-2
|
středa 11. 9. 2019 Vážení rodiče,
Váš syn (dcera) má možnost se zúčastnit Logické olympiády. Kategorie B: žáci druhého stupně základních škol (6. – 9. třída). Základní kolo pro kategorii B proběhne ve dnech 8. - 14. října 2019 Registrace žáka je možná do 30. září 2019 na www.logickaolympiada.cz
Test základního kola je přístupný pouze on-line v uživatelském profilu každého soutěžícího. Registrujete se v záložce Vstup do soutěže, kde kliknete na Chci se zaregistrovat a vyplněním osobních údajů - email, jméno, škola, třída, kategorie, případně nepovinně adresa a telefon. Rodiče dětí mladších 15 let poprosíme i o souhlas s použitím osobních údajů dětí pro účely soutěže, je potřeba do registračního formuláře zadat jméno, příjmení a e-mail rodiče. Na emailovou adresu rodičů bude zaslaná prosba o souhlas rodičů s použitím osobních dat dětí pro účely soutěže. Na e-mailovou adresu bude soutěžícím zasláno jejich heslo a veškeré informace o soutěži. Prosím, vyčkejte na potvrzení Vaší registrace zákonným zástupcem, až poté se budete moci přihlásit do svého účtu.
Přeji Vašim dětem mnoho úspěchů. Ing. Lena Rochová
|
Čtvrtek k 5. září 2019
Informace z předmětu MATEMATIKA
- žáci mají možnost se v DDM přihlásit na kroužek SEMINÁŘ Z MATEMATIKY, který bude probíhat každý čtvrtek od 14:00 do 15:00 hodin. (datum zahájení kroužku bude upřesněn) (nejedná se o doučování, náplní je počítání příkladů dle zadání CERMAT k příjímacím zkouškám na SŠ) - každé pondělí si žáci mohou u asistentky pedagoga vyzvednout příklady k domácímu procvičování k přijímacím zkouškám. Výsledky jsou k dispozici také u AP. Přeji žákům hodně vytrvalosti a úspěchů.
Ing. Lena Rochová - vyučující matematiky |
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------