Úkoly jsou pod úvodním textem a k aktualizaci dochází průběžně do 14:00 hodin.

Moji milí zlatí,

vzhledem k současné a pravděpodobně i budoucí nepříznivé situaci ohledně koronaviru bych vás všechny, žáky i rodiče, ráda povzbudila. Všichni jste jistě zaslechli slova ministra školství Roberta Plagy o dalším způsobu domácího vzdělávání a o předpokládaném termínu znovuotevření škol – druhá polovina května. Nevěšte hlavu a nezoufejte. S přihlédnutím k nelehké situaci, kterou přísná omezení v mnohých rodinách způsobila, jsme se rozhodli, že nechceme přehlcovat a zahlcovat žáky ani rodiče distanční výukou formou e-mailů, sociálních sítí a jiných technologií. Hlavním zájmem nás všech je bezpečí, zdraví a klid. Stres, který by vám takový způsob vyučování přinesl, by nebyl ku prospěchu nikomu a ničemu. Jinými slovy. Buďme rozumní. V rozumné míře přistupujme ke vzdělávání v domácích podmínkách i ke způsobu, jakým bude dále realizováno.

Přeji vám všem pokud možno pohodový průběh následujících týdnů a pevné zdraví s úsměvem ve tváři.

K případnému procvičování, opakování a upevňování učiva stále platí odkazy, které už jsem zde zmiňovala. Z vlastní zkušenosti zatím doporučuji www.sciodat.cz – ti uvolnili testy zdarma, podle ročníku, hlavně ČJ a M.

Chcete-li procvičovat na www.sciodat.cz, musí se použít hesla, která žáci dostali k testování Scio v loňském roce. Pokud tato hesla již nemáte, můžete si je u mne vyzvednout, nebo vám je mohu vyfotit a zaslat přes Whatsapp, e-mailem atd.

Důležité je číst. Čtěte v podstatě cokoli. Naučnou literaturu (encyklopedie), která se hodí do předmětů jako Z, D, F, Př. Novinky a zprávy v médiích, ty zase potřebujete do VkO a VkZ. Poslouchejte hudbu třeba přes www.karaoketexty.cz  a pracujte i s texty písní – třeba anglická písnička s českým překladem se hodí na AJ i na HV. Udělejte si ranní rozcvičku u otevřeného okna při východu slunce, a nebo i později J, to je zase fajn TV. Sledujte v televizi programy jako Prima ZOOM nebo ČT 2. A pak se pokuste něco málo z toho, co vám zůstane v paměti, zapsat do kulturního deníku.
Hlavně všechno v klidu a pohodě. Hodně spinkejte, pijte a jezte vitamíny. Nezapomínejte na mytí rukou! V rodině si pomáhejte a „s úsměvem jde všechno líp“.

V souvislosti s opatřením vlády o uzavření všech škol se nakladatelství FRAUS rozhodlo poskytnout všem žákům, učitelům i školám od středy 11. března do odvolání všechny elektronické učebnice pro základní a střední školy pro všechny žáky zdarma-https://www.skolasnadhledem.cz/

Po dobu trvání uzavření naší základní školy si žáci opakují již probrané učivo za pomoci učebnice, pracovních a školních sešitů, případně „chytráčků“. Zároveň mohou využít procvičování dostupné na webu školy – MOODLE



 

22. 5. 2020

VKO

Chválím žáky, kteří pěkně vypracovali referát o naší státní vlajce.

Připomínám stálý celoroční úkol- důležité dny v měsíci.

 Minimální rozsah=z  každého měsíce (březen až červen) jeden důležitý den (státní svátek, významný den, mezinárodní nebo světový den). O každém vybraném dni napište krátký, výstižný, srozumitelný text. Doporučuji práci ještě doplnit nějakou pozitivní aktualitou dle vlastního výběru.  Dbejte i na grafickou úpravu.

Adresa k odevzdání – na školní mail  ebrova@zs-kynsperk.cz   nebo možno v papírové formě doručit do školy, nejlépe při vyzvedávání materiálů.




Vážení zákonní zástupci, milé žákyně, milí žáci,

další učební materiály si můžete vyzvednout ve škole dne 15. 5. 2020 od 9 do 11 hodin.

vyučující 1. a 2. stupně

 

14. 5. 2020

Přírodopis  

SAVCI - TŘÍDĚNÍ

  1. Savci jsou rozmanitá skupina živočichů. Přiřaď k názvu savce správnou charakteristiku:

Rejsek                                   nejdelší doba březosti

Velryba                                 hmyzožravec

Zajíc                                      živí se masitou potravou

Slon                                       samec využívá parohy při soubojích o samice

Vlk                                         delší zadní nohy, živí se rostlinnou potravou

Jelen                                      živí se planktonem

 

  1. Podle prostředí, v němž žijí, rodí savci různě vyvinutá mláďata. Zařaď uvedené druhy do správné skupiny:

křeček polní, kůň domácí, myš domácí, zebra stepní, kočka divoká, jelen lesní

 

MLÁĎATA HOLÁ A BEZMOCNÁ:………………………………………………………...

MLÁĎATA DOBŘE VYVINUTÁ:…………………………………………………………...

 

  1. Přiřaď k uvedeným živočichům způsob, jakým dýchají:

Trepka                                              plíce a kůže

Kapr                                                  plíce

Skokan                                              celý povrch těla

Kůň                                                   žábry

 

 

 

  1. Rozděl správně savce podle způsobu výživy:

Kůň, kočka, vlk, rejsek, kráva, slon, člověk, šimpanz, žirafa, netopýr, ježek, lachtan

 


BÝLOŽRAVCI:………………………………………………………………………..

MASOŽRAVCI:……………………………………………………………………….

VŠEŽRAVCI: ……………………………………………………………………………

  1. Označ savce, kteří patří do skupiny hlodavců:
    POTKAN         LASICE      BOBR      KRTEK     VEVERKA     MYŠ      KŘEČEK     JEŽEK       DIKOBRAZ       SYSEL      KUNA

 

  1. Zařaď zástupce šelem do skupin:

Kočka divoká, jezevec lesní, vlk obecný, rys ostrovid, vydra říční, liška obecná,
lev východoafrický, hranostaj, puma americká, lasice kolčava, kuna lesní,
 medvěd hnědý, medvěd lední, panda velká


PSOVITÉ: ………………………………………………………………………………………

KOČKOVITÉ: ………………………………………………………………………………….

MEDVĚDOVITÉ : ……………………………………………………………………………..

LASICOVITÉ: ………………………………………………………………………………….

  1. Roztřiď savce podle toho, ve kterém biomu žijí a doplň tabulku:

buvol,pískomil, fenek, slon, bizon, orangutan, gorila, velbloud, antilopa, medvěd hnědý, zebra, sysel, hraboš, vlk, sobol, rys, sob, tuleň, los, zajíc

 

Biom

            Savci žijící v biomu              

Topické deštné lesy

 

Pouště a polopouště

 

Savany

 

Stepi

 

Lesy mírného pásu

 

Severské jehličnaté lesy

 

tundra

 

 

Tato práce bude k dispozici v tištěné podobě ve škole!   


29. 4. 2020

Přírodopis

SAVCI

  • K následujícím skupinám savců přiřaď vždy dva zástupce.
  • Uveď rodové i druhové jméno. Např. jelen evropský
     
  • Vejcorodí:
  • Vačnatci:
  • Hmyzožravci:
  • Letouni:
  • Chudozubí
  • Hlodavci:
  • Zajíci:
  • Šelmy:
  • Ploutvonožci:
  • Kytovci:
  • Chobotnatci:
  • Lichokopytníci:
  • Sudokopytníci:
  • Primáti:

     
  • Vyfotografuj dva zástupce savců ze svého okolí.
  • Ke každému uveď:  1. Název (druhový i rodový)
                                        2. Zařazení do řádu (viz výše)
                                        3. Místo, kde žije
                                        4. Čím se živí
                                        5. Jakého věku se dožívá
                                        6. Kolik má obvykle mláďat a jak často

 

Posílej na hanako1@seznam.cz

 

anglický jazyk

Doplň do tabulky správné tvary sloves:

Sloveso

Minulý čas

Překlad

go

 

 

 

 

plavat

 

saw

 

to be

 

 

have

 

 

 

wrote

 

 

 

hrát

 

ate

 

 

Převeď článek do minulého času

I´m a girl. My name´s Tara. I am from the Czech republic. I´m twelve years old. I live in a big house. I run, play a guitar and swim. I don´t read newspaper, but I listen to the radio. I like listening to the music.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Některé věty obsahují chyby. Chyby najdi a oprav.

Peter plays football last week.

My famili were in the garden in the afternoon.

I wrote a letter.

You went to school by bus.

I wasn ´not at school yesterday.

You didn´t saw the film at the weekend.

We didn´t buy any new car.

He has some money yesterday.

 

Malé opakování ;) Počitatelná a nepočitatelná podstatná jména

1) banana                                6) boy

2) orange                                7) wine

3) homework                          8) bottle

4) advice                                 9) bread

5) luck                                    10) salt


Vážení zákonní zástupci, milé žákyně, milí žáci,

další učební materiály si můžete vyzvednout ve škole dne 30. 4. 2020 od 9 do 11 hodin. Velmi nás těší Váš zájem. Věřte, že je tato situace i pro nás nová a snažíme se Vám maximálně vyhovět. Přejeme Vám klidné dny a hlavně pevné zdraví.

vyučující 1. a 2. stupně

 

 


15. 4. 2020

Český jazyk

Přeji příjemný sluníčkový den všem svým věrným odběratelům J.

Situace se nám opět poněkud zkomplikovala, ale to nám jistě nezabrání v rozjeté chuti do práce. A tak jsem si pro vás, kteří se chcete i nadále udržovat ve formě, připravila pár češtinářských libůstek. Zábavné a hravé pracovní listy budou připraveny k vyzvednutí tento pátek 17. 4. 2020 v době od 9.00 do 11.00 na pavilonu A naší školy.


Nezapomeňte hodně číst, cokoli vám přijde pod ruku. Pokud vám v knihovničce chybí zajímavá knížka, po které byste měli chuť sáhnout, nabízíme vám možnost navštívit po předchozí domluvě naši školní knihovnu a vypůjčit si zajímavé čtení zde. Těšíme se, až si přečteme vaše kulturní deníky, do kterých si zapisujete zážitky z neobvyklých velikonočních svátků nebo dlouhého „domácího vězení“. 

Neváhejte mě kontaktovat, kdybyste cokoli potřebovali (mail, telefon).  Vaše vyučující ČJ.

Přírodopis

 

 

           hanako1@seznam.cz

  • Otevři si stránku: https://testy.zsvsechovice.cz/subdom/testy/pozn/seznam
  •  
  • V oddílu 7. ročník si vypracuj  poznávačky Obojživelníci,
    Ptáci – pěvci, Ptáci u vody, Ptáci v lese a na loukách
    (nejprve se musíš přihlásit), klikni  rovnou na přezkoušet – je to opakování. Každou poznávačku opakuj , dokud nebudeš mít celkovou úspěšnost 90%.
     
  • Přejdi potom na 8. ročník, kapitolu  Savci 1 - hmyzožravci, hlodavci, letouni, zajíci. Zde si nejdřív projdi část naučit a potom přejdi na přezkoušet. Opakuj, dokud nebudeš mít úspěšnost 80%.
    • Tentokrát stačí, když mi pošleš, kolik pokusů jsi potřeboval(a).

anglický jazyk

Vypracujte patnáct vět o tom, jak trávíte svůj „volný čas“ v současné době. Co jste doposud dělali, zde lze využít minulý čas prostý či průběhový. Využijte pravidelná i nepravidelná slovesa. Napište, co děláte pravidelně, zde použijte přítomný čas prostý – present simple. Pokud budete psát, co děláte právě teď, použijte přítomný čas průběhový. Můžete zapojit i myšlenku o budoucnosti, zde použijte budoucí čas (will/ going to).

Vypracované práce zasílejte prosím na e- mail: 

cabelkova@zs-kynsperk.cz

szara@zs-kynsperk.cz

 

 

český jazyk 

Taková malá soutěž……..

Pohádka bez konce . Kdo to zkusí?

Už jste dokončili Pohádku bez konce? Pokud ANO, výborně, pokud NE, nevadí. Tento úkol můžete splnit i bez dokončení pohádky. I tentokrát budete mít tvůrčí úkol.

 Vycházíme z názvu POHÁDKA BEZ KONCE.

 Napište takový text, aby věty postupně začínaly nebo končily na správné písmeno, jak za sebou v názvu následují. Písmena zdůrazněte jako ve vzoru.

 V textu použijte nejméně čtyři přídavná jména, která se vyskytují ve vyjmenovaných slovech nebo jsou s nimi příbuzná. Tato přídavná jména podtrhněte.

Zde je pro vás začátek:

Po dlouhé době jsem si v nové škole našel báječného kamaráda. O něm bych vám rád něco pověděl.

Honza byl vážně neobyčejný kluk. Jeho láska ke zvířatům byla veliká………

 

Takže pro odvážné….

1)Dopište započatý text. Vymyslete mu nadpis. (11 vět)

2)Napište svůj vlastní. Třeba na téma ČLOVĚK A PŘÍRODA nebo Můj svět. (15 vět)

 

Žáci 6.B budou za zdařilé texty (dokončení pohádky i texty podle písmen názvu) odměněni pěkným hodnocením, pokud splněné úkoly pošlou na adresu    ebrova@zs-kynsperk.cz     .

Žáci z jiných tříd mohou poslat splněné úkoly na adresu vyučujících:
krizova@zs-kynsperk.cz,  hoskovcova@zs-kynsperk.cz  , neubergova.s@volny.cz

Po ukončení období mimořádných opatření budou vaše příspěvky vyhodnoceny ve škole. Vítězové si jako překvapení vylosují malé odměny.

 

Co bude hodnoceno

- splnění základního úkolu

- obsah a úroveň textu

- pravopis

 

Hodně zdaru!!!

 

 


7. 4. 2020

český jazyk

Přeji krásný slunečný den všem svým ovečkám J


Aby vám dny, než se znovu uvidíme, lépe ubíhaly a aby vám výuka na dálku nepřipadala tak nudná, zkuste si pohrát s následujícím textem. Jedná se o upravenou verzi jedné z Erbenových balad. Pokuste se zjistit, o kterou baladu se v původní verzi jedná (její skutečný název) a pak obě verze mezi sebou porovnejte. Zamyslete se např.:
1) Které postavy vystupují v každé verzi?
2) Co je hlavní myšlenkou?
3) Z kolika slok se skládají?
4) Co je obsahem přímých řečí? (ty začínají a končí uvozovkami „)
5) Jaký název by mohla mít naše verze?
6) Takové verzi se říká parodie. Pokus se vyhledat, co toto slovo znamená.

Pro statečné: zkuste se báseň (nebo její část) naučit zpaměti J
 

Za mašinou s tuhým tělem
sedí ženy podvečerem:
„sviť žárovko sviť,
ať mi šije niť.“

Šiju, šiju huboroušky,
proti virum nemám zkoušky:
„sviť,žárovko, sviť,
ať mi šije niť.“

Dnes je čtvrtek, zejtra pátek, -
rostříhám i modní šátek:
„sviť,žárovko, sviť,
ať mi šije niť.“

Zelené šaty, botky rudé,
brzy virus zničen bude:
„sviť,žárovko, sviť,
ať mi šije niť."

Ráno, raníčko šička vstala,
roušku si v uzel zavázala:
„Půjdu, matičko,roušky prát,
musím je celé dezinfikovat."

„Ach nechoď, nechoď mezi lidi,
v testech se staly už i chyby.
Já měla zlý té noci sen:
„nechoď, dceruško,bez roušky ven.“

Virus se tobě vyhýbal,
asi se české šičky bál,
v sukničce jako z vodních pěn:
„nechoď,má šičko,k lidem ven.“

Bílé šatičky smutek tají,
v perlách se slzy ukrývají,
a pátek nešťastný je den:
„nechoď,má šičko, k lidem ven."

Nemá šička, nemá stání,
rozdávat roušky ji cos pohání,
roušky všem dotat ji teď nutí,
nic doma, nic jí po chuti. -

První roušku už lidem dala,
zakryla ústa,naději dala,
 po ochraně teď šité od srdce
zavířilo se rychle velice.

Narazil u nás virus tvrdě,
české šičky to vzaly hrdě,
 na mapě zkázy co světu dal
zelený mužík dotleskal.


 

fyzika .

Gravitační síla

 

  1. Převod jednotek:

50 kN =             N                            270 N =             kN

         0,026 kN =             N                              34 N =             kN

     1,0007 MN =             N                                 3 N =             kN

               9 MN =             N                              57  N =             MN

          0,04 MN =             N                         1547 N =             MN

             350 kN =          MN                      6,09 MN =             kN

 

  1. Jakou gravitační silou působí Země na teleso o hmotnosti 300 g?

 

  1. Těleso má hmotnost 2,7 t. Jak velká gravitační sila působí na těleso?

 

  1. Jakou hmotnost má těleso, na které působí gravitace sílou 6,8 kN?

 

  1. Jakou hmotnost má těleso, na které působí gravitace silou 0,0125 MN?

 

  1. Na Marsu je gravitace 3,7 N/kg. Jak velká gravitace působí na kamen, který má hmotnost 500 kg? Jak velká gravitace by působila na tento kamen na povrchu Země?

 

  1. Prkno vydrží sílové působení 0,8 kN. Můžeš na prkno dat bednu o hmotnosti 30 kg, kýbl vbody o hmotnosti  10 kg, bednu jablek o hmotnosti 40 kg?

 


3. 4. 2020

přírodopis

  1. K pojmům napiš jejich význam pro živočicha:
     

Skřele

Kloaka

Jacobsonův orgán

Letky

Vole
 

  1. Uveď co nejvíce znaků, které mají ptáci a savci odlišné. Minimum je pět znaků, na jedničku sedm!

 

Ptáci                                                Savci

  1. ______________                       ______________
  2. ______________                       ______________
  3. ______________                       ______________
  4. ______________                       ______________
  5. ______________                       ______________
  6. ______________                       ______________
  7. ______________                       ______________

 

Připomínám, že můžete používat zdarma přístupné učebnice nakladatelství Fraus. Najdete je na odkazu : skolasnadhledem.cz

 

Případné dotazy a vypracované úkoly mi posílejte na tuto adresu: hanako1@seznam.cz

 


2. 4. 2020

anglický jazyk

V rámci upevňování a procvičování angličtiny, prosím postupovat následovně 

 

SLOVÍČKA:

Pokročit k zopakování nebo procvičování lekce č. 4. Využít pracovní sešit – 4A-4D. Výslovnost psána klasicky v závorce za slovíčky. Možno dopomoci si se SLOVNÍKEM CZ., zde lze využít zvukový záznam a procvičovat výslovnost.

Následně po zopakování slovíček využíváme pracovní sešit z přední strany – formy doplňovaček, křížovek, jednotlivých cvičení…

 

GRAMATIKA:

Pracovní sešit – zadní strana. Zápisky v sešitu a opětovné procvičování z přední strany pracovního sešitu.

Nepravidelná slovesa – prosím, dopsat a doučit všechny ze zadní strany pracovního sešitu . Opět možno výslovnost nacvičovat pomocí SLOVNÍK.CZ.

 

PRACOVNÍ SEŠIT:

Dle vlastních možností se můžete pokusit dodělat do konce čtvrté lekce.

 

Online procvičování:           HELP FOR ENGLISH.CZ

                                               UMÍME ANGLICKY. CZ

                                               ENGLISH JET

                                  

Na online stránkách lze procvičovat gramatiku, slovíčka, poslechová cvičení, testy…To vše s následnou zpětnou vazbou o správnosti provedení.

 

Přeji vám hezké a klidné dny a hlavně pevné zdraví…

 

1. 4. 2020
 

Výchova k občanství

Státní vlajka slaví 100 let

Zhlédněte:

https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10000000409-100-let-statni-vlajky/22025400244

Vyzkoušejte si své znalosti:

https://tn.nova.cz/clanek/kviz-ceska-vlajka-slavi-100-let-co-vsechno-o-ni-ne-vite.html

Vyhledejte informace o naší státní vlajce:

Vypracujte referát:

 Kritéria:

Vypracovaný referát zašlete na spirikova@zs-kynsperk.cz

 


1. 4. 2020

český jazyk
 

Milí žáci,  připravila jsem pro vás pracovní listy  - pravopis, podmět, přísudek.

Můžete si je vyzvednout v pátek 3.4.2020 v době od 9.00 do 11.00 hodin ve škole.

Také si můžete půjčit knihu (knihy) na čtení v naší školní knihovně ( 3.4.2020 od 9.00 do 11.00).

 

Nadále si procvičujte slovní druhy ( z jakéhokoli textu – přírodopis, dějepis, zeměpis, literatura).

Zopakujte si druhy vět podle postoje mluvčího ke skutečnosti (Čj. S. 74)

Zopakujte si podmět a vše o něm (Čj s. 79).

Stále procvičujte pravopis – předpony s,z, vz, mě, mně, je, e, pě, vje, vě, shodu přísudku s podmětem.

K procvičování využívejte odkazy na cvičení – již zadány dříve.

 

Do kulturního deníku:

  1. Přečti druhou knihu a zapiš dle osnovy (jako vždy). Kdo nemá deník – píše na papír, pak vlepí.
  2. Napiš 10 vět na téma Velikonoce.

 

KDYBYSTE COKOLI POTŘEBOVALI (PRODISKUTOVAT, VYSVĚTLIT, NAPSAT, VYTISKNOUT, PORADIT SE), OZVĚTĚ SE.


 


31. 3. 2020

český jazyk
 

Odkaz ke stažení a vytištění PL je na adrese:

https://uloz.to/file/uIDD97UslrQv/cj-pohadka-bez-konce-6-7-tr-docx
 

Pohádka bez konce

     V jedné daleké zemi, ve které se žilo šťastně a spokojeně, se stalo něco

nev-daného. Jednoho dne, z ničeho nic, začali b-t lidé nemocní. Nikdo v tu chvíli netušil, že onemocní celá země. Nej-kušenější doktoři a mudrci se snažili nemoc zastavit. Ta napadala chudý i bohatý, mladý i starý lid a postupovala tak rychle, že se ro-šířila do dalších zemí.

       Každý vlá-ce každé země se ji snažil se všemi svými rá-ci všemi možnými prostředky zastavit. Nemoc byla zcela neznámá, a tak na ni nebyl ani žádný lék. Strach, který ovládl všechny země, byl tak veliký, že se lidé obávali o sv-j život i o život všech ostatních. V zem-ch nastalo smutno a lidé se museli přestat

-cházet. Nekonal- se turnaje, ples- ani trhy. Dokonce se ani v-řící nemohli pomodlit v kostelech a chrámech. Lidé zůstávali ve svých ob-dlích a snažil- se před nemocí ukrýt. Začal- být velmi opatrní a udržovali vše v čistotě. V každém koutu zem- začal- švadleny šít -stenky, které lidé nosili z obavy, ab- se

nenakaz-li. Vzájem-  si pomáhali a plnili nařízení vládců země. Strach z neznámé nemoci byl veliký, a tak všichni brzy pochop-li, že musí být stateční a poslušní. Musí si vzájem- důvěřovat a pomáhat.

       Kdy nemoc zmizí, nevěděly ani ty nejv-hlášenější čarodějnice a v-štkyně. Nemoc neum-li zastavit ani slavní kouzelníci. Zůstalo to tedy na lidech. Na jejich trp-livosti, d-slednosti a ohleduplnosti……..

 

      Jak víte, pohádky mívají dobrý konec. Kéž se ho i tato pohádka s vaší pomocí dočká.

Šup, dejte se do práce.  se vám daří.

 

 

Úkoly k textu

  1. Doplň chybějící písmena.( Někdy chybí písmena dvě.)
  2. Nad podtržená slova nadepiš číslicí slovní druh.
  3. Urči mluvnické kategorie (rod, číslo…): (s)pomocí-………………………………………………………………………………..…………………………lid-………………….………………………………………………………………………………………….….
  4. Zkus napsat nebo nakreslit svůj konec pohádky. Jak by sis přál(a), aby pohádka pokračovala a skončila? (Možnosti: Pokus se napsat  8-10 pěkných vět, nakresli obrázek, vytvoř komiks.)
  5. Můžeš se pokusit vylepšit pohádku i po stránce slohové. (Nahraď opakující se slova vhodnějšími výrazy. Můžeš věty i pozměnit.)

Poznámka: Pokud si nemůžeš text vytisknout, můžeš se procvičit i v ručním psaní.

 

 

 

             Pohádka bez konce

 

 

Pokračování :

 


anglický jazyk
 

 www.bridge-online.cz

Doporučujeme časopisy Gate, RR, Play. Stačí kliknout na časopis a je vám k dispozici.
Žáci si mohou texty přečíst, poslechnout, vytisknout a zpracovávat různé úkoly.

 


24. 3. 2020

přírodopis

Připravte si dobré boty a foťák.

Pokud se vám nepodaří poslat přes e-mail fotografie, uložte si je a pošlete mi jen popisy.
Případné dotazy a vypracované úkoly mi můžete posílat na tuto adresu: hanako1@seznam.cz

Těším se na vaše úlovky!


český jazyk

 – určování slovních druhů
     - určování podmětu a přísudku
     - pravopis psaní koncovek podstatných jmen, přídavná jména, shoda podmětu s přísudkem, 


DCJ

– procvičovat a upevňovat probrané učivo hlavně podle pracovního sešitu:
- na konci každé lekce slovní zásoba a přehled gramatiky
- na konci pracovního sešitu souhrn gramatiky přehledně
- postupně můžete doplňovat všechna chybějící cvičení v probraných lekcích (kromě poslechových)
- SLOVÍČKA JSOU ZÁKLAD VŠEHO! J

Dějepis

 – zpracujte historii květnových státních svátků a Velikonoc, ke každému napište osm bodů


Anglický jazyk

- procvičujeme slovní zásobu lekce 1 -3.
-upevňujeme gramatiku přítomného a minulého času. 
-nepravidelná slovesa.
-využíváme webových stránek „Help for English“ (poslechová cvičení, práce s textem, slovní zásoba, výslovnost).
-procvičujeme s pomocí pracovního sešitu, gramatického sešitu a učebnice.


Fyzika

Příklady na výpočet hustoty „na jedničku“

1. Těleso vyrobené z titanu má hmotnost 227 kg při objemu 0,05 m3. Jaká je jeho hustota?

2. Vypočítej hustotu mramoru, víš-li, že těleso z něj vyrobené má při objemu 0,002 m3 hmotnost 5,4 kg.

3. Jaká je hmotnost tělesa, které je vyrobeno z mědi (hustota mědi je 8 960 kg/m3), jestliže jeho objem je 10 dm3?

4. Jaký objem má těleso o hmotnosti 10 kg, které je vyrobeno z papíru o hustotě 0,8 g/cm3?

5. Jaký objem má těleso o hmotnosti 0,39 t, které je vyrobeno ze železa o hustotě 7 800 kg/m3?

6. Vypočítej hustotu tělesa, které má při hmotnosti 468 g objem 60 cm3.

7. Vypočítej hustotu tělesa, které má při hmotnosti 6,5 kg objem 0,01 m3.

8. Vypočítej hustotu neznámé kapaliny, víš-li, že má při objemu 0,2 litru hmotnost 140 g.

9. Vypočítej hustotu ledu, pokud víš, že jeho kus o objemu 700 dm3 má hmotnost 644 kg.

10. Vypočítej hustotu materiálu, ze kterého je vyrobené těleso o objemu 0,05 m3 a hmotnosti 135 kg.

11. Vypočítej hmotnost tělesa, víš-li, že je vyrobeno z oceli o hustotě 7,8 g/cm3 a má objem 0,1 m3.

12. Vypočítej objem tělesa, které má hmotnost 1 800 000 g a je vyrobeno z materiálu o hustotě 3 600 kg/m3.

13. Těleso o hmotnosti 4,5 g má objem 5 cm3. Jakou hustotu má materiál, ze kterého je vyrobeno?

14. Těleso z látky o hustotě 3 800 kg/m3 má objem 0,001 m3. Jaká je jeho hmotnost?

15. Vypočítej objem tělesa, které je z látky o hustotě 5 600 kg/m3, má-li hmotnost 224 kg.


Matematika

 https://www.onlinecviceni.cz/exc/pub_list_exc.php?action=show&class=7&subject=Matematika&search1=03.+Racion%C3%A1ln%C3%AD+%C4%8D%C3%ADsla#selid


 

23. 3. 2020
 

Přírodopis

Vypracujte jeden referát na vybrané téma z nabídky.

Kriteria:
1
. Obecná charakteristika a znaky celé skupiny živočichů
2. Výběr konkrétního zástupce ze skupiny, u kterého bude uvedeno:
     - popis (stavba těla)
     - výskyt
     - potrava
     - rozmnožování
     - ohrožení
3. Jeden obrázek (vlastní kresba nebo fotografie)

Nabídka témat:

Žraloci
Rejnoci
Ryby žijící v ČR
Mořské ryby
Akvarijní ryby
Žáby
Mloci a čolci
Ještěři
Želvy
Hadi
Krokodýli
Vodní a mokřadní ptáci
Mořští ptáci
Dravci a sovy
Pěvci v ČR
Ptáci – běžci