Úkoly jsou pod úvodním textem a k aktualizaci dochází průběžně do 14:00 hodin.

Vzhledem k současné a pravděpodobně i budoucí nepříznivé situaci ohledně koronaviru bych vás všechny, žáky i rodiče, ráda povzbudila. Všichni jste jistě zaslechli slova ministra školství Roberta Plagy o dalším způsobu domácího vzdělávání a o předpokládaném termínu znovuotevření škol – druhá polovina května. Nevěšte hlavu a nezoufejte. S přihlédnutím k nelehké situaci, kterou přísná omezení v mnohých rodinách způsobila, jsme se rozhodli, že nechceme přehlcovat a zahlcovat žáky ani rodiče distanční výukou formou e-mailů, sociálních sítí a jiných technologií. Hlavním zájmem nás všech je bezpečí, zdraví a klid. Stres, který by vám takový způsob vyučování přinesl, by nebyl ku prospěchu nikomu a ničemu. Jinými slovy. Buďme rozumní. V rozumné míře přistupujme ke vzdělávání v domácích podmínkách i ke způsobu, jakým bude dále realizováno.

Přeji vám všem pokud možno pohodový průběh následujících týdnů a pevné zdraví s úsměvem ve tváři.

K případnému procvičování, opakování a upevňování učiva stále platí odkazy, které už jsem zde zmiňovala. Z vlastní zkušenosti zatím doporučuji www.sciodat.cz – ti uvolnili testy zdarma, podle ročníku, hlavně ČJ a M.

Chcete-li procvičovat na www.sciodat.cz, musí se použít hesla, která žáci dostali k testování Scio v loňském roce. Pokud tato hesla již nemáte, můžete si je u mne vyzvednout, nebo vám je mohu vyfotit a zaslat přes Whatsapp, e-mailem atd.

Důležité je číst. Čtěte v podstatě cokoli. Naučnou literaturu (encyklopedie), která se hodí do předmětů jako Z, D, F, Př. Novinky a zprávy v médiích, ty zase potřebujete do VkO a VkZ. Poslouchejte hudbu třeba přes www.karaoketexty.cz  a pracujte i s texty písní – třeba anglická písnička s českým překladem se hodí na AJ i na HV. Udělejte si ranní rozcvičku u otevřeného okna při východu slunce, a nebo i později J, to je zase fajn TV. Sledujte v televizi programy jako Prima ZOOM nebo ČT 2. A pak se pokuste něco málo z toho, co vám zůstane v paměti, zapsat do kulturního deníku.
Hlavně všechno v klidu a pohodě. Hodně spinkejte, pijte a jezte vitamíny. Nezapomínejte na mytí rukou! V rodině si pomáhejte a „s úsměvem jde všechno líp“.

V souvislosti s opatřením vlády o uzavření všech škol se nakladatelství FRAUS rozhodlo poskytnout všem žákům, učitelům i školám od středy 11. března do odvolání všechny elektronické učebnice pro základní a střední školy pro všechny žáky zdarma-https://www.skolasnadhledem.cz/

Po dobu trvání uzavření naší základní školy si žáci opakují již probrané učivo za pomoci učebnice, pracovních a školních sešitů, případně „chytráčků“. Zároveň mohou využít procvičování dostupné na webu školy – MOODLE


Vážení zákonní zástupci, milé žákyně, milí žáci,

další učební materiály si můžete vyzvednout ve škole dne 15. 5. 2020 od 9 do 11 hodin.

vyučující 1. a 2. stupně

 

29. 4. 2020

anglický jazyk

Doplň do tabulky správné tvary sloves:

Infinitiv

Minulý čas

Minulé příčestí

Překlad

go

 

 

 

 

 

begun

 

 

saw

 

 

 

 

 

být

have

 

 

 

 

wrote

 

 

 

 

 

hrát

 

 

eaten

 

 

Použij předpřítomný nebo minulý čas:

My daughter ____________ (to break) her arm when she was little.

My sister ______________ (to lose) another set of keys.

I _____________ (to read) this book three times. It's awesome.

I ______________ (to take) no photographs this year.

She cannot keep a secret. She ____________ (to tell) everyone again.

She ___________ (to win) a gold medal yesterday.

I _______________ (not see) her since high school.

 

Doplň věty – použij minulý čas prostý nebo minulý čas průběhový

1) When we _________________ (jog) in the park, we _________________ (see) two dogs fighting.

2) I _________________ (come) to my office, _________________ (switch) on the computer and _________________ (check) my email.

3) While Mum _________________ (prepare) something to eat, Dad ________________ (watch) football on TV.

4) When I _________________ (be) a child, I _________________ (spend) summers with my grandparents.

5) _________________ (you/like) the film?

6) He ______________ (write) four letters in the morning.

7) What ________________ (you/do) at 3 p. m.? – I _________________ (look) after my younger sisters.

8) What _________________ (you/do) when you _________________ (see) the accident? – I _________________ (call) 112.

9) What _________________ (she/do) when the accident _________________ (happen)? – She _________________ (walk) along the street.

10) Our grandparents _________________ (not/travel) much because they _________________ (not/have) a lot of money.

 

Vážení zákonní zástupci, milé žákyně, milí žáci,

další učební materiály si můžete vyzvednout ve škole dne 30. 4. 2020 od 9 do 11 hodin. Velmi nás těší Váš zájem. Věřte, že je tato situace i pro nás nová a snažíme se Vám maximálně vyhovět. Přejeme Vám klidné dny a hlavně pevné zdraví.

vyučující 1. a 2. stupně

 

 


15. 4. 2020

anglický jazyk

Vypracujte patnáct až dvacet vět o tom, jak trávíte svůj „volný čas“ v současné době. Co jste doposud dělali, zde lze využít minulý čas prostý či průběhový. Využijte pravidelná i nepravidelná slovesa. Napište, co děláte pravidelně, zde použijte přítomný čas prostý – present simple. Pokud budete psát, co děláte právě teď, použijte přítomný čas průběhový. Můžete zapojit i myšlenku o budoucnosti, zde použijte budoucí čas (will/ going to).Pokud si budete chtít procvičit rovněž pasiv – volte věty typu „Knihovny jsou zavřeny, obchody jsou otevřeny“). Budu ráda za zapojení present perfectu – předpřítomný čas – v souvislosti jakou nastiňuje gramatika. (V minulosti počátek – přetrvává doposud…).

Vypracované práce zasílejte prosím na e- mail: 

 

ebrova@zs-kynsperk.cz

cabelkova@zs-kynsperk.cz

szara@zs-kynsperk.cz

 

 

8. 4. 2020

český jazyk

Milé žákyně, milí žáci, tentokrát pro vás máme trochu neobvyklý úkol, který bude vycházet hlavně z vaší osobní zkušenosti. Vymyslete DESATERO  na téma JAK PŘEŽÍ NOUZOVÝ STAV S RODIČI.

Vaše DESATERA posílejte svým vyučujícím českého jazyka: bursova@zs-kynsperk.czspirikova@zs-kynsperk.czneubergova.s@volny.cz

Přejeme vám a vašim rodičům veselé Velikonoce.

vyučující českého jazyka

český jazyk - aktualizováno, vloudil se šotek :-)

Přeji krásný slunečný den všem svým ovečkám J

Všestranné jazykové rozbory - řešení

VJR – I.

K nejznámějším lázním České republiky patří Karlovy Vary, které se proslavily svými horkými prameny již před mnoha lety.

 

  1. Z kolika vět se souvětí skládá? – 2 věty
  2. Označ VH a VV. – 1H, 2V
  3. Souvětí znázorni graficky a urči druhy VV. – 1H, které 2V (přívlastková)
  4. Urči větné členy: nejznámějším – PŘÍVLASTEK SHODNÝ, které - PODMĚT , prameny – PŘEDMĚT V 7. PÁDĚ.
  5. Urči slovní druhy: Karlovy – PŘÍDAVNÉ JMÉNO PŘIVLASTŇOVACÍ, svými – ZÁJMENO PŘIVLASTŇOVACÍ, před – PŘEDLOŽKA VLASTNÍ, mnoha – ČÍSLOVKA ZÁKLADNÍ NEURČITÁ.
  6. Najdi v textu přídavné jméno ve 3. stupni. - NEJZNÁMĚJŠÍM
  7. Urči u sloves patří a proslavily se mluvnické kategorie.

PATŘÍ – 3. OSOBA, ČÍSLO MNOŽNÉ, ZPŮSOB OZNAMOVACÍ, ČAS PŘÍTOMNÝ, VID NEDOKONAVÝ, ROD ČINNÝ, TŘÍDA 4., VZOR PROSÍ

PROSLAVILY SE – 3. OSOBA, ČÍSLO MNOŽNÉ, ZPŮSOB OZNAMOVACÍ, ČAS MINULÝ, VID DOKONAVÝ, ROD ČINNÝ, TŘÍDA 4., VZOR PROSÍ

  1. Najdi podstatné jméno pomnožné. – LÁZNĚ, KARLOVY VARY

VJR – II.

 

Povídali jsme si o starobylých památkách Prahy, které každého jejího návštěvníka okouzlí.

  1. Souvětí znázorni graficky. – 1H, KTERÉ 2V (PŘÍVLASTKOVÁ)
  2. Určete druhy slov. – POVÍDALI JSME – SLOVESO, SI – ZÁJMENO OSOBNÍ ZVRATNÉ, O – PŘEDLOŽKA VLASTNÍ, STAROBYLÝCH – PŘÍDAVNÉ JMÉNO TVRDÉ, PAMÁTKÁCH – PODSTATNÉ JMÉNO, PRAHY – PODSTATNÉ JMÉNO, KTERÉ – ZÁJMENO VZTAŽNÉ, KAŽDÉHO – ZÁJMENO NEURČITÉ, JEJÍHO – ZÁJMENO PŘIVLASTŇOVACÍ, NÁVŠTĚVNÍKA – PODSTATNÉ JMÉNO, OKOUZLÍ - SLOVESO
  3. Určete větné členy:

a, o památkách – PŘEDMĚT V 6. PÁDĚ

b, Prahy – PŘÍVLASTEK NESHODNÝ

c, každého – PŘÍVLASTEK SHODNÝ.

  1. Vypište základní skladební dvojice. – (MY) – JSME SI POVÍDALI, KTERÉ - OKOUZLÍ
  2. Spojení každého jejího je:

a, přívlastek postupně rozvíjející

b, přívlastek několikanásobný

c, přístavek

d, přívlastek těsný.

  1. Vypište zájmena a určete jejich druhy. – VIZ. CVIČENÍ 2
  2. Určete mluvnické kategorie slov:

povídali jsme si – 1. OSOBA, ČÍSLO MNOŽNÉ, ZPŮSOB OZNAMOVACÍ, ČAS MINULÝ, VID NEDOKONAVÝ, ROD ČINNÝ, TŘÍDA 5., VZOR DĚLÁ

návštěvníka – 4. PÁD, ČÍSLO JEDNOTNÉ, ROD MUŽSKÝ ŽIVOTNÝ, VZOR PÁN

  1. Nahraďte tvar okouzlí synonymem. – OHROMÍ, UČARUJÍ
  2. Ke slovu památka uveďte dvě slova příbuzná. – PAMATOVAT, PAMÁTNÍK, PAMĚŤ

 

 

 

VJR – III.

Vinice na Vinohradech

Stěží si dnes někdo dokáže představit, že pražská čtvrť, kterou nazýváme Vinohrady, bývala skutečně místem, kde se na jižních svazích pěstovala vinná réva. Podle pověsti ji k nám přivezl Karel IV. Byly však objeveny důkazy, že se zde réva pěstovala už před Karlovou vládou. Pražští vinaři sklízeli množství vyzrálých sladkých hroznů a vyráběli z nich kvalitní víno, které mělo odbyt nejen doma, ale i za hranicemi.

  1. Doplň vynechaná písmena a interpunkci.
  2. První souvětí (Stěží si dnes…) znázorni graficky, urči druhy vět vedlejších. 

1H, že 2a, kterou 3V (přívlastková), 2b (předmětná), kde 4V (přívlastková)

  1. Najdi v textu jedno slovo

a, odvozené – všechna, které jsou vytvořena pomocí předpony nebo přípony (např.: představit, pražská…)

b, složené – složené ze dvou slov (Vinohrady)

  1. Vysvětli pojem příslovečná spřežka a najdi jeden příklad v textu.

Příslovečná spřežka vzniká spojením předložky s podstatným jménem…. V textu - STĚŽÍ

  1. Urči tyto větné členy:

představit – PŘEDMĚT VE 4. PÁDĚ

pražská – PŘÍVLASTEK SHODNÝ

na svazích – PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ MÍSTA

k nám – PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ MÍSTA

množství – PŘEDMĚT VE 4. PÁDĚ

hroznů – PŘÍVLASTEK NESHODNÝ

  1. Najdi v textu několikanásobný větný člen. – NEJEN DOMA, ALE I ZA HRANICEMI
  2. U těchto sloves urči všechny mluvnické kategorie.

dokáže – 3. OSOBA, ČÍSLO JEDNOTNÉ, ZPŮSOB OZNAMOVACÍ, ČAS PŘÍTOMNÝ, VID DOKONAVÝ, ROD ČINNÝ, TŘÍDA 1., VZOR MAŽE

byly objeveny – 3. OSOBA, ČÍSLO MNOŽNÉ, ZPŮSOB OZNAMOVACÍ, ČAS MINULÝ, VID DOKONAVÝ, ROD TRPNÝ, TŘÍDA 4., VZOR PROSÍ

  1. Vzpomeneš si na báseň, ve které autor (jeho jméno) mluví o stejné události, jak je napsáno v úvodním textu?

JAN NERUDA – ROMANCE O KARLU IV.

 

 

 

 


7. 4. 2020

Fyzika

Ohmův zákon

 

  1. Převod jednotek:

1,2 kΩ =             Ω                          960 Ω =             kΩ

         0,125 MΩ =             Ω                         1245 Ω =             MΩ

         0,125 kΩ =              Ω                               2 Ω =             MΩ

                 54 Ω =             mΩ                          78 Ω =             mΩ

                 54 Ω =             µΩ                          894 Ω =            µΩ

 

  1. Jak velký elektrický proud prochází rezistorem, jestliže při napětí 20 V mezi svorkami rezistorů vzniká odpor 100Ω ?

 

  1. Měřením jsme zjistili, že elektrickou spírali prochází proud 2,8 kA  při napětí 10 V. Určete elektrický odpor spírali.

 

  1. Určete elektrické napětí, které vzniká v měděném vodiči, který má odpor 5 Ω, jestliže v obvodu je elektrický proud 0,00005 MA.

Chemie

 

  1. Kolik gramů kyslíku reaguje s 15 g ethanu?

 

  1. Ethylen reaguje s 8 g vodíku. Vypočitej hmotnost vzniklého ethanu.

 

  1. 23 g ethanolu reaguje s kyslíkem. Vypočitej hmotnost vzniklého oxidu uhličitého.

 

  1. Acetylen (ethyn) vzniká reakci acetydu vápenatého (nebo karbidu vápenatého) s 72 g vody. Koli gramů acetylenu vznikne?

 

  1. Chemiské reakce:

 

Propan reaguje s kyslíkem

 

Butan reaguje s chlorem (tři reakce)

 

Propen reaguje s kyslíkem

 

 Buten reaguje s chlorem

 

Buten reaguje vodíkem

 

Acetylen reaguje s kyslíkem

 

Acetylen reaguje s chlorem

 

Acetylen reaguje s bromovodíkem

 

         Acetylen reaguje s vodíkem

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

pondělí 6.4.2020

Vážení rodiče, milé děti,

nabízím vám zajímavou možnost procvičit si matematiku a třeba získat i nějakou odměnu.


Podívejte se na to s rodiči, kteří rozhodnou, zda to vyzkoušíte.

Testovací program a vše důležité je na webových stránkách:

www.speedmath.eu

Procvičování a soutěž je vhodná pro žáky 1. a 2. stupně. 

Žák může získat diplomy v plném rozsahu, jako kdyby pracoval v budově školy. Toto platí do zahájení běžné výuky po odvolání antivirových omezení.

1. Co má žák udělat?

2. Může žák doma jen trénovat a procvičovat?

3. Co dále po skončení karantény?

4. Může si kantor či rodič učivo vyzkoušet jako žák?

 

Přeji Vám hodně úspěchů a příjemné prožití svátků jara, buďte zdraví!!!

Ing. Lena Rochová

Responsive image


2. 4. 2020

anglický jazyk

V rámci upevňování a procvičování angličtiny, prosím postupovat následovně 

 

SLOVÍČKA:

Pokročit k zopakování nebo procvičování lekce č. 4. Využít pracovní sešit – 4A-4D. Výslovnost psána klasicky v závorce za slovíčky. Možno dopomoci si se SLOVNÍKEM CZ., zde lze využít zvukový záznam a procvičovat výslovnost.

Následně po zopakování slovíček využíváme pracovní sešit z přední strany – formy doplňovaček, křížovek, jednotlivých cvičení…

 

GRAMATIKA:

Pracovní sešit – zadní strana. Zápisky v sešitu a opětovné procvičování z přední strany pracovního sešitu.

Nepravidelná slovesa – prosím, dopsat a doučit všechny ze zadní strany pracovního sešitu . Opět možno výslovnost nacvičovat pomocí SLOVNÍK.CZ.

 

PRACOVNÍ SEŠIT:

Dle vlastních možností se můžete pokusit dodělat do konce čtvrté lekce.

 

Online procvičování:           HELP FOR ENGLISH.CZ

                                               UMÍME ANGLICKY. CZ

                                               ENGLISH JET

                                  

Na online stránkách lze procvičovat gramatiku, slovíčka, poslechová cvičení, testy…To vše s následnou zpětnou vazbou o správnosti provedení.

 

Přeji vám hezké a klidné dny a hlavně pevné zdraví…

 

1. 4. 2020

Výchova k občanství

Státní vlajka slaví 100 let

Zhlédněte:

https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10000000409-100-let-statni-vlajky/22025400244

Vyzkoušejte si své znalosti:

https://tn.nova.cz/clanek/kviz-ceska-vlajka-slavi-100-let-co-vsechno-o-ni-ne-vite.html

Vyhledejte informace o naší státní vlajce:

Vypracujte referát:

 Kritéria:

Vypracovaný referát zašlete na spirikova@zs-kynsperk.cz


 

Český jazyk

Soubor je možné stáhnout zde: 
https://uloz.to/file/GXnc3xN8rjjA/vsestranne-jazykove-rozbory-8-a-8-b-9-a-9-b-docx

Všestranné jazykové rozbory – vypracované rozbory budou k dispozici za týden na těchto stránkách

VJR – I.

K nejznámějším lázním České republiky patří Karlovy Vary, které se proslavily svými horkými prameny již před mnoha lety.

 

  1. Z kolika vět se souvětí skládá?
  2. Označ VH a VV.
  3. Souvětí znázorni graficky a urči druhy VV.
  4. Urči větné členy: nejznámějším –, které - , prameny -.
  5. Urči slovní druhy: Karlovy - , svými - , před - , mnoha -.
  6. Najdi v textu přídavné jméno ve 3. stupni.
  7. Urči u sloves patří a proslavily se mluvnické kategorie.
  8. Najdi podstatné jméno pomnožné.

VJR – II.

Povídali jsme si o starobylých památkách Prahy, které každého jejího návštěvníka okouzlí.

  1. Souvětí znázorni graficky.
  2. Určete druhy slov.
  3. Určete větné členy:

a, o památkách

b, Prahy

c, každého.

  1. Vypište základní skladební dvojice.
  2. Spojení každého jejího je:

a, přívlastek postupně rozvíjející

b, přívlastek několikanásobný

c, přístavek

d, přívlastek těsný.

  1. Vypište zájmena a určete jejich druhy.
  2. Určete mluvnické kategorie slov:

povídali jsme si

návštěvníka

  1. Nahraďte tvar okouzlí synonymem.
  2. Ke slovu památka uveďte dvě slova příbuzná.

 


VJR – III.

V-nice na (v)-nohradech

Stěží si dnes někdo dokáže představ - t že (p) - ražská čtvrť kterou naz - váme  (v ) -nohrady b- vala skutečně m - stem kde se na (j) - žních svaz - ch pěstovala  vi - á réva. Podle pověsti j -  k nám přivezl Karel IV. Byl -  však ob – veny důkaz – že se zde réva pěstoval už před (k) -rlovou vládou. Pra – ští v – naři skl – zel  –  mno – ství v – zrál – ch sladkých hroznů a vyráběl – z nich kvalitní v – no které mělo odb – t nejen doma ale i za hranicem - .

  1. Doplň vynechaná písmena a interpunkci.
  2. První souvětí (Stěží si dnes…) znázorni graficky, urči druhy vět vedlejších. 
  3. Najdi v textu jedno slovo

a, odvozené

b, složené.

  1. Vysvětli pojem příslovečná spřežka a najdi jeden příklad v textu .
  2. Urči tyto větné členy:

představit –

pražská –

na svazích –

k nám –

množství –

hroznů –

  1. Najdi v textu několikanásobný větný člen.
  2. U těchto sloves urči všechny mluvnické kategorie.

dokáže –

byly objeveny –

  1. Vzpomeneš si na báseň, ve které autor (jeho jméno) mluví o stejné události, jak je napsáno v úvodním textu?

 


31. 3. 2020 

anglický jazyk

 www.bridge-online.cz

Doporučujeme časopisy Gate, RR, Play. Stačí kliknout na časopis a je vám k dispozici. Žáci si mohou texty přečíst, poslechnout, vytisknout a zpracovávat různé úkoly.


fyzika

                                         

  1. Opakujte:

elektrický náboj, nejmenší elektrický náboj, jednotka elektrického náboje, vodič a izolant v elektrickém poli, siločáty elektrického pole,elektrický proud, elektrické napětí.(učebnice str.104-130)

 

  1. Převod jednotek:

3,6 kC =            C                          413 C =            kC

0,125MC =       C                            45 C =            MC

57 C =             mC                       1536 mC =         C    

2,0146 C =     µC                           456 µC =          C

 

  1. Náboj tělesa je 5C, kolik elektronu tvoří tento náboj?

 

  1. Nakresli siločáry dvou kladně a dvou zaporně nabytých kouli.

 

  1. Vodičem prochází lektrický náboj 2600 Mc po dobu 2 minut. Vypočitej vzniklý

elektrický proud.

 

  1. Jaký elektrický náboj projde průřezem vodiče za 5s jestli vzniklý elektrický proud je 1,2 kA?

 

  1. Jaký celkový náboj mají částice, jestliže elektrické pole v obvodu vykoná práce 40 J při napětí 10V?

 

  1. Elektrické napětí v obvodu je 600 mV. Jakou práci vykoná elektrické pole při přenosu částic s celkovým nábojem 10C?

 

  1. Měřicí rozsah voltmetru je 9 V. Stupnice voltmetru má 30 dílků. Ručka voltmetru se ustálí na 15 dílku stupnice. Jaké je napětí mezi svorkamí zdroje napětí?

 

  1. Rozsah stupnice ampérmetru je 60 A, počet dílků na stupnici je 20. Vyznač polohu ručičky ampérmetru když jim prochází elektrický proud 90A.

 

 


24. 3. 2020

chemie

pracovní listy - https://uloz.to/tamhle/mWDiFe8FE2KJ


dějepis

– zpracujte historii květnových státních svátků a Velikonoc, ke každému napište osm bodů



12. 3. 2020

český jazyk

procivičujte zkušební testy k přijímacím zkouškám (zadáno písemně),

k opakování učiva využijete učebnici Českého jazyka pro 9. ročník

další testy k procvičování najdete:

Pokud odkaz nefunguje, zkopírujte a vložte odkaz do prohlížeče.

https://www.sciodat.cz/

https://www.onlinecviceni.cz

https://www.umimecesky.cz/cesky-jazyk-podrobne-9-trida

Přečtěte jednu knížku dle vlastního výběru, zapište si do kulturního deníku


DCJ

– procvičovat a upevňovat probrané učivo hlavně podle pracovního sešitu:
- na konci každé lekce slovní zásoba a přehled gramatiky
- na konci pracovního sešitu souhrn gramatiky přehledně
- postupně můžete doplňovat všechna chybějící cvičení v probraných lekcích (kromě poslechových)
- SLOVÍČKA JSOU ZÁKLAD VŠEHO!


anglický jazyk

- procvičujeme slovní zásobu lekce 1 -3.
- upevňujeme gramatiku přítomného a minulého času.
- nepravidelná slovesa.
- využíváme webových stránek „Help for English“ (poslechová cvičení, práce s textem, slovní zásoba, výslovnost).
- procvičujeme s pomocí pracovního sešitu, gramatického sešitu a učebnice.


matematika

procvičujte si probrané učivo - soustavy lineárních rovnic o dvou neznámých.

https://www.priklady.com/cs/index.php/rovnice-a-nerovnice/soustavy-linearnich-rovnic-a-nerovnic
 


VkO 

každý den zapište jednu aktualitu, veďte si přehled, odevzdáte po příchodu do školy

Milí žáci, na www.sciodat.cz si můžete procvičovat český jazyk a matematiku. Testy máte přiřazené. Pokud jste zapomněli heslo, kontaktujte mě telefonicky nebo na email spirikova@zs-kynsperk.cz

 

 


11. 3. 2020

Český jazyk

  •  Žáci, kteří se přihlásili k přijímacímu řízení, dostali domů cvičné zkušební testy.
  •  Procvičujte pravopis, psaní velkých písmen.
  •  Do kulturních deníků zapište další přečtenou knihu.

 


 

Informace z matematiky - březen

žáci dostali procvičovací příklady na slovní úlohy řešené soustavou rovnic 

- hotovo - směsi (levnější+dražší  káva, čaj, bonbony, dvorek-hlavy, nohy, mince, pokoje, chatky)

- hotovo - koncentrace (objem jednotlivých roztoků)

nahlášený test - první týden v březnu

 

Pátek 6. 12. 2019

Milí žáci,

Gymnázium Sokolov nabízí možnost zkusit si příjímací zkoušky nanečisto

z matematiky a českého jazyka.

Termín konání je v sobotu 25. ledna 2020 od 9: 00 hodin.

Zadání poskytuje společnost Cermat, stejně jako pro ostrou verzi.

více informací na:

https://www.gymso.cz/index.php/aktuality/326-prijimaci-zkousky-nanecisto-2

 

 

Středa 23. 10. 2019

Pondělí 11. 11. 2019 

1. čtvrtletní písemná práce z matematiky

- mnohočleny  (sčítání, odčítání, násobení, dělení, vytýkání ze vzorců, rozklad podle výrazů, hodnota výrazu)

- lineární rovnice o jedné neznámé (ve zlomku, se závorkou)

- slovní úlohy o pohybu (za sebou, proti sobě, převod jednotek času, délky, převod km/h na m/s a naopak)

- lomené výrazy (kdy je výraz roven 0, kdy má a nemá smysl, hodnota výrazu, krácení a rozšiřování LV, sčítání a odčítání LV)

Ing. Lena Rochová

Pátek 18. 10. 2019

Středa 23. 10. 2019  - písemné opakování - lomené výrazy - krácení a rozšiřování 

Pátek 11. 10. 2019

Středa 16. 10. 2019 - písemné opakování - lomené výrazy (hodnota LV, určení, kdy má a nemá LV smysl, kdy je LV roven nule)

Ve čtvrtek 10. 10. 2019 začíná seminář

z matematiky

14:00 - 15:00 hod. pavilon B - učebna jazyků

a hudebna

 

S sebou psací potřeby, sešit a otevřenou mysl :-))

Těším se na Vás smiley

Ing. Lena Rochová

středa 11. 9. 2019

Vážení rodiče,

 

Váš syn (dcera) má možnost se zúčastnit Logické olympiády.

Kategorie B: žáci druhého stupně základních škol (6. – 9. třída).

Základní kolo pro kategorii B proběhne  ve dnech 8. -  14. října 2019

Registrace žáka je možná do 30. září 2019 na www.logickaolympiada.cz

 

Test základního kola je přístupný pouze on-line v uživatelském profilu každého soutěžícího.

Registrujete se v záložce Vstup do soutěže, kde kliknete na Chci se zaregistrovat a vyplněním osobních údajů - email, jméno, škola, třída, kategorie, případně nepovinně adresa a telefon.

Rodiče dětí mladších 15 let poprosíme i o souhlas s použitím osobních údajů dětí pro účely soutěže, je potřeba do registračního formuláře zadat jméno, příjmení a e-mail rodiče. Na emailovou adresu rodičů bude zaslaná prosba o souhlas rodičů s použitím osobních dat dětí pro účely soutěže. Na e-mailovou adresu bude soutěžícím zasláno jejich heslo a veškeré informace o soutěži. Prosím, vyčkejte na potvrzení Vaší registrace zákonným zástupcem, až poté se budete moci přihlásit do svého účtu.

 

Přeji Vašim dětem mnoho úspěchů.

Ing. Lena Rochová

 

Čtvrtek k 5. září 2019

 

Informace z předmětu MATEMATIKA

 

- žáci mají možnost se v DDM přihlásit na kroužek

SEMINÁŘ Z MATEMATIKY, který bude probíhat každý čtvrtek od 14:00 do 15:00 hodin. (datum zahájení kroužku bude upřesněn)

(nejedná se o doučování, náplní je počítání příkladů dle zadání CERMAT

k příjímacím zkouškám na SŠ)

každé pondělí si žáci mohou u asistentky pedagoga vyzvednout příklady k domácímu procvičování k přijímacím zkouškám. Výsledky jsou k dispozici také u AP.

Přeji žákům hodně vytrvalosti a úspěchů.

 

Ing. Lena Rochová - vyučující matematiky

 

 ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------