Úkoly jsou pod úvodním textem a k aktualizaci dochází průběžně do 14:00 hodin.

Vzhledem k současné a pravděpodobně i budoucí nepříznivé situaci ohledně koronaviru bych vás všechny, žáky i rodiče, ráda povzbudila. Všichni jste jistě zaslechli slova ministra školství Roberta Plagy o dalším způsobu domácího vzdělávání a o předpokládaném termínu znovuotevření škol – druhá polovina května. Nevěšte hlavu a nezoufejte. S přihlédnutím k nelehké situaci, kterou přísná omezení v mnohých rodinách způsobila, jsme se rozhodli, že nechceme přehlcovat a zahlcovat žáky ani rodiče distanční výukou formou e-mailů, sociálních sítí a jiných technologií. Hlavním zájmem nás všech je bezpečí, zdraví a klid. Stres, který by vám takový způsob vyučování přinesl, by nebyl ku prospěchu nikomu a ničemu. Jinými slovy. Buďme rozumní. V rozumné míře přistupujme ke vzdělávání v domácích podmínkách i ke způsobu, jakým bude dále realizováno.

Přeji vám všem pokud možno pohodový průběh následujících týdnů a pevné zdraví s úsměvem ve tváři.

K případnému procvičování, opakování a upevňování učiva stále platí odkazy, které už jsem zde zmiňovala. Z vlastní zkušenosti zatím doporučuji www.sciodat.cz – ti uvolnili testy zdarma, podle ročníku, hlavně ČJ a M.

Chcete-li procvičovat na www.sciodat.cz, musí se použít hesla, která žáci dostali k testování Scio v loňském roce. Pokud tato hesla již nemáte, můžete si je u mne vyzvednout, nebo vám je mohu vyfotit a zaslat přes Whatsapp, e-mailem atd.

Důležité je číst. Čtěte v podstatě cokoli. Naučnou literaturu (encyklopedie), která se hodí do předmětů jako Z, D, F, Př. Novinky a zprávy v médiích, ty zase potřebujete do VkO a VkZ. Poslouchejte hudbu třeba přes www.karaoketexty.cz  a pracujte i s texty písní – třeba anglická písnička s českým překladem se hodí na AJ i na HV. Udělejte si ranní rozcvičku u otevřeného okna při východu slunce, a nebo i později J, to je zase fajn TV. Sledujte v televizi programy jako Prima ZOOM nebo ČT 2. A pak se pokuste něco málo z toho, co vám zůstane v paměti, zapsat do kulturního deníku.
Hlavně všechno v klidu a pohodě. Hodně spinkejte, pijte a jezte vitamíny. Nezapomínejte na mytí rukou! V rodině si pomáhejte a „s úsměvem jde všechno líp“.

V souvislosti s opatřením vlády o uzavření všech škol se nakladatelství FRAUS rozhodlo poskytnout všem žákům, učitelům i školám od středy 11. března do odvolání všechny elektronické učebnice pro základní a střední školy pro všechny žáky zdarma-https://www.skolasnadhledem.cz/

Po dobu trvání uzavření naší základní školy si žáci opakují již probrané učivo za pomoci učebnice, pracovních a školních sešitů, případně „chytráčků“. Zároveň mohou využít procvičování dostupné na webu školy – MOODLE


Vážení zákonní zástupci, milé žákyně, milí žáci,

další učební materiály si můžete vyzvednout ve škole dne 15. 5. 2020 od 9 do 11 hodin.

vyučující 1. a 2. stupně

 

14. 5. 2020

Přírodopis

 

KŮŽE

Podívej se na dokument „Neumírejme mladí - Kůže“ (29 min.)

https://www.youtube.com/watch?v=yuA97bj0tTQ

 

Pošli mi odpovědi na otázky:

  1. Jak velká je plocha kůže? Jaká je její hmotnost?
  2. Vyjmenuj  čtyři vrstvy kůže.
  3. Ze které vrstvy vyrůstají chloupky a vlasy?
  4. Jak dlouho trvá kompletní obnova kůže?
  5. Kde je na těle kůže nejtenčí? Kde naopak nejsilnější?
  6. Kolik kilogramů kůže ztratíme za celý život?
  7. Jak reaguje kůže na chlad?
  8. Jak se kůže vyrovnává s vysokými teplotami?
  9. Jak se mění vlastnosti kůže při stárnutí?
  10.  Které faktory mají negativní vliv na kůži?
  11.  Co je nejčastější příčinou rakoviny kůže?

 

hanako1@seznam.cz


29. 4. 2020

Přírodopis

 

LEDVINY

Podívej se na dokument „Neumírejme mladí - Ledviny“ (29 min.)

https://ulozto.cz/file/aTdJ7T8y/neumirejme-mladi-1x01-ledviny-avi

 

Pošli mi odpovědi na otázky:

  1. Jaká látka způsobuje, že si tělo uchová více tekutin?
  2. Které potraviny obsahují hodně vody? Uveď alespoň dvě.
  3. Jaká je hlavní příčina selhání ledvin?
  4. Od které hodnoty je krevní tlak již považován za vysoký?
  5. Jaké jsou tělesné projevy vysokého krevního tlaku? Uveď dva.
  6. Jaké jsou varovné signály cukrovky? Uveď alespoň  tři.
  7. Co všechno obsahuje moč?
  8. Bonusový úkol: Pokud máš možnost si změřit krevní tlak, nebo si pamatuješ jeho hodnotu z lékařské prohlídky, tak mi ji napiš .

 

hanako1@seznam.cz

 

anglický jazyk

Doplň do tabulky správné tvary sloves:

Infinitiv

Minulý čas

Minulé příčestí

Překlad

go

 

 

 

 

 

begun

 

 

saw

 

 

 

 

 

být

have

 

 

 

 

wrote

 

 

 

 

 

hrát

 

 

eaten

 

 

Použij předpřítomný nebo minulý čas:

My daughter ____________ (to break) her arm when she was little.

My sister ______________ (to lose) another set of keys.

I _____________ (to read) this book three times. It's awesome.

I ______________ (to take) no photographs this year.

She cannot keep a secret. She ____________ (to tell) everyone again.

She ___________ (to win) a gold medal yesterday.

I _______________ (not see) her since high school.

 

Doplň věty – použij minulý čas prostý nebo minulý čas průběhový

1) When we _________________ (jog) in the park, we _________________ (see) two dogs fighting.

2) I _________________ (come) to my office, _________________ (switch) on the computer and _________________ (check) my email.

3) While Mum _________________ (prepare) something to eat, Dad ________________ (watch) football on TV.

4) When I _________________ (be) a child, I _________________ (spend) summers with my grandparents.

5) _________________ (you/like) the film?

6) He ______________ (write) four letters in the morning.

7) What ________________ (you/do) at 3 p. m.? – I _________________ (look) after my younger sisters.

8) What _________________ (you/do) when you _________________ (see) the accident? – I _________________ (call) 112.

9) What _________________ (she/do) when the accident _________________ (happen)? – She _________________ (walk) along the street.

10) Our grandparents _________________ (not/travel) much because they _________________ (not/have) a lot of money.


Vážení zákonní zástupci, milé žákyně, milí žáci,

další učební materiály si můžete vyzvednout ve škole dne 30. 4. 2020 od 9 do 11 hodin. Velmi nás těší Váš zájem. Věřte, že je tato situace i pro nás nová a snažíme se Vám maximálně vyhovět. Přejeme Vám klidné dny a hlavně pevné zdraví.

vyučující 1. a 2. stupně

 

 


15. 4. 2020

Český jazyk

Přeji příjemný sluníčkový den všem svým věrným odběratelům.

Situace se nám opět poněkud zkomplikovala, ale to nám jistě nezabrání v rozjeté chuti do práce. A tak jsem si pro vás, kteří se chcete i nadále udržovat ve formě, připravila pár češtinářských libůstek. Zábavné a hravé pracovní listy budou připraveny k vyzvednutí tento pátek 17. 4. 2020 v době od 9.00 do 11.00 na pavilonu A naší školy.


Nezapomeňte hodně číst, cokoli vám přijde pod ruku. Pokud vám v knihovničce chybí zajímavá knížka, po které byste měli chuť sáhnout, nabízíme vám možnost navštívit po předchozí domluvě naši školní knihovnu a vypůjčit si zajímavé čtení zde. Těšíme se, až si přečteme vaše kulturní deníky, do kterých si zapisujete zážitky z neobvyklých velikonočních svátků nebo dlouhého „domácího vězení“. 

Neváhejte mě kontaktovat, kdybyste cokoli potřebovali (mail, telefon).  Vaše vyučující ČJ.

Přírodopis

 

 

         

  • Vypracuj  jídelníček na jeden den tak, aby odpovídal správnému složení potravin (pomůže ti potravinová pyramida) a energetické hodnotě pro tvůj věk a pohlaví, tzn:
     

Dívka ve věku 13 – 15 let       10 500 kJ/den

Chlapec ve věku 13 – 15 let    12 600 kJ/den
 

Nezapomeň dodržet množství tekutin – 2 litry za den (počítá se i polévka)
Energetické hodnoty některých potravin jsou v tabulce, jinak je najdeš na obalech všech potravin.

 

 

Případné dotazy a vypracované úkoly mi posílejte na tuto adresu:

hanako1@seznam.cz

Pokud bys měl(a) zájem o písemnou podobu zadání, bude k dispozici v pátek dopoledne ve škole.

15. 4. 2020

anglický jazyk

Vypracujte patnáct až dvacet vět o tom, jak trávíte svůj „volný čas“ v současné době. Co jste doposud dělali, zde lze využít minulý čas prostý či průběhový. Využijte pravidelná i nepravidelná slovesa. Napište, co děláte pravidelně, zde použijte přítomný čas prostý – present simple. Pokud budete psát, co děláte právě teď, použijte přítomný čas průběhový. Můžete zapojit i myšlenku o budoucnosti, zde použijte budoucí čas (will/ going to). Pokud si budete chtít procvičit rovněž pasiv – volte věty typu „Knihovny jsou zavřeny, obchody jsou otevřeny“). Budu ráda za zapojení present perfectu – předpřítomný čas – v souvislosti jakou nastiňuje gramatika. (V minulosti počátek – přetrvává doposud…).

Vypracované práce zasílejte prosím na e- mail: 

 

ebrova@zs-kynsperk.cz

cabelkova@zs-kynsperk.cz

szara@zs-kynsperk.cz


 

 

 

8. 4. 2020

český jazyk

Milé žákyně, milí žáci, tentokrát pro vás máme trochu neobvyklý úkol, který bude vycházet hlavně z vaší osobní zkušenosti. Vymyslete DESATERO  na téma JAK PŘEŽÍ NOUZOVÝ STAV S RODIČI.

Vaše DESATERA posílejte svým vyučujícím českého jazyka: bursova@zs-kynsperk.czspirikova@zs-kynsperk.czneubergova.s@volny.cz

Přejeme vám a vašim rodičům veselé Velikonoce.

vyučující českého jazyka

český jazyk - aktualizováno, vloudil se šotek :-)

Přeji krásný slunečný den všem svým ovečkám J

Všestranné jazykové rozbory - řešení

VJR – I.

K nejznámějším lázním České republiky patří Karlovy Vary, které se proslavily svými horkými prameny již před mnoha lety.

 

  1. Z kolika vět se souvětí skládá? – 2 věty
  2. Označ VH a VV. – 1H, 2V
  3. Souvětí znázorni graficky a urči druhy VV. – 1H, které 2V (přívlastková)
  4. Urči větné členy: nejznámějším – PŘÍVLASTEK SHODNÝ, které - PODMĚT , prameny – PŘEDMĚT V 7. PÁDĚ.
  5. Urči slovní druhy: Karlovy – PŘÍDAVNÉ JMÉNO PŘIVLASTŇOVACÍ, svými – ZÁJMENO PŘIVLASTŇOVACÍ, před – PŘEDLOŽKA VLASTNÍ, mnoha – ČÍSLOVKA ZÁKLADNÍ NEURČITÁ.
  6. Najdi v textu přídavné jméno ve 3. stupni. - NEJZNÁMĚJŠÍM
  7. Urči u sloves patří a proslavily se mluvnické kategorie.

PATŘÍ – 3. OSOBA, ČÍSLO MNOŽNÉ, ZPŮSOB OZNAMOVACÍ, ČAS PŘÍTOMNÝ, VID NEDOKONAVÝ, ROD ČINNÝ, TŘÍDA 4., VZOR PROSÍ

PROSLAVILY SE – 3. OSOBA, ČÍSLO MNOŽNÉ, ZPŮSOB OZNAMOVACÍ, ČAS MINULÝ, VID DOKONAVÝ, ROD ČINNÝ, TŘÍDA 4., VZOR PROSÍ

  1. Najdi podstatné jméno pomnožné. – LÁZNĚ, KARLOVY VARY

VJR – II.

 

Povídali jsme si o starobylých památkách Prahy, které každého jejího návštěvníka okouzlí.

  1. Souvětí znázorni graficky. – 1H, KTERÉ 2V (PŘÍVLASTKOVÁ)
  2. Určete druhy slov. – POVÍDALI JSME – SLOVESO, SI – ZÁJMENO OSOBNÍ ZVRATNÉ, O – PŘEDLOŽKA VLASTNÍ, STAROBYLÝCH – PŘÍDAVNÉ JMÉNO TVRDÉ, PAMÁTKÁCH – PODSTATNÉ JMÉNO, PRAHY – PODSTATNÉ JMÉNO, KTERÉ – ZÁJMENO VZTAŽNÉ, KAŽDÉHO – ZÁJMENO NEURČITÉ, JEJÍHO – ZÁJMENO PŘIVLASTŇOVACÍ, NÁVŠTĚVNÍKA – PODSTATNÉ JMÉNO, OKOUZLÍ - SLOVESO
  3. Určete větné členy:

a, o památkách – PŘEDMĚT V 6. PÁDĚ

b, Prahy – PŘÍVLASTEK NESHODNÝ

c, každého – PŘÍVLASTEK SHODNÝ.

  1. Vypište základní skladební dvojice. – (MY) – JSME SI POVÍDALI, KTERÉ - OKOUZLÍ
  2. Spojení každého jejího je:

a, přívlastek postupně rozvíjející

b, přívlastek několikanásobný

c, přístavek

d, přívlastek těsný.

  1. Vypište zájmena a určete jejich druhy. – VIZ. CVIČENÍ 2
  2. Určete mluvnické kategorie slov:

povídali jsme si – 1. OSOBA, ČÍSLO MNOŽNÉ, ZPŮSOB OZNAMOVACÍ, ČAS MINULÝ, VID NEDOKONAVÝ, ROD ČINNÝ, TŘÍDA 5., VZOR DĚLÁ

návštěvníka – 4. PÁD, ČÍSLO JEDNOTNÉ, ROD MUŽSKÝ ŽIVOTNÝ, VZOR PÁN

  1. Nahraďte tvar okouzlí synonymem. – OHROMÍ, UČARUJÍ
  2. Ke slovu památka uveďte dvě slova příbuzná. – PAMATOVAT, PAMÁTNÍK, PAMĚŤ

 

 

 

VJR – III.

Vinice na Vinohradech

Stěží si dnes někdo dokáže představit, že pražská čtvrť, kterou nazýváme Vinohrady, bývala skutečně místem, kde se na jižních svazích pěstovala vinná réva. Podle pověsti ji k nám přivezl Karel IV. Byly však objeveny důkazy, že se zde réva pěstovala už před Karlovou vládou. Pražští vinaři sklízeli množství vyzrálých sladkých hroznů a vyráběli z nich kvalitní víno, které mělo odbyt nejen doma, ale i za hranicemi.

  1. Doplň vynechaná písmena a interpunkci.
  2. První souvětí (Stěží si dnes…) znázorni graficky, urči druhy vět vedlejších. 

1H, že 2a, kterou 3V (přívlastková), 2b (předmětná), kde 4V (přívlastková)

  1. Najdi v textu jedno slovo

a, odvozené – všechna, které jsou vytvořena pomocí předpony nebo přípony (např.: představit, pražská…)

b, složené – složené ze dvou slov (Vinohrady)

  1. Vysvětli pojem příslovečná spřežka a najdi jeden příklad v textu.

Příslovečná spřežka vzniká spojením předložky s podstatným jménem…. V textu - STĚŽÍ

  1. Urči tyto větné členy:

představit – PŘEDMĚT VE 4. PÁDĚ

pražská – PŘÍVLASTEK SHODNÝ

na svazích – PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ MÍSTA

k nám – PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ MÍSTA

množství – PŘEDMĚT VE 4. PÁDĚ

hroznů – PŘÍVLASTEK NESHODNÝ

  1. Najdi v textu několikanásobný větný člen. – NEJEN DOMA, ALE I ZA HRANICEMI
  2. U těchto sloves urči všechny mluvnické kategorie.

dokáže – 3. OSOBA, ČÍSLO JEDNOTNÉ, ZPŮSOB OZNAMOVACÍ, ČAS PŘÍTOMNÝ, VID DOKONAVÝ, ROD ČINNÝ, TŘÍDA 1., VZOR MAŽE

byly objeveny – 3. OSOBA, ČÍSLO MNOŽNÉ, ZPŮSOB OZNAMOVACÍ, ČAS MINULÝ, VID DOKONAVÝ, ROD TRPNÝ, TŘÍDA 4., VZOR PROSÍ

  1. Vzpomeneš si na báseň, ve které autor (jeho jméno) mluví o stejné události, jak je napsáno v úvodním textu?

JAN NERUDA – ROMANCE O KARLU IV.


7. 4. 2020

Fyzika

 

  1. Převod jednotek:

2,5 kW.h =          Mj                          108 Mj =                kW.h

3 kW .h ´=           Mj                          7,2 Mj =                 kW. h

5 kW .h =            Mj                         100 Mj =                 kW . h

 

  1. Pomoci penvné kladky zvedneme bednu o hmotnosti 30 kg do výšky 2m. Jak velká práce je vykonaná?

 

  1. Přikon elektromotoru je 50 kW, výkon je 20 kW. Urči učinnost elektromotoru v procentech.

 

  1. Účinnost motoru výtahu je 60%. Jaký příkon má motor, který za jednu minitu vyveze náklad o hmotnosti 150 kg do výšky 20 m?

 

  1. Jakou práci vykoná člověk, který působí na bednu silou 20N a posunei  ji po dráze 7 m?

 

  1. Jakou silu použiješ jestliže vykonaná práce je 1,25 Kj a těleso přemistíme na 2m?
     

 

Chemie

                                                     Vypočet hmotnosti látek

 

  1. Vypočitej hmotnost oxidu sodného, který vznikne reakci kyslíku s 23 g sodíku.

 

  1. Kolik gramu kyslíku reaguje se síranem měďným? Jednim z produktu  reakce je 40 g oxidu síričitého.

 

  1. Hliník reaguje se sírou. Kolik gramu síranu hlinitého vznikne během reakce jestli do reakce vstupuje 54 g hliníku?

 

  1. 8 g kyslíku reaguje s fosforem. Vypočitej hmotnost fosforu, který vstupuje do reakce.

 

                                                    Napiš rovnice reakce

 

Chlor reaguje se sírou

Chlor reaguje s kyslíkem

Dusík reaguje s kyslíkem

Dusík reaguje se sírou

Hliník reaguje se sírou

Hlinik reaguje s kyslíkem

Lithium reaguje s fluorem

Hořčík reaguje s chlorem

Zelezo (III) reaguje s bromem

Sulfid draselný reaguje s kyslíkem

Sulfid zinečnatý reaguje s kyslíkem

Sulfid chromičitý reaguje s kyslíkem

Sulfid bromistý reaguje s kyslíkem

 


2. 4. 2020

anglický jazyk

V rámci upevňování a procvičování angličtiny, prosím postupovat následovně 

 

SLOVÍČKA:

Pokročit k zopakování nebo procvičování lekce č. 4. Využít pracovní sešit – 4A-4D. Výslovnost psána klasicky v závorce za slovíčky. Možno dopomoci si se SLOVNÍKEM CZ., zde lze využít zvukový záznam a procvičovat výslovnost.

Následně po zopakování slovíček využíváme pracovní sešit z přední strany – formy doplňovaček, křížovek, jednotlivých cvičení…

 

GRAMATIKA:

Pracovní sešit – zadní strana. Zápisky v sešitu a opětovné procvičování z přední strany pracovního sešitu.

Nepravidelná slovesa – prosím, dopsat a doučit všechny ze zadní strany pracovního sešitu . Opět možno výslovnost nacvičovat pomocí SLOVNÍK.CZ.

 

PRACOVNÍ SEŠIT:

Dle vlastních možností se můžete pokusit dodělat do konce čtvrté lekce.

 

Online procvičování:           HELP FOR ENGLISH.CZ

                                               UMÍME ANGLICKY. CZ

                                               ENGLISH JET

                                  

Na online stránkách lze procvičovat gramatiku, slovíčka, poslechová cvičení, testy…To vše s následnou zpětnou vazbou o správnosti provedení.

 

Přeji vám hezké a klidné dny a hlavně pevné zdraví…

 

1. 4. 2020

Výchova k občanství

Státní vlajka slaví 100 let

Zhlédněte:

https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10000000409-100-let-statni-vlajky/22025400244

Vyzkoušejte si své znalosti:

https://tn.nova.cz/clanek/kviz-ceska-vlajka-slavi-100-let-co-vsechno-o-ni-ne-vite.html

Vyhledejte informace o naší státní vlajce:

Vypracujte referát:

 Kritéria:

Vypracovaný referát zašlete na spirikova@zs-kynsperk.cz


 

Český jazyk

Soubor je možné stáhnout zde: 
https://uloz.to/file/GXnc3xN8rjjA/vsestranne-jazykove-rozbory-8-a-8-b-9-a-9-b-docx

Všestranné jazykové rozbory – vypracované rozbory budou k dispozici za týden na těchto stránkách

VJR – I.

K nejznámějším lázním České republiky patří Karlovy Vary, které se proslavily svými horkými prameny již před mnoha lety.

 

  1. Z kolika vět se souvětí skládá?
  2. Označ VH a VV.
  3. Souvětí znázorni graficky a urči druhy VV.
  4. Urči větné členy: nejznámějším –, které - , prameny -.
  5. Urči slovní druhy: Karlovy - , svými - , před - , mnoha -.
  6. Najdi v textu přídavné jméno ve 3. stupni.
  7. Urči u sloves patří a proslavily se mluvnické kategorie.
  8. Najdi podstatné jméno pomnožné.

VJR – II.

Povídali jsme si o starobylých památkách Prahy, které každého jejího návštěvníka okouzlí.

  1. Souvětí znázorni graficky.
  2. Určete druhy slov.
  3. Určete větné členy:

a, o památkách

b, Prahy

c, každého.

  1. Vypište základní skladební dvojice.
  2. Spojení každého jejího je:

a, přívlastek postupně rozvíjející

b, přívlastek několikanásobný

c, přístavek

d, přívlastek těsný.

  1. Vypište zájmena a určete jejich druhy.
  2. Určete mluvnické kategorie slov:

povídali jsme si

návštěvníka

  1. Nahraďte tvar okouzlí synonymem.
  2. Ke slovu památka uveďte dvě slova příbuzná.

 


VJR – III.

V-nice na (v)-nohradech

Stěží si dnes někdo dokáže představ - t že (p) - ražská čtvrť kterou naz - váme  (v ) -nohrady b- vala skutečně m - stem kde se na (j) - žních svaz - ch pěstovala  vi - á réva. Podle pověsti j -  k nám přivezl Karel IV. Byl -  však ob – veny důkaz – že se zde réva pěstoval už před (k) -rlovou vládou. Pra – ští v – naři skl – zel  –  mno – ství v – zrál – ch sladkých hroznů a vyráběl – z nich kvalitní v – no které mělo odb – t nejen doma ale i za hranicem - .

  1. Doplň vynechaná písmena a interpunkci.
  2. První souvětí (Stěží si dnes…) znázorni graficky, urči druhy vět vedlejších. 
  3. Najdi v textu jedno slovo

a, odvozené

b, složené.

  1. Vysvětli pojem příslovečná spřežka a najdi jeden příklad v textu .
  2. Urči tyto větné členy:

představit –

pražská –

na svazích –

k nám –

množství –

hroznů –

  1. Najdi v textu několikanásobný větný člen.
  2. U těchto sloves urči všechny mluvnické kategorie.

dokáže –

byly objeveny –

  1. Vzpomeneš si na báseň, ve které autor (jeho jméno) mluví o stejné události, jak je napsáno v úvodním textu?

 


31. 3. 2020 

anglický jazyk

 www.bridge-online.cz

Doporučujeme časopisy Gate, RR, Play. Stačí kliknout na časopis a je vám k dispozici. Žáci si mohou texty přečíst, poslechnout, vytisknout a zpracovávat různé úkoly.


26. 3. 2020

Přírodopis

 

Příklad výpočtu:  Měříš 1,60m a vážíš  50kg.
                            

Případné dotazy a vypracované úkoly mi posílejte na tuto adresu: hanako1@seznam.cz

 

 


24. 3. 2020

chemie

 - https://uloz.to/tamhle/LhDhP7FQQ3H0


dějepis

– zpracujte historii květnových státních svátků a Velikonoc, ke každému napište osm bodů


DCJ

– procvičovat a upevňovat probrané učivo hlavně podle pracovního sešitu:
- na konci každé lekce slovní zásoba a přehled gramatiky
- na konci pracovního sešitu souhrn gramatiky přehledně
- postupně můžete doplňovat všechna chybějící cvičení v probraných lekcích (kromě poslechových)
- SLOVÍČKA JSOU ZÁKLAD VŠEHO!


anglický jazyk

- procvičujeme slovní zásobu lekce 1 -3.
- upevňujeme gramatiku přítomného a minulého času.
- nepravidelná slovesa.
- využíváme webových stránek „Help for English“ (poslechová cvičení, práce s textem, slovní zásoba, výslovnost).
- procvičujeme s pomocí pracovního sešitu, gramatického sešitu a učebnice.


matematika

Milí žáci, všechna témata si procvičujte na těchto web stránkách https://www.sciodat.cz/, další jsou uvedena na webu školy. K dispozici máte pracovní listy v portfoliích a učebnici Marematika 3 (zelená).

!!! Učebnice Marematika 1(žlutá)  bude k vyzvednutí ve čtvrtek 26. 3. 2020 od 10.00 hodin v knihovně školy.

mocniny a odmocniny

mocniny s přirozeným mocnitelem

Pythagorova věta

výrazy

kruh, kružnice

 


20.3. 2020

český jazyk

Milí žáci, posílám vám možnost procvičování učiva na další týden. Doporučuji vám také dívat se každé úterý a čtvrtek na ČT1. Běží tam příprava na přijímací zkoušky z češtiny a matematiky a myslím si, že mnoho látky už umíte.

učebnice ČJ

str. 70 cv. 24, 25 - ústně

str. 70 cv. 27 - písemně. Vytvořte souvětí, označte větu hlavní, vedlejší (pokud tam je), znázorněte graficky a napište poměry mezi větami hlavními a druhy vět vedlejších. napište, zda jste vymysleli souvětí podřadné nebo souřadné.

str. 38 cv. 9 - písemně, vymyslete smyslulné věty a podtrhněte podmět a přísudek

str. 37 cv. 8 - ústně

Do kulturních deníků zapište příběh, který se stal vám, vašim blízkým nebo jste o  něm četli na internetu, o  lidech, kteří v nouzovém stavu pomáhají ostatním. Dodržujte stejná kritéria jako u zapisování vlastních zážitků.

A hlavně čtěte!!!


přírodopis

Vypracujte jeden referát na vybrané téma z nabídky.

kriteria:
- 250 slov (na PC nebo rukou)
- vlastní formulace vět  (nekopírujte text ani jeho části)
-  vysvětlivky (při použití cizích slov a odborných termínů)
-  jeden ilustrační obrázek (vlastní kresba nebo fotografie)

Případné dotazy a vypracované úkoly mi můžete posílat na tuto adresu: hanako1@seznam.cz

nabídka témat:

Důležitá naleziště kosterních pozůstatků období pravěku
Antropologický výzkum koster historických osobností
Doping ve sportu
Historie a význam očkování
Nemoci srdce a cév (příznaky, léčba, prevence)
Ohrožení zdraví – kouření cigaret
Ohrožení zdraví – znečištěné životní prostředí
Nemoci dýchací soustavy (TBC, virózy, astma)
Chemické přísady v potravinách
Podvýživa a obezita
Cukrovka
Mentální anorexie a bulimie


11. 3. 2020

český jazyk

https://www.umimecesky.cz/rozbory

 - přečti knihu dle vlastního výběru, zapiš do kulturního deníku, procvičuj probrané učivo

- žáci si procvičují pravopis
- opakují si věty vedlejší a poměry mezi větami hlavními.


VkO 

- sleduj aktuální dění v ČR i ve světě na: https://www.ctk.cz/, do sešitu si zapiš (každý pracovní den) 1 aktualitu/zajímavost