Úkoly jsou pod úvodním textem a k aktualizaci dochází průběžně do 14:00 hodin.
Vzhledem k současné a pravděpodobně i budoucí nepříznivé situaci ohledně koronaviru bych vás všechny, žáky i rodiče, ráda povzbudila. Všichni jste jistě zaslechli slova ministra školství Roberta Plagy o dalším způsobu domácího vzdělávání a o předpokládaném termínu znovuotevření škol – druhá polovina května. Nevěšte hlavu a nezoufejte. S přihlédnutím k nelehké situaci, kterou přísná omezení v mnohých rodinách způsobila, jsme se rozhodli, že nechceme přehlcovat a zahlcovat žáky ani rodiče distanční výukou formou e-mailů, sociálních sítí a jiných technologií. Hlavním zájmem nás všech je bezpečí, zdraví a klid. Stres, který by vám takový způsob vyučování přinesl, by nebyl ku prospěchu nikomu a ničemu. Jinými slovy. Buďme rozumní. V rozumné míře přistupujme ke vzdělávání v domácích podmínkách i ke způsobu, jakým bude dále realizováno.
Přeji vám všem pokud možno pohodový průběh následujících týdnů a pevné zdraví s úsměvem ve tváři.
K případnému procvičování, opakování a upevňování učiva stále platí odkazy, které už jsem zde zmiňovala. Z vlastní zkušenosti zatím doporučuji www.sciodat.cz – ti uvolnili testy zdarma, podle ročníku, hlavně ČJ a M.
Chcete-li procvičovat na www.sciodat.cz, musí se použít hesla, která žáci dostali k testování Scio v loňském roce. Pokud tato hesla již nemáte, můžete si je u mne vyzvednout, nebo vám je mohu vyfotit a zaslat přes Whatsapp, e-mailem atd.
Důležité je číst. Čtěte v podstatě cokoli. Naučnou literaturu (encyklopedie), která se hodí do předmětů jako Z, D, F, Př. Novinky a zprávy v médiích, ty zase potřebujete do VkO a VkZ. Poslouchejte hudbu třeba přes www.karaoketexty.cz a pracujte i s texty písní – třeba anglická písnička s českým překladem se hodí na AJ i na HV. Udělejte si ranní rozcvičku u otevřeného okna při východu slunce, a nebo i později J, to je zase fajn TV. Sledujte v televizi programy jako Prima ZOOM nebo ČT 2. A pak se pokuste něco málo z toho, co vám zůstane v paměti, zapsat do kulturního deníku.
Hlavně všechno v klidu a pohodě. Hodně spinkejte, pijte a jezte vitamíny. Nezapomínejte na mytí rukou! V rodině si pomáhejte a „s úsměvem jde všechno líp“.
V souvislosti s opatřením vlády o uzavření všech škol se nakladatelství FRAUS rozhodlo poskytnout všem žákům, učitelům i školám od středy 11. března do odvolání všechny elektronické učebnice pro základní a střední školy pro všechny žáky zdarma-https://www.skolasnadhledem.cz/
Po dobu trvání uzavření naší základní školy si žáci opakují již probrané učivo za pomoci učebnice, pracovních a školních sešitů, případně „chytráčků“. Zároveň mohou využít procvičování dostupné na webu školy – MOODLE
Vážení zákonní zástupci, milé žákyně, milí žáci, další učební materiály si můžete vyzvednout ve škole dne 15. 5. 2020 od 9 do 11 hodin. vyučující 1. a 2. stupně |
14. 5. 2020 Přírodopis
KŮŽE Podívej se na dokument „Neumírejme mladí - Kůže“ (29 min.) https://www.youtube.com/watch?v=yuA97bj0tTQ
Pošli mi odpovědi na otázky:
hanako1@seznam.cz |
29. 4. 2020 Přírodopis
LEDVINY Podívej se na dokument „Neumírejme mladí - Ledviny“ (29 min.) https://ulozto.cz/file/aTdJ7T8y/neumirejme-mladi-1x01-ledviny-avi
Pošli mi odpovědi na otázky:
hanako1@seznam.cz |
anglický jazyk Doplň do tabulky správné tvary sloves:
Použij předpřítomný nebo minulý čas: My daughter ____________ (to break) her arm when she was little. My sister ______________ (to lose) another set of keys. I _____________ (to read) this book three times. It's awesome. I ______________ (to take) no photographs this year. She cannot keep a secret. She ____________ (to tell) everyone again. She ___________ (to win) a gold medal yesterday. I _______________ (not see) her since high school.
Doplň věty – použij minulý čas prostý nebo minulý čas průběhový 1) When we _________________ (jog) in the park, we _________________ (see) two dogs fighting. 2) I _________________ (come) to my office, _________________ (switch) on the computer and _________________ (check) my email. 3) While Mum _________________ (prepare) something to eat, Dad ________________ (watch) football on TV. 4) When I _________________ (be) a child, I _________________ (spend) summers with my grandparents. 5) _________________ (you/like) the film? 6) He ______________ (write) four letters in the morning. 7) What ________________ (you/do) at 3 p. m.? – I _________________ (look) after my younger sisters. 8) What _________________ (you/do) when you _________________ (see) the accident? – I _________________ (call) 112. 9) What _________________ (she/do) when the accident _________________ (happen)? – She _________________ (walk) along the street. 10) Our grandparents _________________ (not/travel) much because they _________________ (not/have) a lot of money. |
Vážení zákonní zástupci, milé žákyně, milí žáci, další učební materiály si můžete vyzvednout ve škole dne 30. 4. 2020 od 9 do 11 hodin. Velmi nás těší Váš zájem. Věřte, že je tato situace i pro nás nová a snažíme se Vám maximálně vyhovět. Přejeme Vám klidné dny a hlavně pevné zdraví. vyučující 1. a 2. stupně |
15. 4. 2020
Český jazyk
Přeji příjemný sluníčkový den všem svým věrným odběratelům.
|
Přírodopis
Dívka ve věku 13 – 15 let 10 500 kJ/den
Chlapec ve věku 13 – 15 let 12 600 kJ/den
Nezapomeň dodržet množství tekutin – 2 litry za den (počítá se i polévka)
Případné dotazy a vypracované úkoly mi posílejte na tuto adresu: Pokud bys měl(a) zájem o písemnou podobu zadání, bude k dispozici v pátek dopoledne ve škole. ![]() ![]() |
15. 4. 2020 anglický jazyk Vypracujte patnáct až dvacet vět o tom, jak trávíte svůj „volný čas“ v současné době. Co jste doposud dělali, zde lze využít minulý čas prostý či průběhový. Využijte pravidelná i nepravidelná slovesa. Napište, co děláte pravidelně, zde použijte přítomný čas prostý – present simple. Pokud budete psát, co děláte právě teď, použijte přítomný čas průběhový. Můžete zapojit i myšlenku o budoucnosti, zde použijte budoucí čas (will/ going to). Pokud si budete chtít procvičit rovněž pasiv – volte věty typu „Knihovny jsou zavřeny, obchody jsou otevřeny“). Budu ráda za zapojení present perfectu – předpřítomný čas – v souvislosti jakou nastiňuje gramatika. (V minulosti počátek – přetrvává doposud…). Vypracované práce zasílejte prosím na e- mail:
|
8. 4. 2020
český jazyk Milé žákyně, milí žáci, tentokrát pro vás máme trochu neobvyklý úkol, který bude vycházet hlavně z vaší osobní zkušenosti. Vymyslete DESATERO na téma JAK PŘEŽÍ NOUZOVÝ STAV S RODIČI. Vaše DESATERA posílejte svým vyučujícím českého jazyka: bursova@zs-kynsperk.cz, spirikova@zs-kynsperk.cz, neubergova.s@volny.cz Přejeme vám a vašim rodičům veselé Velikonoce. vyučující českého jazyka |
český jazyk - aktualizováno, vloudil se šotek :-) Přeji krásný slunečný den všem svým ovečkám J Všestranné jazykové rozbory - řešení VJR – I. K nejznámějším lázním České republiky patří Karlovy Vary, které se proslavily svými horkými prameny již před mnoha lety.
PATŘÍ – 3. OSOBA, ČÍSLO MNOŽNÉ, ZPŮSOB OZNAMOVACÍ, ČAS PŘÍTOMNÝ, VID NEDOKONAVÝ, ROD ČINNÝ, TŘÍDA 4., VZOR PROSÍ PROSLAVILY SE – 3. OSOBA, ČÍSLO MNOŽNÉ, ZPŮSOB OZNAMOVACÍ, ČAS MINULÝ, VID DOKONAVÝ, ROD ČINNÝ, TŘÍDA 4., VZOR PROSÍ
VJR – II.
Povídali jsme si o starobylých památkách Prahy, které každého jejího návštěvníka okouzlí.
a, o památkách – PŘEDMĚT V 6. PÁDĚ b, Prahy – PŘÍVLASTEK NESHODNÝ c, každého – PŘÍVLASTEK SHODNÝ.
a, přívlastek postupně rozvíjející b, přívlastek několikanásobný c, přístavek d, přívlastek těsný.
povídali jsme si – 1. OSOBA, ČÍSLO MNOŽNÉ, ZPŮSOB OZNAMOVACÍ, ČAS MINULÝ, VID NEDOKONAVÝ, ROD ČINNÝ, TŘÍDA 5., VZOR DĚLÁ návštěvníka – 4. PÁD, ČÍSLO JEDNOTNÉ, ROD MUŽSKÝ ŽIVOTNÝ, VZOR PÁN
VJR – III. Vinice na Vinohradech Stěží si dnes někdo dokáže představit, že pražská čtvrť, kterou nazýváme Vinohrady, bývala skutečně místem, kde se na jižních svazích pěstovala vinná réva. Podle pověsti ji k nám přivezl Karel IV. Byly však objeveny důkazy, že se zde réva pěstovala už před Karlovou vládou. Pražští vinaři sklízeli množství vyzrálých sladkých hroznů a vyráběli z nich kvalitní víno, které mělo odbyt nejen doma, ale i za hranicemi.
1H, že 2a, kterou 3V (přívlastková), 2b (předmětná), kde 4V (přívlastková)
a, odvozené – všechna, které jsou vytvořena pomocí předpony nebo přípony (např.: představit, pražská…) b, složené – složené ze dvou slov (Vinohrady)
Příslovečná spřežka vzniká spojením předložky s podstatným jménem…. V textu - STĚŽÍ
představit – PŘEDMĚT VE 4. PÁDĚ pražská – PŘÍVLASTEK SHODNÝ na svazích – PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ MÍSTA k nám – PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ MÍSTA množství – PŘEDMĚT VE 4. PÁDĚ hroznů – PŘÍVLASTEK NESHODNÝ
dokáže – 3. OSOBA, ČÍSLO JEDNOTNÉ, ZPŮSOB OZNAMOVACÍ, ČAS PŘÍTOMNÝ, VID DOKONAVÝ, ROD ČINNÝ, TŘÍDA 1., VZOR MAŽE byly objeveny – 3. OSOBA, ČÍSLO MNOŽNÉ, ZPŮSOB OZNAMOVACÍ, ČAS MINULÝ, VID DOKONAVÝ, ROD TRPNÝ, TŘÍDA 4., VZOR PROSÍ
JAN NERUDA – ROMANCE O KARLU IV. |
7. 4. 2020
Fyzika
2,5 kW.h = Mj 108 Mj = kW.h
3 kW .h ´= Mj 7,2 Mj = kW. h
5 kW .h = Mj 100 Mj = kW . h
Chemie
Vypočet hmotnosti látek
Napiš rovnice reakce
Chlor reaguje se sírou
Chlor reaguje s kyslíkem
Dusík reaguje s kyslíkem
Dusík reaguje se sírou
Hliník reaguje se sírou
Hlinik reaguje s kyslíkem
Lithium reaguje s fluorem
Hořčík reaguje s chlorem
Zelezo (III) reaguje s bromem
Sulfid draselný reaguje s kyslíkem
Sulfid zinečnatý reaguje s kyslíkem
Sulfid chromičitý reaguje s kyslíkem
Sulfid bromistý reaguje s kyslíkem
2. 4. 2020
anglický jazyk
V rámci upevňování a procvičování angličtiny, prosím postupovat následovně
SLOVÍČKA:
Pokročit k zopakování nebo procvičování lekce č. 4. Využít pracovní sešit – 4A-4D. Výslovnost psána klasicky v závorce za slovíčky. Možno dopomoci si se SLOVNÍKEM CZ., zde lze využít zvukový záznam a procvičovat výslovnost.
Následně po zopakování slovíček využíváme pracovní sešit z přední strany – formy doplňovaček, křížovek, jednotlivých cvičení…
GRAMATIKA:
Pracovní sešit – zadní strana. Zápisky v sešitu a opětovné procvičování z přední strany pracovního sešitu.
Nepravidelná slovesa – prosím, dopsat a doučit všechny ze zadní strany pracovního sešitu . Opět možno výslovnost nacvičovat pomocí SLOVNÍK.CZ.
PRACOVNÍ SEŠIT:
Dle vlastních možností se můžete pokusit dodělat do konce čtvrté lekce.
Online procvičování: HELP FOR ENGLISH.CZ
UMÍME ANGLICKY. CZ
ENGLISH JET
Na online stránkách lze procvičovat gramatiku, slovíčka, poslechová cvičení, testy…To vše s následnou zpětnou vazbou o správnosti provedení.
Přeji vám hezké a klidné dny a hlavně pevné zdraví…
1. 4. 2020
Výchova k občanství
Státní vlajka slaví 100 let
Zhlédněte:
https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10000000409-100-let-statni-vlajky/22025400244
Vyzkoušejte si své znalosti:
https://tn.nova.cz/clanek/kviz-ceska-vlajka-slavi-100-let-co-vsechno-o-ni-ne-vite.html
Vyhledejte informace o naší státní vlajce:
Vypracujte referát:
Kritéria:
Vypracovaný referát zašlete na spirikova@zs-kynsperk.cz
Český jazyk
Soubor je možné stáhnout zde:
https://uloz.to/file/GXnc3xN8rjjA/vsestranne-jazykove-rozbory-8-a-8-b-9-a-9-b-docx
Všestranné jazykové rozbory – vypracované rozbory budou k dispozici za týden na těchto stránkách
VJR – I.
K nejznámějším lázním České republiky patří Karlovy Vary, které se proslavily svými horkými prameny již před mnoha lety.
VJR – II.
Povídali jsme si o starobylých památkách Prahy, které každého jejího návštěvníka okouzlí.
a, o památkách
b, Prahy
c, každého.
a, přívlastek postupně rozvíjející
b, přívlastek několikanásobný
c, přístavek
d, přívlastek těsný.
povídali jsme si
návštěvníka
VJR – III.
V-nice na (v)-nohradech
Stěží si dnes někdo dokáže představ - t že (p) - ražská čtvrť kterou naz - váme (v ) -nohrady b- vala skutečně m - stem kde se na (j) - žních svaz - ch pěstovala vi - á réva. Podle pověsti j - k nám přivezl Karel IV. Byl - však ob – veny důkaz – že se zde réva pěstoval už před (k) -rlovou vládou. Pra – ští v – naři skl – zel – mno – ství v – zrál – ch sladkých hroznů a vyráběl – z nich kvalitní v – no které mělo odb – t nejen doma ale i za hranicem - .
a, odvozené
b, složené.
představit –
pražská –
na svazích –
k nám –
množství –
hroznů –
dokáže –
byly objeveny –
31. 3. 2020
anglický jazyk
Doporučujeme časopisy Gate, RR, Play. Stačí kliknout na časopis a je vám k dispozici. Žáci si mohou texty přečíst, poslechnout, vytisknout a zpracovávat různé úkoly.
26. 3. 2020
Přírodopis
Příklad výpočtu: Měříš 1,60m a vážíš 50kg.
Případné dotazy a vypracované úkoly mi posílejte na tuto adresu: hanako1@seznam.cz
24. 3. 2020
chemie
- https://uloz.to/tamhle/LhDhP7FQQ3H0
dějepis
– zpracujte historii květnových státních svátků a Velikonoc, ke každému napište osm bodů
DCJ
– procvičovat a upevňovat probrané učivo hlavně podle pracovního sešitu:
- na konci každé lekce slovní zásoba a přehled gramatiky
- na konci pracovního sešitu souhrn gramatiky přehledně
- postupně můžete doplňovat všechna chybějící cvičení v probraných lekcích (kromě poslechových)
- SLOVÍČKA JSOU ZÁKLAD VŠEHO!
anglický jazyk
- procvičujeme slovní zásobu lekce 1 -3.
- upevňujeme gramatiku přítomného a minulého času.
- nepravidelná slovesa.
- využíváme webových stránek „Help for English“ (poslechová cvičení, práce s textem, slovní zásoba, výslovnost).
- procvičujeme s pomocí pracovního sešitu, gramatického sešitu a učebnice.
matematika
Milí žáci, všechna témata si procvičujte na těchto web stránkách https://www.sciodat.cz/, další jsou uvedena na webu školy. K dispozici máte pracovní listy v portfoliích a učebnici Marematika 3 (zelená).
!!! Učebnice Marematika 1(žlutá) bude k vyzvednutí ve čtvrtek 26. 3. 2020 od 10.00 hodin v knihovně školy.
mocniny a odmocniny
mocniny s přirozeným mocnitelem
Pythagorova věta
výrazy
kruh, kružnice
20.3. 2020
český jazyk
Milí žáci, posílám vám možnost procvičování učiva na další týden. Doporučuji vám také dívat se každé úterý a čtvrtek na ČT1. Běží tam příprava na přijímací zkoušky z češtiny a matematiky a myslím si, že mnoho látky už umíte.
učebnice ČJ
str. 70 cv. 24, 25 - ústně
str. 70 cv. 27 - písemně. Vytvořte souvětí, označte větu hlavní, vedlejší (pokud tam je), znázorněte graficky a napište poměry mezi větami hlavními a druhy vět vedlejších. napište, zda jste vymysleli souvětí podřadné nebo souřadné.
str. 38 cv. 9 - písemně, vymyslete smyslulné věty a podtrhněte podmět a přísudek
str. 37 cv. 8 - ústně
Do kulturních deníků zapište příběh, který se stal vám, vašim blízkým nebo jste o něm četli na internetu, o lidech, kteří v nouzovém stavu pomáhají ostatním. Dodržujte stejná kritéria jako u zapisování vlastních zážitků.
A hlavně čtěte!!!
přírodopis
Vypracujte jeden referát na vybrané téma z nabídky.
kriteria:
- 250 slov (na PC nebo rukou)
- vlastní formulace vět (nekopírujte text ani jeho části)
- vysvětlivky (při použití cizích slov a odborných termínů)
- jeden ilustrační obrázek (vlastní kresba nebo fotografie)
Případné dotazy a vypracované úkoly mi můžete posílat na tuto adresu: hanako1@seznam.cz
nabídka témat:
Důležitá naleziště kosterních pozůstatků období pravěku
Antropologický výzkum koster historických osobností
Doping ve sportu
Historie a význam očkování
Nemoci srdce a cév (příznaky, léčba, prevence)
Ohrožení zdraví – kouření cigaret
Ohrožení zdraví – znečištěné životní prostředí
Nemoci dýchací soustavy (TBC, virózy, astma)
Chemické přísady v potravinách
Podvýživa a obezita
Cukrovka
Mentální anorexie a bulimie
11. 3. 2020
český jazyk
https://www.umimecesky.cz/rozbory
- přečti knihu dle vlastního výběru, zapiš do kulturního deníku, procvičuj probrané učivo
- žáci si procvičují pravopis
- opakují si věty vedlejší a poměry mezi větami hlavními.
VkO
- sleduj aktuální dění v ČR i ve světě na: https://www.ctk.cz/, do sešitu si zapiš (každý pracovní den) 1 aktualitu/zajímavost