Úkoly jsou pod úvodním textem a k aktualizaci dochází průběžně do 14:00 hodin.

Moji milí zlatí,

vzhledem k současné a pravděpodobně i budoucí nepříznivé situaci ohledně koronaviru bych vás všechny, žáky i rodiče, ráda povzbudila. Všichni jste jistě zaslechli slova ministra školství Roberta Plagy o dalším způsobu domácího vzdělávání a o předpokládaném termínu znovuotevření škol – druhá polovina května. Nevěšte hlavu a nezoufejte. S přihlédnutím k nelehké situaci, kterou přísná omezení v mnohých rodinách způsobila, jsme se rozhodli, že nechceme přehlcovat a zahlcovat žáky ani rodiče distanční výukou formou e-mailů, sociálních sítí a jiných technologií. Hlavním zájmem nás všech je bezpečí, zdraví a klid. Stres, který by vám takový způsob vyučování přinesl, by nebyl ku prospěchu nikomu a ničemu. Jinými slovy. Buďme rozumní. V rozumné míře přistupujme ke vzdělávání v domácích podmínkách i ke způsobu, jakým bude dále realizováno.

Přeji vám všem pokud možno pohodový průběh následujících týdnů a pevné zdraví s úsměvem ve tváři.

K případnému procvičování, opakování a upevňování učiva stále platí odkazy, které už jsem zde zmiňovala. Z vlastní zkušenosti zatím doporučuji www.sciodat.cz – ti uvolnili testy zdarma, podle ročníku, hlavně ČJ a M.

Chcete-li procvičovat na www.sciodat.cz, musí se použít hesla, která žáci dostali k testování Scio v loňském roce. Pokud tato hesla již nemáte, můžete si je u mne vyzvednout, nebo vám je mohu vyfotit a zaslat přes Whatsapp, e-mailem atd.

Důležité je číst. Čtěte v podstatě cokoli. Naučnou literaturu (encyklopedie), která se hodí do předmětů jako Z, D, F, Př. Novinky a zprávy v médiích, ty zase potřebujete do VkO a VkZ. Poslouchejte hudbu třeba přes www.karaoketexty.cz  a pracujte i s texty písní – třeba anglická písnička s českým překladem se hodí na AJ i na HV. Udělejte si ranní rozcvičku u otevřeného okna při východu slunce, a nebo i později J, to je zase fajn TV. Sledujte v televizi programy jako Prima ZOOM nebo ČT 2. A pak se pokuste něco málo z toho, co vám zůstane v paměti, zapsat do kulturního deníku.
Hlavně všechno v klidu a pohodě. Hodně spinkejte, pijte a jezte vitamíny. Nezapomínejte na mytí rukou! V rodině si pomáhejte a „s úsměvem jde všechno líp“.

V souvislosti s opatřením vlády o uzavření všech škol se nakladatelství FRAUS rozhodlo poskytnout všem žákům, učitelům i školám od středy 11. března do odvolání všechny elektronické učebnice pro základní a střední školy pro všechny žáky zdarma-https://www.skolasnadhledem.cz/

Po dobu trvání uzavření naší základní školy si žáci opakují již probrané učivo za pomoci učebnice, pracovních a školních sešitů, případně „chytráčků“. Zároveň mohou využít procvičování dostupné na webu školy – MOODLE


Vážení zákonní zástupci, milé žákyně, milí žáci,

další učební materiály si můžete vyzvednout ve škole dne 15. 5. 2020 od 9 do 11 hodin.

vyučující 1. a 2. stupně

 

14. 5. 2020

Přírodopis

HMYZ

  • Vydejte se na přírodovědnou vycházku (délku a místo trasy nechám na vás).
  • Vyfoťte alespoň dva zástupce hmyzu.
  • Pokuste se je doma podle fotografie identifikovat,
    •napište jejich název,
    •zařaďte je do skupiny (vážky, stejnokřídlí, vši, ploštice, rovnokřídlí,blechy, síťokřídlí, brouci, motýli, dvoukřídlí, blanokřídlí)
    •uveďte, na kterém místě jste je viděli, 
    •zjistěte,čím se živí.
  • Pokud se vám nepodaří poslat přes e-mail fotografie, uložte si je a pošlete mi jen popisy.

Těším se na vaše úlovky!

 

 

Případné dotazy a vypracované úkoly mi posílejte na tuto adresu:

hanako1@seznam.cz

 

29. 4. 2020


Přírodopis

ČLENOVCI – pavouci

Podívej se na dokument „Neuvěřitelný svět pavouků“ (44 min)
https://www.youtube.com/watch?v=xCBFuKrU-qc
Upozorňuji, že dokument není pro slabé povahy a radši si ho nepouštěj před
             spaním.
Napiš mi ke každé charakteristice název pavouka. Stačí, když mi pošleš názvy pavouků pod správným číslem na hanako1@seznam.cz

  1. Obývá téměř každý kontinent. Po páření zabíjí a požírá svého partnera. Svá vajíčka klade do hedvábného vaku. Má velmi silný jed, smrtelný i pro člověka.
    Název: _______________________________
  2. V poušti Kalahari  si vyhrabává podzemní doupata. Svou kořist chytá ze vzduchu lepkavými makadly.
    Název: _______________________________
  3. Obývá tropické oblasti. Svou kořist zamotává do pavučiny a zavěšuje. Její hedvábné pasti jsou pevnější než ocel.
    Název: _______________________________
  4. Jako jediný pavouk tráví celý život pod vodou. Vyrábí si pod hladinou „bublinu“, která mu slouží jako kyslíková lahev.
    Název: _______________________________
  5. Žije v poušti africké Namibie. Má skrýše 30 cm pod zemí. Pohybuje se kutálením, udělá až 20 otáček za sekundu. Nebezpečná je pro něj vosa hrabalka , která do jeho těla klade vajíčka.
    Název: _______________________________
  6. Žije v Austrálii, je velmi malý. Deset těchto pavouků by se vešlo na nehet. Samečci tančí.
    Název: _______________________________
  7.  Číhá zavěšený nad zemí, loví potmě, má oči jako sova. Na svou oběť hází vrhací sítě.
    Název: _______________________________
  8. Je to největší pavouk na světě velikosti  jídelního talíře. Žije ve Venezuele. Dovede ulovit myši, nebo malé ptáky.
    Název: _______________________________
     
  9. Má ploché tělo, nemá jed. Svou kořist probodává. Mláďata nosí na zadečku do doby, než jim naroste pevná kostra.
    Název: _______________________________

 

anglický jazyk

Doplň do tabulky správné tvary sloves:

Sloveso

Minulý čas

Překlad

go

 

 

 

 

plavat

 

saw

 

to be

 

 

have

 

 

 

wrote

 

 

 

hrát

 

ate

 

 

Převeď článek do minulého času

I´m a girl. My name´s Tara. I am from the Czech republic. I´m twelve years old. I live in a big house. I run, play a guitar and swim. I don´t read newspaper, but I listen to the radio. I like listening to the music.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Některé věty obsahují chyby. Chyby najdi a oprav.

Peter plays football last week.

My famili were in the garden in the afternoon.

I wrote a letter.

You went to school by bus.

I wasn ´not at school yesterday.

You didn´t saw the film at the weekend.

We didn´t buy any new car.

He has some money yesterday.

 

Malé opakování ;) Počitatelná a nepočitatelná podstatná jména

1) banana                                6) boy

2) orange                                7) wine

3) homework                          8) bottle

4) advice                                 9) bread

5) luck                                    10) salt


Vážení zákonní zástupci, milé žákyně, milí žáci,

další učební materiály si můžete vyzvednout ve škole dne 30. 4. 2020 od 9 do 11 hodin. Velmi nás těší Váš zájem. Věřte, že je tato situace i pro nás nová a snažíme se Vám maximálně vyhovět. Přejeme Vám klidné dny a hlavně pevné zdraví.

vyučující 1. a 2. stupně

 

 


24. 4. 2020

Souboj čtenářů, ale i ostatní žáci 6. ročníku


Milí účastníci soutěže Souboj čtenářů 2020, milé děti,

aktuální situace naší soutěži bohužel nepřeje, ale máme pro Vás alespoň jednu skvělou zprávu.

Podařilo se nám natočit rozhovor a autorské čtení se dvěma autorkami našich soutěžních titulů. V rámci projektu Souboj čtenářů se tak můžete alespoň virtuálně potkat s Klárou Smolíkovou a Olgou Stehlíkovou. Máme z toho velkou radost a doufáme, že to pro Vás i pro děti bude zpestření v domácí výuce.

Klára Smolíková bude číst z knížky Pozor, v knihovně je kocour! v úterý 28. 4. ve 14.00 na mall.tv. Olga Stehlíková zde přečte několik stran ze své knížky Kluci netančej ve středu 29. 4. také ve 14.00. Obě videa budou ale dostupná i jakýkoliv následující den v archivu. S autorkami si popovídá ředitel zrušeného knižního veletrhu a literárního festivalu Svět knihy Praha 2020 Radovan Auer. V rámci online čtení můžete vidět a slyšet řadu dalších autorů, tak si neváhejte prohlédnout již odvysílané rozhovory a čtení :-)

Odkaz na videa je https://www.mall.tv/svet-knihy.

Rozhovory s paní Smolíkovou a Stehlíkovou se na tomto odkazu objeví až v avizované dny v příštím týdnu.

Doufáme, že se žákům čtení bude líbit.

S přátelským pozdravem

Tým kampaně Rosteme s knihou a učitelé ČJ


Vypracované úkoly z českého jazyka je možné zasílat p. uč. Ebrové na email: ebrova@zs-kynsperk.cz


 

 

21. 4. 2020

český jazyk

Četli a dívali jste se pozorně? Pro soutěžící ze 6.B !!!

Všetečné otázky ke knize

Pozor, v knihovně je kocour

Do str.19                 Na odpovědi se podívej, až poctivě odpovíš.

  1. Jakou barvou je napsán název knihy na obálce?
  2. Jak se jmenuje chlapec z příběhu?
  3. Je světlovlasý?
  4. Jak se jmenuje kocour z příběhu?
  5. Jakou má barvu?
  6. Kdo knihu ilustroval?
  7. Kdo je autorem textu?
  8. V jaké roce kniha vyšla?
  9. Co zobrazuje ilustrace na str. 5, která je věnována poděkování za pomoc knihovníků a znalců knihoven?
  10. Ve které místnosti se převážně odehrává první kapitola?
  11. Co si David z této místnosti odnesl?
  12. Co dělal Franta na vrcholku hory?
  13. Kde měl David své čtenářské doupě?
  14. Co měla maminka na sobě při návratu z práce?
  15. Jakou práci uložila maminka Davidovi?
  16. Jakým směrem se četl totem?
  17. Je wampum vyrobeno ze dřeva? Co na něm znamenala barva žlutá, bílá, fialová?
  18. Co je kipu?
  19. Co rozluštil Jurij Knorozov?
  20. Jaký řád mu Mexičané za toto rozluštění udělili?
  21. Z jaké země Knorozov pocházel?
  22. Navštívil někdy Mexiko?
  23. Jak vypadal pomník Knorozova?
  24. Čím se nechvalně proslavil Diego de Landa?
  25. Kolik listů obsahuje Drážďanský kodex?
  26. Byl Drážďanský kodex psaný ručně nebo tištěný?
  27. Jak se David provinil proti pravidlům knihovny?
  28. Proč se Koniáš schoval a kam?
  29. Věděl David, kdo ve skutečnosti zavinil poškození knihy?
  30. Co maminka s Davidem nepoužili při lákání Koniáše zpět? Makrelu, laskominy, míček?
  31. Kolik u nás funguje knihoven?
  32. Čeho je více, knihoven nebo základních škol?
  33. Jaký speciální název máme v češtině pro vášnivého čtenáře?
  34. Jakou zvláštní schopnost měl David ohledně knih?
  35. Který stát chtěl podporovat české čtenářství?

 

Odpovědi

1)modrou 2) David 3) ne 4) Koniáš 5) rezavou 6) Vojtěch Šeda 7) Klára Smolíková 8) 2019 9) nákončí z opasku v podobě knižní miniatury 10) v kuchyni 11) krabici kakaových sušenek a kapsičku s kočičím žrádlem12) seděl a četl si 13) za pelestí postele  14) šedý kostýmek 15) uklidit v kuchyni (utřít podlahu a kuchyňskou linku) 16) zdola nahoru 17)ne, z korálků - žlutá radost, bílá mír nebo smutek, fialová moudrost 18) uzlové písmo Inků 19) mayské písmo 20) Řád aztéckého orla 21) ze Sovětského svazu -z Ruska  22)ano 23)muž s kočkou 24) pálením mayských knih jako u nás kněz Koniáš 25) třicet devět 26)ručně 27) odnesl tajně knihu určenou pouze k prezenčnímu studiu a ještě dopustil její poškození 28) David se na něj rozzlobil kvůli poničení knihy, K. se schoval  do knihovny.29) Ano, uvědomil si to. 30) míček 31) asi pět tisíc 32) knihoven 33) knihomol 34) cestovat v knihách časem 35) Spojené státy

 


 


15. 4. 2020

Český jazyk

Přeji příjemný sluníčkový den všem svým věrným odběratelům J.

Situace se nám opět poněkud zkomplikovala, ale to nám jistě nezabrání v rozjeté chuti do práce. A tak jsem si pro vás, kteří se chcete i nadále udržovat ve formě, připravila pár češtinářských libůstek. Zábavné a hravé pracovní listy budou připraveny k vyzvednutí tento pátek 17. 4. 2020 v době od 9.00 do 11.00 na pavilonu A naší školy.


Nezapomeňte hodně číst, cokoli vám přijde pod ruku. Pokud vám v knihovničce chybí zajímavá knížka, po které byste měli chuť sáhnout, nabízíme vám možnost navštívit po předchozí domluvě naši školní knihovnu a vypůjčit si zajímavé čtení zde. Těšíme se, až si přečteme vaše kulturní deníky, do kterých si zapisujete zážitky z neobvyklých velikonočních svátků nebo dlouhého „domácího vězení“. 

Neváhejte mě kontaktovat, kdybyste cokoli potřebovali (mail, telefon).  Vaše vyučující ČJ.

Přírodopis

 

  • Otevři si stránku: https://testy.zsvsechovice.cz/subdom/testy/pozn/seznam
  •  
  • V oddílu 6. ročník si vypracuj  poznávačku Houby (nejprve se musíš přihlásit), klikni  rovnou na přezkoušet – je to opakování. Poznávačku opakuj , dokud nebudeš mít celkovou úspěšnost 90%.
     
  • Přejdi potom na kapitolu Měkkýši. Zde si nejdřív projdi část naučit a potom přejdi na přezkoušet. Opakuj, dokud nebudeš mít úspěšnost 80%.
  • Tentokrát stačí, když mi pošleš, kolik pokusů jsi potřeboval(a).

           hanako1@seznam.cz

anglický jazyk

Vypracujte deset až patnáct vět o tom, jak trávíte svůj „volný čas“ v současné době. Co jste doposud dělali, zde lze využít minulý čas. Využijte pravidelná i nepravidelná slovesa. Napište, co děláte pravidelně, zde použijte přítomný čas prostý – present simple. Pokud budete psát, co děláte právě teď, použijte přítomný čas průběhový.

Vypracované práce zasílejte prosím na e- mail: cabelkova@zs-kynsperk.cz

český jazyk 

Taková malá soutěž……..

Pohádka bez konce . Kdo to zkusí?

Už jste dokončili Pohádku bez konce? Pokud ANO, výborně, pokud NE, nevadí. Tento úkol můžete splnit i bez dokončení pohádky. I tentokrát budete mít tvůrčí úkol.

 Vycházíme z názvu POHÁDKA BEZ KONCE.

 Napište takový text, aby věty postupně začínaly nebo končily na správné písmeno, jak za sebou v názvu následují. Písmena zdůrazněte jako ve vzoru.

 V textu použijte nejméně čtyři přídavná jména, která se vyskytují ve vyjmenovaných slovech nebo jsou s nimi příbuzná. Tato přídavná jména podtrhněte.

Zde je pro vás začátek:

Po dlouhé době jsem si v nové škole našel báječného kamaráda. O něm bych vám rád něco pověděl.

Honza byl vážně neobyčejný kluk. Jeho láska ke zvířatům byla veliká………

 

Takže pro odvážné….

1)Dopište započatý text. Vymyslete mu nadpis. (11 vět)

2)Napište svůj vlastní. Třeba na téma ČLOVĚK A PŘÍRODA nebo Můj svět. (15 vět)

 

Žáci 6.B budou za zdařilé texty (dokončení pohádky i texty podle písmen názvu) odměněni pěkným hodnocením, pokud splněné úkoly pošlou na adresu    ebrova@zs-kynsperk.cz     .

Žáci z jiných tříd mohou poslat splněné úkoly na adresu vyučujících:
krizova@zs-kynsperk.cz,  hoskovcova@zs-kynsperk.cz  , neubergova.s@volny.cz

Po ukončení období mimořádných opatření budou vaše příspěvky vyhodnoceny ve škole. Vítězové si jako překvapení vylosují malé odměny.

 

Co bude hodnoceno

- splnění základního úkolu

- obsah a úroveň textu

- pravopis

 

Hodně zdaru!!!

 

 


14. 4. 2020


Souboj čtenářů 

Dům v Rugolu

1. Kdo je hlavním hrdinou (případně hlavními hrdiny) knihy?
2. Kde v současné době žije a tvoří Jindra Čapek?
3. Jakou vysokou školu vystudovala Marka Míková?
4. Jaké přezdívky užívala mezi sebou dvojčata?
5. Krátce popiš vlastnosti obou dvojčat.
6. Jakou zeleninu chystá maminka na cestu?
7. Kde pracuje maminka?
8. Přes jaké země se dostal strýc do Itálie?
9. Jaké slavné osobnosti navštívily strýčkův dům?
10. Kdy se odehrává pohádka, kterou cestou vypráví táta Lídě v autě?

___________________________________________________________

pondělí 6.4.2020

Vážení rodiče, milé děti,

nabízím vám zajímavou možnost procvičit si matematiku a třeba získat i nějakou odměnu.


Podívejte se na to s rodiči, kteří rozhodnou, zda to vyzkoušíte.

Testovací program a vše důležité je na webových stránkách:

www.speedmath.eu

Procvičování a soutěž je vhodná pro žáky 1. a 2. stupně. 

Žák může získat diplomy v plném rozsahu, jako kdyby pracoval v budově školy. Toto platí do zahájení běžné výuky po odvolání antivirových omezení.

1. Co má žák udělat?

2. Může žák doma jen trénovat a procvičovat?

3. Co dále po skončení karantény?

4. Může si kantor či rodič učivo vyzkoušet jako žák?

 

Přeji Vám hodně úspěchů a příjemné prožití svátků jara, buďte zdraví!!!

Ing. Lena Rochová

Responsive image


3. 4. 2020

přírodopis

https://www.youtube.com/watch?v=tO2flH28RLI

 

 

  1. Jakým způsobem se sépie pohybují?
  2. Kolik mají ramen?
  3. Na co používají chapadla?
  4. Kde mají sépie ulitu?
  5. Kteří živočichové jsou pro mladé sépie nebezpeční?
  6. Kolik procent sépií se dožije dospělosti?
  7. Kolik měří dospělá sépie?
  8. Co ses dozvěděl(a) o nervové soustavě sépií? (smysly, mozek, inteligence)
  9. Jakého věku se sépie dožívá?

Případné dotazy a vypracované úkoly mi posílejte na tuto adresu: hanako1@seznam.cz

 


2. 4. 2020

anglický jazyk

V rámci upevňování a procvičování angličtiny, prosím postupovat následovně 

 

SLOVÍČKA:

Pokročit k zopakování nebo procvičování lekce č. 4. Využít pracovní sešit – 4A-4D. Výslovnost psána klasicky v závorce za slovíčky. Možno dopomoci si se SLOVNÍKEM CZ., zde lze využít zvukový záznam a procvičovat výslovnost.

Následně po zopakování slovíček využíváme pracovní sešit z přední strany – formy doplňovaček, křížovek, jednotlivých cvičení…

 

GRAMATIKA:

Pracovní sešit – zadní strana. Zápisky v sešitu a opětovné procvičování z přední strany pracovního sešitu.

Nepravidelná slovesa – prosím, dopsat a doučit všechny ze zadní strany pracovního sešitu . Opět možno výslovnost nacvičovat pomocí SLOVNÍK.CZ.

 

PRACOVNÍ SEŠIT:

Dle vlastních možností se můžete pokusit dodělat do konce čtvrté lekce.

 

Online procvičování:           HELP FOR ENGLISH.CZ

                                               UMÍME ANGLICKY. CZ

                                               ENGLISH JET

                                  

Na online stránkách lze procvičovat gramatiku, slovíčka, poslechová cvičení, testy…To vše s následnou zpětnou vazbou o správnosti provedení.

 

Přeji vám hezké a klidné dny a hlavně pevné zdraví…

 

1. 4. 2020
 

Výchova k občanství

Státní vlajka slaví 100 let

Zhlédněte:

https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10000000409-100-let-statni-vlajky/22025400244

Vyzkoušejte si své znalosti:

https://tn.nova.cz/clanek/kviz-ceska-vlajka-slavi-100-let-co-vsechno-o-ni-ne-vite.html

Vyhledejte informace o naší státní vlajce:

Vypracujte referát:

 Kritéria:

Vypracovaný referát zašlete na spirikova@zs-kynsperk.cz

 

 


31. 3. 2020

český jazyk
 

Odkaz ke stažení a vytištění PL je na adrese:

https://uloz.to/file/uIDD97UslrQv/cj-pohadka-bez-konce-6-7-tr-docx
 

Pohádka bez konce

     V jedné daleké zemi, ve které se žilo šťastně a spokojeně, se stalo něco

nev-daného. Jednoho dne, z ničeho nic, začali b-t lidé nemocní. Nikdo v tu chvíli netušil, že onemocní celá země. Nej-kušenější doktoři a mudrci se snažili nemoc zastavit. Ta napadala chudý i bohatý, mladý i starý lid a postupovala tak rychle, že se ro-šířila do dalších zemí.

       Každý vlá-ce každé země se ji snažil se všemi svými rá-ci všemi možnými prostředky zastavit. Nemoc byla zcela neznámá, a tak na ni nebyl ani žádný lék. Strach, který ovládl všechny země, byl tak veliký, že se lidé obávali o sv-j život i o život všech ostatních. V zem-ch nastalo smutno a lidé se museli přestat

-cházet. Nekonal- se turnaje, ples- ani trhy. Dokonce se ani v-řící nemohli pomodlit v kostelech a chrámech. Lidé zůstávali ve svých ob-dlích a snažil- se před nemocí ukrýt. Začal- být velmi opatrní a udržovali vše v čistotě. V každém koutu zem- začal- švadleny šít -stenky, které lidé nosili z obavy, ab- se

nenakaz-li. Vzájem-  si pomáhali a plnili nařízení vládců země. Strach z neznámé nemoci byl veliký, a tak všichni brzy pochop-li, že musí být stateční a poslušní. Musí si vzájem- důvěřovat a pomáhat.

       Kdy nemoc zmizí, nevěděly ani ty nejv-hlášenější čarodějnice a v-štkyně. Nemoc neum-li zastavit ani slavní kouzelníci. Zůstalo to tedy na lidech. Na jejich trp-livosti, d-slednosti a ohleduplnosti……..

 

      Jak víte, pohádky mívají dobrý konec. Kéž se ho i tato pohádka s vaší pomocí dočká.

Šup, dejte se do práce.  se vám daří.

 

 

Úkoly k textu

  1. Doplň chybějící písmena.( Někdy chybí písmena dvě.)
  2. Nad podtržená slova nadepiš číslicí slovní druh.
  3. Urči mluvnické kategorie (rod, číslo…): (s)pomocí-………………………………………………………………………………..…………………………lid-………………….………………………………………………………………………………………….….
  4. Zkus napsat nebo nakreslit svůj konec pohádky. Jak by sis přál(a), aby pohádka pokračovala a skončila? (Možnosti: Pokus se napsat  8-10 pěkných vět, nakresli obrázek, vytvoř komiks.)
  5. Můžeš se pokusit vylepšit pohádku i po stránce slohové. (Nahraď opakující se slova vhodnějšími výrazy. Můžeš věty i pozměnit.)

Poznámka: Pokud si nemůžeš text vytisknout, můžeš se procvičit i v ručním psaní.

 

 

 

             Pohádka bez konce

 

 

Pokračování :

 


anglický jazyk
 

 www.bridge-online.cz

Doporučujeme časopisy Gate, RR, Play. Stačí kliknout na časopis a je vám k dispozici.
Žáci si mohou texty přečíst, poslechnout, vytisknout a zpracovávat různé úkoly.

 


26. 3. 2020

český jazyk

Soutěž Souboj čtenářů nebyla zrušena, je přesunuta na červen.
Prosíme všechny zapojené žáky a žákyně, aby dál pokračovali ve čtení knihy. Během dubna sem budeme průběžně umisťovat pomocné otázky.


24. 3. 2020

dějepis

 – zpracujte historii květnových státních svátků a Velikonoc, ke každému napište osm bodů


anglický jazyk

- procvičujeme slovní zásobu lekce 1 -3.
- upevňujeme gramatiku přítomného a minulého času.
- nepravidelná slovesa.
- využíváme webových stránek „Help for English“ (poslechová cvičení, práce s textem, slovní zásoba, výslovnost).
- procvičujeme s pomocí pracovního sešitu, gramatického sešitu a učebnice.


český jazyk

Procvičovat:
- vyjmenovaná slova

Pokud si potřebujete vyzvednout kulturní deníky, učebnice, sešity nebo jiné pomůcky, můžete se pro ně zastavit každý den mimo pondělí mezi 8:30 - 9:00.

Přečíst jednu knihu, kterou si žáci zapíší do kulturního deníku (zatím je mám většinou u sebe), opakovat již probrané učivo, zaměřit se hlavně na slovní druhy a podstatná jména.

K opakování žákům pomohou odkazy na stránky, které najdete na webu školy v záložce aktuality - informace pro žáky. 


přírodopis

Případné dotazy a vypracované úkoly mi můžete posílat na tuto adresu: hanako1@seznam.cz

Vypracujte písemně odpovědi na zelené otázky z učebnice  na stránkách - 18, 26, 45, 60.

odkaz na stažení učebnice je - https://uloz.to/file/MZP51eZGXQ9C/prirodopis-6-roc-pdf

 

Milé děti,

moc Vás pozdravuji, doufám,že jste všichni v pořádku, už se na Vás moc těším. 

Vypsala jsme Vám učivo, které máme probrané, tak ho procvičujte. Pracovních listů máte v sešitě hodně, všechny příklady propočítejte. Opakování je matka moudrosti a štěstí přeje připraveným, kdo je připraven, není překvapen :-))))

S pozdravem 

L. Rochová

Matematika - procvičujte si:

 

  • Dělitel - znaky dělitelnosti
  • prvočísla, složená čísla, provočíselný rozklad, nejmenší společný násobek, největší společný dělitel
  • Početní operace s úhly - sčítání, odčítání, násobení, dělení úhlů
  • Dvojice úhlů - vrcholové, vedlejší, souhlasné a střídavé úhly
  • Převod stupňů na minuty a naopak 
  • Pojmenování úhlu, druh úhlu podle velikosti - načrtnout, narýsovat, osa úhlu, přenášení úhlu
  • Početní operace s desetinnými čísly (násobení, dělení, sčítání, odčítání desetinných čísel, desetinných a přirozených čísel
  • Procvičování učiva - násobení desetinného čísla přirozeným číslem, desetinného čísla desetinným číslem, dělení desetinného čísla přirozeným číslem - máme probráno, upevňujeme poznatky, čeká nás dělení desetinného čísla desetinným číslem
  • Procvičování učiva -  sčítání, odčítání, násobení, dělení přirozených čísel, sčítání, odčítání násobení desetinných čísel, násobení a dělení desetinných čísel číslem 10, 100, 1000, 10 000, posouváním desetinné čárky, ne pod sebou!!!!!
  • rýsování rovnoběžek, kolmic, čtverce, obdélníku

 

Informace  z matematiky - březen 2020

žáci dostali k procvičení příklady - pracovní list - dělitel - znaky dělitelnosti - kontrola 2. 3.- výsledky u AP - test první týden v březnu

- následuje kapitola - prvočísla, složená čísla, provočíselný rozklad, nejmenší společný násobek, největší společný dělitel

Informace z matematiky - únor 2020

čtvrtek 20. 2. 2020 - test

- početní operace - sčítání, odčítání, násobení, dělení úhlů

Žáci dostali pracovní list s procvičovacími příklady - kontrola v pátek 14. 2. 2020

Žáci si mohou vyzvednout u AP pracovní list s výsledky k upevnění a procvičení učiva

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------.

- nová kapitola - Dělitelnost přirozených čísel

- pojmy - dělitel, násobek, prvočíslo, pravidla dělitelnosti

 

Informace z matematiky - únor 2020

pondělí 3. 2. 2020 - test - grafický součet a rozdíl úhlů, přenášení úhlu, osa úhlu

středa 5. 2.  2020 - test - dvojice úhlů - vrcholové, vedlejší, souhlasné a střídavé úhly

žáci dostali nový pracovní list - početní sčítání a odčítání úhlů - cvičení 1. a 2  - převod stupňů na minuty a naopak - na pondělí 3. 2. 2020 

Informace  z matematiky - leden 2020

od pondělí 27. 1. 2020 začínáme s klasifikací na 2. pololetí

středa 29. 1. 2020 - test

- pojmenování úhlu, druh úhlu podle velikosti - načrtnout, narýsovat, osa úhlu, přenášení úhlu

početní operace s desetinnými čísly (násobení, dělení, sčítání, odčítání desetinných čísel, desetinných a přirozených čísel

žáci dostali pracovní list k orientaci ve dvojicích úhlů - vrcholové, vedlejší, střídavé, souhlasné, 

žáci dostávají pravidelně domácí přípravu, která je nezbytná k upevnění a procvičení učiva.

 

 

Pondělí 6. 1. 2020

Informace z matematiky

žáci dostali pracovní list k procvičení učiva - ramena úhlu, osa úhlu, přenášení úhlu, mají z pracovního listu

pravidelně zadanou domácí přípravu, kterou mnozí neplní

Pátek 20. 12. 2019

 

Informace z matematiky

Přeji všem žákům a jejich rodičům krásné Vánoce a hodně úspěchů v roce 2020.

Žáci dostali domů pracovní list s typovými příklady k pololetní písemné práci, která nás čeká druhý lednový týden. (pondělí 13. 1. 2020)

 

 

 

ukončili jsme kapitolu desetinných čísel, začali kapitolu věnovanou úhlům - víme, co to úhel je, známe jeho značku, umíme ho pojmenovat pomocí písmen na ramenech úhlu a pomocí malých písmen řecké abecedy (alfa, beta, gama, delta, epsilon), umíme úhel změřit úhloměrem, víme, jak se úhly dělí podle velikosti.

 

Pondělí 18. 11. 2019

Informace z matematiky

žáci dostali pracovní list - procvičování učiva násobení desetinného čísla přirozeným číslem, desetinného čísla desetinným číslem, dělení desetinného čísla přirozeným číslem - máme probráno, upevňujeme poznatky, čeká nás dělení desetinného čísla desetinným číslem

Procvičovovat - sčítání, odčítání, násobení, dělení přirozených čísel, žáci chybují v násobilce, sčítání, odčítání násobení desetinných čísel, násobení a dělení desetinných čísel číslem 10, 100, 1000, 10 000, posouváním desetinné čárky, ne pod sebou!!!!! rýsování rovnoběžek, kolmic, čtverce, obdélníku.

do 22.11.2019 píšeme každou hodinu rozcvičku na převody jednotek obsahu s dopomocí chytráčku, od pondělí 25.11. již bez chytráčku!!!!

 

Středa 23. 10. 2019

Pondělí 11. 11. 2019 1. čtvrtletní písemná práce 

 žáci dostali pracovní list - procvičování učiva sčítání a odčítání desetinných čísel, násobení a dělení desetinného čísla číslem 10, 100, 1000 - kontrola výsledků 4. listopadu

 

Pátek 11. 10. 2019

Informace z matematiky

- věnujeme se kapitole desetinných čísel - procvičovat:

- zápis desetinného čísla, desetinného zlomku (dle mluveného slova, dle textu)

- zápis desetinného čísla na číselné ose

následovat bude: 

- porovnávání desetinných čísel

- zaokrouhlování desetinných čísel

- početní operace s desetinnými čísly - sčítání, odčítání, násobení, dělení

Informace z matematiky

24. 9. 2019 písemné opakování – 2. PL

30. 9. 2019 odevzdáváme sešit ke kontrole

Úterý 17. 9. 2019

Informace z matematiky

  • čtvrtek 19. 9. 2019 – písemné opakování
  • žáci dostali nabídku účasti v Klubu zábavné logiky v PO 14:00-15:30 hod. od 23. 9. 2019, vážní zájemci dnes obdrželi závazné přihlášky, donést zpět do konce týdne (PÁ 20. 9. 2019)

 

  • Opakování učiva 5. ročníku
  •  orientace v čtvercové síti – poznávání geometrických útvarů – čtverec, obdélník, kosočtverec, kosodélník, poznali jsme nově vlastnosti lichoběžníku, odvodili jsme si podstatu výpočtu obvodu a složitost výpočtu obsahu rovinných obrazců
  • Orientace na číselné ose – přirozená čísla, znaménka nerovnosti
  • Zápis přirozených čísel – zkrácený, rozvinutý
  • Početní operace s přirozenými čísly – násobení, dělení, sčítání, odčítání, přednost matematických operací

 

  • Doporučuji k procvičování a domácí přípravě tyto publikace:

Ing. Lena Rochová

středa 11. 9. 2019

Vážení rodiče,

 

Váš syn (dcera) má možnost se zúčastnit Logické olympiády.

Kategorie B: žáci druhého stupně základních škol (6. – 9. třída).

Základní kolo pro kategorii B proběhne  ve dnech 8. -  14. října 2019

Registrace žáka je možná do 30. září 2019 na www.logickaolympiada.cz

 

Test základního kola je přístupný pouze on-line v uživatelském profilu každého soutěžícího.

Registrujete se v záložce Vstup do soutěže, kde kliknete na Chci se zaregistrovat a vyplněním osobních údajů - email, jméno, škola, třída, kategorie, případně nepovinně adresa a telefon.

Rodiče dětí mladších 15 let poprosíme i o souhlas s použitím osobních údajů dětí pro účely soutěže, je potřeba do registračního formuláře zadat jméno, příjmení a e-mail rodiče. Na emailovou adresu rodičů bude zaslaná prosba o souhlas rodičů s použitím osobních dat dětí pro účely soutěže. Na e-mailovou adresu bude soutěžícím zasláno jejich heslo a veškeré informace o soutěži. Prosím, vyčkejte na potvrzení Vaší registrace zákonným zástupcem, až poté se budete moci přihlásit do svého účtu.

 

Přeji Vašim dětem mnoho úspěchů.

Ing. Lena Rochová

 

Klub zábavné logiky a deskových her probíhá každé pondělí od 14:00 do 15:30 hodin ve třídě 7. B, začínáme od 23. 9. 2019

 

pátek 6. 9.2019

Informace z předmětu MATEMATIKA

 

Pomůcky:

- sešit A4 bez linek

- sešit A5 bez linek – na testy

- rýsovací pomůcky – pravítko s ryskou, dlouhé pravítko, kružítko,

ořezané tužky, úhloměr

- lepidlo

- nůžky

- učebnice Matematika Hejného metodou A – děti dostaly

k zapůjčení

 

Seznámili jsme se s náplní předmětu matematika, sdělili jsme si

podmínky hodnocení:

 

- matematické rozcvičky – za tři jedničky – jedna velká jednička

do žákovské knížky

- písemné testy – nahlášené dopředu

- čtvrtletní písemné práce – před písemnou prací děti dostanou

přehled typových příkladů k opakování

- testy na počítači

- řádně vedený sešit – kontrola min. 2x do měsíce, namátková

kontrola

- domácí příprava

- zařazené vypracované pracovní listy v sešitě

 

Už řešíme případy, kdy děti nemají sešit, ani domácí

přípravu (doba hájení skončila v pátek 6. 9. 2019)

 

Děti jsou vedeny k maximální samostatnosti, sebekontrole

a zodpovědnosti za svoji práci.

 

Domluvili jsme si vzájemné fair play jednání, je jim dána důvěra při

kontrole.

 

Rodiče jsou vítání v doprovodu svých dětí

na konzultačních hodinách.

 

Děti mají možnost navštěvovat Klub zábavné logiky každé

pondělí, začínáme od pondělí 23. 9. 2019 v době od 14:00

do 15:30 hodin (hraní deskových her, řešení rébusů, hlavolamů, 

tvoření tangramů, origami a mnoho jiných činností).

Děti se mohou přihlásit přímo u vyučující Ing. Leny Rochové :-)