Nový Rok 2021 Šťastný - Obrázek zdarma na Pixabay

Rozvrh pro distanční výuku platný od 4. 1. do 8. 1. 2021

Distanční výuka pro žáky je povinná

 
Den 1. 2.  3.  4.  5.   
  8:00 - 8:45 9:00 - 9:45 10:00 - 10:45 11: 00 - 11:45 12:00 - 12:45  
PO M ČJ   D    
ÚT M Z DCJ N   CH  
ST ČJ   AJ VkO  
ČT     AJ ZFG F  
ČJ M      

V pondělí 4. 1. 2021 - od 8:30 hodin na Teams - třídnická hodina

 

 

Distanční výuka pro žáky 8. B je povinná

- vloženo: rozvrh pro distanční výuku platný

od 7.12. do 11. 12. 2020,

od 21. 12. do 22.12. 2020

 

Krásný předvánoční čabohatomikulášskonadílku přeje

Ing. Lena Rochová - TU a Marcela Řezníčková - AP

desistyle-vše od Disney

Distanční výuka pro 8. B probíhá v termínech od 7. 12. do 11. 12. 2020 a od 21. 12. do 22. 12. 2020

Prezenční výuka ve škole probíhá v termínu od 14. 12. do 18. 12. 2020

Vánoční prázdniny jsou od 23. 12. do 3. 1. 2021.

Od 4. 1.  do 8. 1. 2021 probíhá distanční výuka. 

 

 

Rozvrh pro distanční výuku - platný od 7. 12.  do 11. 12. 2020

a od 21. 12. do 22. 12.2020

 

 

Den 1. 2.  3.  4.  5.   
  7:55 - 8:40 8:50 - 9:35 9:55 - 10:40 10: 50 - 11:35 11:45 - 12:30  
PO M ČJ   D    
ÚT M Z DCJ N      
ST ČJ   AJ VkO  
ČT     AJ ZFG F  
ČJ M   CH  

Pátek 20. 11. 2020

Vážení rodiče,

v úterý 24. 11. se od 15:30 hodin konají třídní schůzky.

Vzhledem k dosavadní situaci mě můžete v případě potřeby kontaktovat elektronicky na emailu (rochova@zs-kynsperk.cz) nebo telefonicky si domluvit konzultaci.

Rodiče, s kterými potřebuji jednat osobně, jsem již kontaktovala ve čtvrtek 19.11.2020

Děti dostanou zpět žákovské knížky ve středu 25. 11. se čtvrtletní klasifikací, prosím Vás o podpis.

Děkuji za spolupráci.

Ing. Lena Rochová

Matematika - pátek 20. 11. 2020

Milí žáci,

v pátek jsme začali probírat učivo 8. ročníku - Mocniny a odmociny

V Teams máte výukovou prezentaci a zápisy do sešitu - 1. a 2. zápis si přepište do sešitu, nebo vytiskněte a nalepte.

Teams

  • tým 8. B Matematika
  • kanál matematika
  • soubory
  • mocniny
  • prezentace učiva - výkladová prezentace, kterou jsme v hodině probrali
  • zápisy do sešitu - 1. mocnina - úvod - zápis do sešitu, 2. druhá mocnina - zápis do sešitu   

Doneste do školy ve středu 25.11. učebnice  7.ročníku - Hranoly, dostanete učebnici - 8. ročníku - Mocniny - nikdo ze třídy tuto povinnost nesplnil!!!!!

Učebnici - Hranoly doneste v pondělí 30.11.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

                   CHEMIE (18.11.2020)

 

1. Vypočítej molární hmotnost chemických látek:

a) Molární hmotnost HBr:

 

 

b) Molární hmotnost HCLO3:

 

 

c) Molární hmotnost K2SO4:

 

 

d) D)Molární hmotnost Fe(OH)2:

 

 

e) Molární hmotnost  Mg3(PO4)2:

                   FYZIKA  (18.11.2020)

 

1. Vypočítej v uvedených jednotkách:

  0,007 hPa =                      kPa                680 cm2 =                     m2

132 Pa =                      hPa               3,6 MPa =                      kPa

0,09 m2 =                       cm2               6,09 cm2  =                      m2

 

 

2. Tlaková síla rtuti na dno kádinky je 0,027 kN. Výška rtuti v kádince je 20 cm. Vypočítej obsah dna kádinky.  Hustotu rtuti najdeš na deskách učebnice.

 

 

 

 

3. Vypočítej tlakovou sílu glycerolu, která působí na dno sklenice. Obsah dna sklenice je

 0,9 cm2, výška sloupce kapaliny je 10 cm. Hustotu glycerolu najdeš na deskách učebnice.

Český jazyk – 18. 11. – 25. 11.

 

Procvičování učiva: umět: 

  1. podřadicí spojovací výrazy (uvozují vedlejší větu)
  2. poznat vedlejší větu, označit ji
  3. určit druh vedlejší věty (podmětná, předmětná, příslovečné – 8, přívlastková

Pracovní list – druhy VV, pravopis

Učebnice str.   cvičení 96 - 97

Test, charakteristika -  vypracuj, odevzdej 25. 11. (pro charakteristiku učebnice str. 117)

 

Při on-line  výuce dotazy, co mi nešlo, čemu nerozumím

 

 FYZIKA  (11. 11. 2020)

 

  1. Napiš matematický vztah (vzorec) pro tlakovou sílu kapaliny, napiš, co znamená každá veličina.

 

  1. Podle vzorce pro výpočet tlakové síly kapaliny F = S·h·ƍ·g vytvoř vzorec pro výpočet obsahu plochy dna nádoby a vzorec pro výpočet výšky kapaliny v nádobě.

 

  1. Hustota vody je 998 kg/m3. Jakou tlakovou sílou působí voda v hloubce 30 cm na panáčka, obsah kterého je 0,00004 cm2?

 

  1. Zpracuj  v učebnici na str.108 OTAZKY A ÚLOHY  v modrém kroužku písmeno O cvičení 4, v modrém kroužku písmeno U cvičení 2. 

 

  1. Jaká je výška oleje v láhvi, obsah dna které je 0,00001 cm2, tlaková síla na dno láhve je

4000 N, hustota vody je 998kg/m3. Hustotu oleje(V UČEBNICI ŘEPKOVÝ) najdeš na deskách učebnice

 

  1. Do nádoby, která má šířku 2m, délku 3m, nalita voda do výšky 50 cm. Určí hmotnost vody v nádobě.   Určí gravitační sílu, která působí na vodu v nádobě.    Vypočítej tlakovou sílu vody, která působí na dno nádoby.

 

 

P.S.      HUSTOTU VODY PRO SNADNĚJŠÍ VÝPOČET ZAOKROUHLETE NA 1000kg/m3

Český jazyk 12. 11. – 18. 11. 2020

 

Milí žáci a žákyně 8. B,

 

přestože se slyšíme v on –line výuce, jsou pro nás pracovní cvičení velmi důležitá. Mnohé texty – výukové i k procvičování jsou uloženy v souborech, takže si je můžete stáhnout, eventuelně vytisknout. Lze je  pomocí lupy zvětšit. I tak vám je nadále množím, aby všichni měli příležitost pracovat podle svých schopností.

 

Přestože máme jen 3 hodiny on-line výuky týdně, je třeba, abyste češtinu zpracovávali každý den ( běžně máme každý den ČJ).

 

Literatura :   pracovní list J. A. Komenský, k tomu máte i list s texty. Jde o práci s textem.

Je na vás, zda jej použijete, nebo si budete informace hledat jinde.

Mluvnice :   PL 4x   pravopis,   PL 4x druhy VV ( jedno cvičení vždy bude hodnoceno)

VV podmětnou a předmětnou máte i v učebnici – Fraus str. 91-  93, postupně si projděte ústně cvičení na str. 92-93, budu je s vámi procházet.

 

Upozorňuji vás, že výuka je povinná, je třeba k ní přistupovat zodpovědně a nastavit si denní rozvrh podle sebe tak, abyste zadané úkoly splnili. Vím, že je to náročné.

 

Těším se na další hodiny. Štěpánka Neubergová

 

Milí žáci, 

pokud budete potřebovat půjčit knihu, je pro vás k dispozici žákovská knihovna. Knihy si můžete zapůjčit, vrátit nebo vyměnit vždy ve středu od 13:00 - 14:00 nebo po domluvě s Mgr. Hoskovcovou

Matematika - od 9. 11 .2020 - 25. 11. 2020

Pracovní listy - učivo hranoly - odevzdáváte ve středu 25. 11. 2020

 

Milí žáci, 

ve středu 11. 11. dostanete nový pracovní list, ve kterém se budete věnovat procvičování:

1.  popisu hranolu - orientaci v konstrukci hranolu v rovnoběžném promítání - probráno na online hodině, vypracovány vzorové příklady z PL - vysvětleno

2. výpočtu povrchu hranolu  - vysvětleno v online hodině, vzorový příklad v prezentaci, žáci si mají na středu 17.11. připravit dotazy k příkladům zadaným v PL

3. výpočtu objemu hranolu - vysvětleno v online hodině, vzorový příklad v prezentaci 

19. 11. dokončena kapitola Hranoly - orientace, povrch, objem - žáci byli upozorněni na vzorové příklady v prezentaci - podle nich žáci zpracují zadání v PL - učivo procvičeno, zodpovězeny dotazy ke zpracování a doplnění zadání v PL

 V on-line hodinách si vše vysvětlíme. Ve výukových materiálech máte výklad k učivu z minulého týdne (čtyřúhelníky)

Upozorňuji, že všechny prezentace a chytráčky najdete v TEAMS - Matematika-výukové materiály

Přeji všem úspěšný týden.

Ing. Lena Rochová

5. 11. - 18. 11. 2020

Výtvarná výchova

Milí žáci,

obě práce doneste ve středu  18. 11. 2020, ale můžete také již ve středu 11. 11. 2020, řádně podepsané

vytvořte:

1.  koláž ve tvaru libovolného předmětu  z obalů, které běžně skončí v odpadkovém koši, na pozadí použijte obyčejné noviny. Můžete také použít  obrázky v reklamních letáků. (můžete vytvořit auto, zeměkouli, budovu, hrnek, botu...), formát min. A4

vzor: 

   

2. vytvořte na formát A4 návrh na diplom - na jakoukoliv školní akci (sportovní, zeměpisnou, přírodovědnou...) - název - diplom, obrázek, motto, kdo ho uděluje, za co je udělen

Těším se na Vaše práce - Ing. Lena Rochová - TU

8. B               4.11. – 6.11. 2020

Mluvnice   - Učebnice ČJ 7 (FRAUS – máte všichni u sebe), chytrák, školní sešit

Co už víme o větě -   zopakuj si podle str. 90 - 91

                                        zopakuj si spojovací výrazy, které uvozují VV:    spojky podřadící (8)  - aby, že, když, protože, ….

                                                                                                                                     zájmena (3) – kdo, co, jaký, který, čí, jenž

                                                                                                                                     příslovce (6) – kde, kam, odkud, kudy, jak, …..

                               Pomoc:  Na vedlejší větu se ptám stejně jako na větné členy.

Vedlejší věta příslovečná  - str. 94

  1. Přečti si
  2. Vypiš do chytráku – přehledně, čitelně
  3. Vypracuj jednotlivá cvičení:   94/1a,b, 95/2a,b, 95/3a,b, 95/4

Upozornění:   neopisuj celá cvičení, piš pouze to, co máš udělat. Ulehči si práci a každou větu (větný člen, část souvětí) piš na nový řádek do školního sešitu (na papír )

  1. Vypracuj pracovní list A – podtrhni VV, uveď otázku, urči druh VV, doplň pravopisné cvičení – odevzdej 11. 11. 2020, bude ohodnoceno

Literatura, sloh  (bude hodnoceno)

Přečti si jednu knihu dle svého výběru ( na úrovni žáka 8. ročníku) , zaznamenej do čtenářského deníku ( dle osnovy). Piš čitelně, nemusíš tvořit román, dbej na úpravu a srozumitelnost.

(autor, ilustrátor, rok vydání, nakladatelství, hlavní postava/y, jejich stručná charakteristika (5-10 slov), děj 5-10 souvislými větami a na závěr přidej – jak se ti kniha líbila)

fyzika

PASCALŮV (čti Paskalův) ZÁKON

 

  1. Do školního sešitu zapiš:
  1. Pascalův zákon:

působením tlakové síly na kapalinu v uzavřené nádobě vzniká ve všech místech kapaliny stejný tlak (také si přečti tuto definici na str.101 žluté políčko)

  1. Po přečtení článku 2.1, str.99 – 101, vyber si pokus, který dokazuje Pascalův zákon

(můžeš si také vzít prázdnou PET lahev, propíchnout lahev ve třech místech, naplnit vodou nad umyvadlem, uzavřít víčko, nad umyvadlem zmačkneš uprostřed lahve. Co pozoruješ? Nebo je hezky popsáno podobný pokus na str.101, Otázky a úlohy - Učko, cvičení 1.)

 

  1. Na zvláštní papír vypočítej příklady a dones do školy:

 

  1. 0, 56 kPa =           Pa                                  700 Pa =            kPa                          

                     654 kPa =            Pa                               0, 19 Pa =            kPa

                    1,56 MPa =           Pa                                64 MPa =            Pa

                         8 MPa =           kPa                             103 kPa =             MPa

 

  1. Kolmo na vodorovnou hladinu kapaliny v nádobě působí píst o obsahu 0,003 m2 tlakovou sílou 0,0006 kN. Urči tlak, který vznikne v kapalině.

 

  1. Jaký obsah plochy má píst, na který působí tlaková síla 50 N? Tato síla vyvolá v kapalině tlak 0,00004 MPa.

 

  1. Píst o obsahu 0,1 m2 vyvolává v kapalině tlak 69 Pa. Vypočítej tlakovou sílu, která působí na píst.
 
 

 

CHEMIE (4.11.2020)

 

  1. Dnes začněte pracovat s periodickou tabulkou chemických prvků, budete určovat, kde jsou v tabulce kovy, nekovy, polokovy a také jak se tito prvky dělí podle vlastnosti.
  2. Vezměte periodickou tabulku, pastelky:

 

  1. První svislý sloupeček, kromě vodíku!!! (svislý sloupeček se jmenuje skupina) celý zabarvěte světlé modrou pastelkou. Dolu pod tabulkou kde je volné místo, nakreslíte malou světle modrou kostičku a podepište alkalické kovy.
  2. Druhý svislý sloupeček (svislý sloupeček se jmenuje skupina) celý zabarvěte tmavě modrou pastelkou. Dolu pod tabulkou kde je volné místo, nakreslíte malou tmavě modrou kostičku a podepište alkalické zeminy.
  3. Předposlední svislý sloupeček (svislý sloupeček se jmenuje skupina) celý zabarvěte světlé zelenou pastelkou. Dolu pod tabulkou kde je volné místo, nakreslíte malou světle zelenou kostičku a podepište halogeny.
  4. Poslední sloupeček (svislý sloupeček se jmenuje skupina) celý zabarvěte růžovou pastelkou. Dolu pod tabulkou kde je volné místo, nakreslíte malou růžovou kostičku a podepište vzácné plyny.
  5. Dolu před první vodorovnou řadou je napsáno LANTANOIDY, celou řadu zabarvěte světle hnědou barvou. Dolu pod tabulkou kde je volné místo, nakreslíte malou světle hnědou kostičku a podepište lantanoidy.
  6. Dolu před druhou vodorovnou řadou je napsáno AKTINOIDY, celou řadu zabarvěte tmavě hnědou barvou. Dolu pod tabulkou kde je volné místo, nakreslíte malou tmavě hnědou kostičku a podepište aktinoidy.
  7. Obyčejnou tužkou podtrhněte vodorovně B (bor - číslo 5), Si (křemík-číslo 14) As (arsen-číslo 33), Te (tellur-číslo 52), At (astat-číslo 85). Teď spojíte tužkou B a Si;   Si a As;  As a Te;  Te a At. Těmto způsobem jste rozdělili chemické prvky na kovy a nekovy. Doleva máte kovy a doprava od této hranice máte nekovy.
  8. Červenou barvou zabarvěte kostičku Hg (rtuť-číslo 80) a také Br (brom-číslo 35). Jenom tito dva prvky v periodické soustavě jsou kapalné.
  9. Všichni prvky doleva, které jsou neobarvené, zabarvěte žlutou pastelkou, jsou to KOVY.
  10. Všichni prvky doprava, které jsou neobarvené, a také H (vodík-číslo1) zabarvěte lehce červenou pastelkou, jsou to NEKOVY.
  11. Takto zpracovanou tabulku chemických prvků donesete do školy, já je před školou zkontroluji a hned ji vám vrátím, vezmete si ji domu !!!

 

Milé děti,

sledujte web školy, na kterém najdete postup, jak se přihlásit k on-line výuce.

Úterý 3. 11.v 9:00 hodin bude třídnická hodina on-line - pokusíme se  navázat spojení přes PC.

Moc se na Vás těší Vaše třídní učitelka a slečna asistentka


Rozvrh pro on-line výuku - platný od 4. 11.  2020

Den 1. 2.  3.  4.  5.   
  8:00 - 8:45 9:00 - 9:45 10:00 - 10:45 11: 00 - 11:45 12:00 - 12:45  
PO M ČJ   D    
ÚT M Z DCJ N   CH  
ST ČJ   AJ VkO  
ČT     AJ ZFG F  
ČJ M        

 

 

Odkazy k procvičování procentového počtu

https://skolaposkole.cz/matematika-zs/7-rocnik/procenta

zda si procvičíte i angličtinu smiley

https://www.eductify.com/cs/matematika-testy/53/trojclenka-pomery-a-procenta-

 

Úterý 27. 10. 2020

Základy finanční gramotnosti - zpětná vazba k zadání 23.10.2020

Řešení kvízu

  1. Co můžeme udělat se svým majetkem? Cokoliv, aniž bychom poškozovali práva ostatních.
  2. Co nepatří do hmotného majetku? Autorská práva k textu písně.
  3. Jak nemůže vzniknout vlastnictví? Odcizením věci.
  4. Jaký je rozdíl mezi movitým a nemovitým majetkem? S movitým majetkem můžeme hýbat, s nemovitým nemůžeme.
  5. Jak můžeme svůj majetek bránit při bezprostředním ohrožení? Můžeme sami zasáhnout přiměřeným způsobem.

Kvízy a osmisměrku si nalepíte do seštu ZFG k zápisu na téma Bydlení z hlediska vlastnictví.

Až se uvidíme budu tedy za měsíc říjen kontrolovat sešit a v něm bude:

  1. nalepený zápis Bydlení z hlediska vlastnictví včetně vypracovaných úkolů
  2. nalepená osmisměrka - Náklady na bydlení
  3. nalepený kvíz - Majetek

Úterý 27. 10. 2020

Matematika - zpětná vazba k zadání 23.10.2020

Milí žáci,

chválím všechny, kteří dodrželi zadání a vypracovali zadané úkoly podle instrukcí.

Upozorňuji:

  1. pokud je v zadání, řeš pomocí trojčlenky, musí být součástí řešení zápis trojčlenky
  2. určitě jste si všimli, že při řešení procentového počtu, používáme přímou úměrnost
  3. vkládám opět pro orientaci, jak mělo vypadat vypracování úkolu
  4. někteří jste měli hrubé chyby ve výpočtu základu, podívejte se na vzorové příklady
  5. ohodnocené PL si nalepíte do sešitu /portfolia/
  6. hodnotím dodržení zadání, správnost výpočtu, úpravu zápisu, vlastní výpočty

Pondělí 26.10.2020

Milí žáci,
 

Ve středu máme státní svátek Den vzniku samostatného československéh státu - 28. říjen, dále Vám

přeji hezké ve zdraví prožité podzimní prázdniny. V průběhu dalších dní Vám poskytnu zpětnou vazbu k úkolům z matematiky odevzdaných 23.10.2020

Zdraví Vás TU

Vážení zákonní zástupci, milí žáci, připomínám všem, že distanční výuka je povinná. Zadané úkoly budou děti odevzdávat v tyto dny:

v pondělí 19. 10. v 9.00

v pátek 23. 10. v 9. 00

Vždy před budovou školy (pavilon A)

Všechny práce čitelně označte svým jménem, třídou a předmětem

 

Dějepis

 

Milí žáci,

jelikož k tomuto učivu ještě nemáte učebnice, vyhledejte si informace na internetu.

Skládačku vytiskněte, vystřihněte a nalepte do sešitu. Vytvořte dvojice. V jedné části máte pojmy, v druhé vysvětlení těchto pojmů. Kdo nemá možnost tisku, jednoduše přepište také do sešitu. Zkontroluji si, až se uvidíme ve škole a oznámkuji.

Dále podle výkladu z youtube a streamu doplňte poznámky (opsat a doplnit do sešitu, popřípadě vytiskout) Stavovské povstání.

Najděte si na youtube Dějiny udatného českého národa – Bílá hora 61, Poprava 27 českých pánů 62, Jan Amos Komenský 65 (doplňte k němu 3 fakta), a na streamu Slavné dny - Den bitvy na Bílé hoře

Odkazy:

https://www.youtube.com/watch?v=vZfzWO-nu7M&list=PLnplwgXmL676ZF4XY6BrbKpRFABnZExbv&index=61
 

https://www.youtube.com/watch?v=LoTgffAPK2U&list=PLnplwgXmL676ZF4XY6BrbKpRFABnZExbv&index=62
 

https://www.youtube.com/watch?v=lnfsK8j5rec&list=PLnplwgXmL676ZF4XY6BrbKpRFABnZExbv&index=65
 

https://www.televizeseznam.cz/video/slavnedny/bitva-na-bile-hore-152442

 

 

období, které u nás končí nástupem Habsburků

pohodlná renesanční stavba

renesanční kryté chodby

renesanční výzdoba fasády domů

země původu Habsburků           

sdružení řemeslníků

sídelní město habsburských panovníků

období, které u nás začíná nástupem Habsburků

Habsburk, který vládl po Jagelloncích

otec

Rudolfa II.

hliněný obr

ten, kdo sestavuje horoskopy                          

 

ten, kdo zkoumá hvězdy a planety

 

ten, kdo dělá pokusy a vyrábí magické látky

sídelní město Rudolfa II.

záliby

 Rudolfa II.

bratr

Rudolfa II.

rabín, který dle pověstí sestrojil Golema

hvězdář ze dvora

Rudolfa II.

náboženské vyznání Habsburků

 

 

sgrafito

arkády

zámek

středověk

novověk

Vídeň

cech

Rakousko

astrolog

Golem

Maxmilián II. Habsburský

Ferdinand I. Habsburský

věda a umění

Praha

alchymista

astronom

katolíci

Johannes Kepler

RabiLöw

Matyáš Habsburský

 

 

 


České stavovské povstání a jeho důsledky

Na začátku bylo povstání českých nekatolických stavů (zástupci měst i šlechty).

Následovaly boje v českých zemích v letech 1618 – 1620.

Vedly k nim spory mezi stavy a vládou císaře…………………….

V roce 1918 vnikli rozezlení stavové na Pražský hrad.

Z oken svrhli dva místodržitele …………………… a …………………… i písaře Fabricia. Toto jednání je tak zvaná 2. pražská ……………………………..

Tím začalo české stavovské povstání proti císaři.

Stavové si zvolili nového českého krále ……………………….

K rozhodujícímu střetnutí došlo v bitvě na ..………………..…………..(8. 11. 1620).

Stavové tady byli poraženi, Fridrich Falcký uprchl. Tato bitva rozhodla o osudu českého národa na dlouhá léta.

Ferdinand II. se začal mstít za povstání – účastníkům zabavil majetek a rozdal ho svým příznivcům.

21. června roku …………. bylo popraveno 27 účastníků povstání. Evangelíci byli potlačeni, upevněna moc katolické církve.

Roku…………….bylo vydáno Obnovené……………………………

Stanovovalo např.:

Habsburkové mají dědičný nárok na český trůn.

Omezena zvláště práva měst.

Němčina zrovnoprávněna na úřadech s češtinou

Povoleno jen katolické náboženství, kdo na něj nechtěl přistoupit, musel ze země odejít.

To vedlo k emigraci vynikajících českých osobností. Jednou z nejznámějších osobní, která musela odejít do exilu je např. J……….. Á……….. K……...…….…………..:

  •  
  •  
  •  

 

 

 

Anglický jazyk (Ebrová)

Vzkaz pro žáky – zpětná vazba

Oceňuji snahu všech, kteří se aktivně zapojili do distanční výuky. Distanční výuka je povinná a je hodnocena. Hodnocení je zaznamenáno v klasifikaci. Pokud jste v zadaných úkolech prokázali dobré znalosti, předpokládá se, že si tyto znalosti uchováte. Případné chyby si opravte, abyste je příště už neudělali. Pokud jste pracovali na kopie z pracovních sešitů, v PS si vše dobře opravte. Pokud máte dobré výsledky díky spolupráci s někým dalším, nevadí, ale nyní už musíte být schopni obdobné zadání úspěšně splnit i sami. PROSÍM, ČTĚTE NA WEBU POZORNĚ A DODRŽUJTE POKYNY.

VKO

Prosím nepodceňujte domácí přípravu.

Distanční výuka je povinná a je hodnocena. Hodnocení je zaznamenáno v klasifikaci. V pátek všichni odevzdejte, co bylo zadáno. Nebylo toho mnoho. PROSÍM, ČTĚTE NA WEBU POZORNĚ A DODRŽUJTE POKYNY.

Pondělí 19. 10. 2020

Milí žáci,

všem, kteří dnes donesli vypracované úkoly, děkuji. Připomínám, že v matematice je nutné mít nejen výsledek (ten si zkontrolujte v zadní části učebnice), ale i postup řešení. Především ten mě zajímá :-))) u některých nebylo, co kontrolovatfrown, ale někteří odevzdali moc hezkou prácismiley

Přeji Vám pevné zdraví, úsměv na tváři a těším se na brzkou shledanouyeswink

Zdraví Vás Ing. Lena Rochová a Marcela Řezníčková

 

Všechny odevzdané materiály musíte řádně označit - jméno, příjmení, třída, předmět

 

MATEMATIKA 

  • dnes jste dostali pracovní list, z kterého si do sešitu opište výklad - počet procent
  • 23. 10. v 9:00 hodin odevzdejte pouze pracovní list včetně postupu řešení, sešity nenoste!!!
  • výukové video - počet procent

https://www.youtube.com/watch?v=ve2c8WxRuSs&t=2s

 

ZÁKLADY FINANČNÍ GRAMOTNOSTI

  • do sešitu si nalepte učivo  - Bydlení z hlediska vlastnictví a zpracujte si úkoly pod textem
  • 23. 10.  v 9:00 hodin odevzdejte pouze pracovní list - osmisměrka, test

 

FYZIKA                                                                                                                               (19. 10.2020)

         Dobrý den přeje učitelka Tomčíkova. Buďte opatrné a chraňte sebe  i jiné.

  1. Do školního sešitu zpracujte článek 1.23, str. 92 -94:
  1. zapište, kde vzniká (působí) třecí síla 
  2. zapište, na čem závisí třecí síla (v učebnici žluté políčko)
  3. zapište co je to klidová třecí síla (v učebnici žluté políčko)

 

  1. Do školního sešitu zpracujte článek 2.0, str. 98. Zapište vlastnosti kapalin.

 

  1. To co  máte zpracovat do školního sešitu, nenoste na kontrolu, zkontrolujeme později ve škole.

 

  1. Výpočty zpracujte na zvláštní papír a doneste na kontrolu.

 

  1. Hmotnost tělesa je 900 g. Jak velká gravitační síla působí na těleso?

 

  1. Jakou hmotnost má kniha, na kterou působí gravitační síla 0,002 kN?

 

  1. Hmotnost tělesa je 400 g, objem tělesa je 0,002 m3. Vypočítej hustotu tělesa.

 

  1. Vypočítej tlak, který vzniká působením bedny o hmotnosti 6 kg na plochu s obsahem 0,5 m3.

 

 

 

Český jazyk

Online kompletní přehled českého jazyka pro 2. stupeň ZŠ.
Mluvnice, sloh, literatura, pracovní listy a příprava na přijímací zkoušky – vše přehledně na jednom místě a zcela zdarma na https://www.icestina.cz/

                                                                      CHEMIE (19.10.2020)

 

                   Přeju všem hezký den, opatrujte se, ať budete zdravé vy i vaše blízké. Učitelka Tomčíková

 

  1. Helium, neon, krypton, xenon, radon jsou plyny. Jak se jmenuje skupina těchto plynů?

 

  1. N2, CO2, O2, jsou plyny, které tvoří vzduch. Pojmenuj každý plyn zvlášť, napiš jeho procentuální množství ve vzduchu.

 

 

  1. Do 300 g mléka přidáš 10 g medu. Vypočítej hmotnostní zlomek vzniklého roztoku a výsledek převeď na procentuální hodnotu.

 

  1.  Doma máš roztoky, které obsahuji určitou procentuální hodnotu látky: ocet 6%, peroxid vodíku 3%, čokoláda 75%, džus 100%. Přepočítej procentuální hodnoty do hmotnostního zlomku.

 

  1. Vypočítej, kolik kakao obsahuje 200 g 75% čokolády.

 

  1. Doplň text.

                       Voda pokrývá……….. zemského povrchu. Voda nemá chuť, nemá zápach, má barvu…………… Za 

                       normálních podmínek voda taje při…………………….., má teplotu varu……………………. Největší hustot

                        má voda při 4°C a to………………………

  1. Najdi chyby v textu, oprav je:

 

  1. atom se skládá z jádra a neutronů  
  2. atom má vždy stejný počet protonů a elektronů
  3. atomový obal má kladný náboj
  4. v  jádře atomu jsou elektrony a neutrony
  5. atom jako celek je negativně nabytý              

Český jazyk             19.10.-23.10.2020

 

Mluvnice:

Text -  Postup při rozboru souvětí – přečti alespoň 2x, zvýrazni podstatné, ulož si do chytráku,

 vypracuj pracovní list  Podtrhni VV, .....   Slibuj jen tolik ....., Odbočil tam, .......

             

 Na VV se ptáme stejně jako na větné členy.

 

Pracovní list  Pravopis – Doplň dle jednotlivých zadání ke cvičením – obě strany – V létě sjížděli

řeku  ..............., Ulice byl......... ............. .

 

Literatura:    

Pracovní list   Co vím ze středověké literatury?  - vypracuj definice lit. pojmů na papír, odevzdej.

Zopakuj si vše o osobnostech a dílech dle zadání -  internet, literární sešit, .....

 

Vypracované pracovní listy (vedlejší věty, pravopis, pojmy ) podepsané vlož do eurofólie a odevzdej 23.10.2020 v 9.00 hodin před školou.

 

Některá cvičení budou ohodnocena. Pracuj poctivě každý den.

 

VKO               OSOBNOST             19. - 23. 10. 2020

Pokračujte v aktualitách – na každý den jednu. Nezapomeňte na říjnový svátek.

Napište několika větami, jaké máte představy o své budoucnosti.  Pište na A5, abyste mohli po kontrole vlepit do sešitu.

ANGLICKÝ JAZYK    ( Mgr. Ebrová)          19. - 23. 10. 2020

 

Rozšiřujeme témata POCITY/OBLÉKÁNÍ. Procvičujeme otázky (konverzační cvičení).

1) Vypracuj pracovní list FEELINGS. (K vyzvednutí ve škole ve stanovený čas výměnou za vypracované zadání z minulého týdne)

 

2)Vytvoř rozhovor s těmito otázkami:

 Co obvykle nosíš do školy? (na sobě-oblečení)

Co normálně nosíš doma?

Co nosíš, když jdeš ven?

Co lidé obvykle nosí, když jdou do divadla?

Jaké je tvoje oblíbené oblečení?

Jaké oblečení měli na sobě včera tvoji rodiče? (minulý čas)

Koupil sis v poslední době nějaké nové oblečení? (předpřítomný čas!)

 

Tento rozhovor napište na papír A4 a připojte při odevzdání k pracovnímu listu o pocitech. Po kontrole si ho vlepíte do sešitu.

 

Vše řádně označte svým jménem a třídou.

 

Doporučuji shlédnout anglické video o kreslení:

https://www.ted.com/talks/graham_shaw_why_people_believe_they_can_t_draw/transcript

 

 

Pokud jste ještě neodevzdali projekt o slavných osobnostech, doneste ho.

 

  1. ​Matematika, fyzika, chemie  - odevzdat foto na whatsapp, kdo má možnosti, odevzdá ofocený sešit
  2. Hudební výchova - práci máte v sešitě, neodevzdáváte, paní učitelka si zkontroluje, až se osobně uvidíte ve škole
  3. Anglický jazyk - Mgr. Ebrová - odevzdat sešit s vypracovanými úkoly - bude vrácen 23.10.
  4. Anglický jazyk - Bc. Szara - vyplněný PS nenosit, pokud si někdo vytiskl PS z odkazu - vypracované donést
  5. Výchova k občanství - odevzdat sešit s vypracovanými úkoly - bude vrácen 23.10.
  6. Český jazyk - odevzdat list A, B, C - mluvnice, odevzdat pracovní list - literatura i s výpisky v sešitu - sešit bude vrácen 23. 10.
  7. Přírodopis - vypracovaný pracovní list nalep do sešitu, sešit neodevzdávej

 

Milí žáci, 

moc Vás zdravím, vkládám nové materiály do matematiky - někteří pilní mi už přes whatsapp posílají fotečky. Moc Vás tímto chválím. Můžete přes whatsapp poslat i chemii a fyziku, vše vytisknu a předám paní učitelce Tomčíkové.

Mějte se moc hezky, pilně pracujte, taky odpočítvejte.

Zdraví Vás paní učitelky Rochováangelheart a Tomčíkováwink a slečna asistentka Řezníčkováangel

Vážení zákonní zástupci, milí žáci, připomínám všem, že distanční výuka je povinná. Zadané úkoly budou děti odevzdávat v tyto dny:

v pondělí 19. 10. v 9.00

v pátek 23. 10. v 9. 00

Vždy před budovou školy (pavilon A)

Všechny práce čitelně označte svým jménem, třídou a předmětem

vzor

Uršula Krásná, 8. B - Matematika

Kdo odevzdal přes whatsapp(matematika, fyzika, chemie), nemusí již práci znovu nosit!!!!!!cheeky

V případě nejasností mě telefonicky kontaktujte.

Přeji vám klidné dny. 

Ing. Lena Rochová 

 

Matematika - vloženo ve středu 14. 10. 2020

 

Vypracovat na volné papíry cvičení v učebnici, odevzdat 19. 10. 2020 na pavilonu A v 9:00 hodin. 

výukové video - výpočet základu

https://www.youtube.com/watch?v=Tbkonx6Iyjo

anglický jazyk

Skeny

https://drive.google.com/file/d/1sXC0bV3uIsVzbMeYw2evB5Pfp4OY6125/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/17CDqUyngkLfOHeYX96AR6xzcUssRGMw2/view?usp=sharing

 

přírodopis

1.  Tkáně  - doplňte  poznámky v sešitě (nervová tkáň a tělní tekutiny)

2.  Opěrná soustava  - vypracujte popis kostry  (pracovní list předán ve  škole 9.10.)

                                     -  nastudujte funkce opěrné soustavy, typy kostí, stavbu, spojení, růst a vývoj
                                         kostí  (vše najdete v učebnici  na str. 20 – 27, je k dispozici naskenovaná)

 

  CHEMIE                        

                Dobrý den přeje učitelka Tomčíková. Zadání zpracujte do školního sešitu. Opatrujte se.

 

  1. Napiš stavbu atomu pro chemické prvky: kobalt (Co), rubidium (Rb), rtuť (Hg),

americium (Am), arsen (As), brom (Br).

 

  1. Hmotnost roztoku je 50 g, v roztoku je rozpouštěno 10 g kuchyňské soli. Vypočítej koncentrace roztoku.

 

  1. Kolik gramů chloridu sodného (kuchyňská sůl) je v 600 g jeho 20% roztoku?

 

  1. Jakou hmotnost má roztok, koncentrace kterého je 30% ? Daný roztok obsahuje 60g dusičnanu stříbrného.

 

  1. Kdo nemá dopracováno projekt VODA, prosím, dopracujte!!!

 

Fyzika

                  Dobrý den, zpracujte dané zadání do školního sešitu. Hezký týden přeje Tomčíková, opatrujte se.

  1. Napiš převod jednotek tlaku:

                          29 hPa =          Pa                          0,0347 MPa =               Pa

                          167 Pa =          kPa                                  45 kPa =              MPa

                      1534 hPa =          kPa                                 36 MPa =             kPa

 

  1. Tlaková síla o velikosti 1,9 kN, která působí na desku stolu vyvolává tlak 38 hPa. Jaký obsah má plocha stolu?

 

  1. Bedna o hmotnosti 24 kg působí na plochu o velikosti 0,6 m2. Vypočítej tlak, který vyvolává bedna na plochu.

 

  1. Obsah plochy lavice je 1,5 m2. Jak velká tlaková síla vznikne, jestli tlak je 30 hPa?

 

  1. Těleso o hmotnosti 48 kg působí na plochu, která má délku 4 m a šířku 3m. Vypočítej tlak, který vyvolává těleso na plochu.

 

 

  1.  Přečti text na stráně 89,90. Podle textu do sešitu zapiš:

 

  1. jak můžeme zmenšit tlak…………………………………….
  2. jak můžeme zvětšit tlak……………………………………….

Anglický jazyk

Opakujeme si nepravidelná slovesa (PS str. 79) past simple (2. sloupec).

Doučíme se prvních 40 sloves ze sloupce past participle (3. sloupec).

Procvičujeme si present perfect (odkaz: https://drive.google.com/file/d/19WuM5S-7vMRR5mv9UKyO_zm0jQh1TnmI/view?usp=sharing) – vytisknout, vyplnit, donést následující týden.

Práce v PS str. 61/6 a 61/7 – vyplnit.

Během úterý (13. 10. 2020) doplním oskenované stránky z PS pro ty, kteří sešit nemají. Stránky z PS si z odkazu vytiskněte a přineste následující týden! Ostatní budou mít vyplněné cvičení v PS.

Bc. Szara Nikola

Anglický jazyk  (Vyuč. Ebrová. L. )

Upevňujeme použití slovesných časů. Opakujeme nepravidelná slovesa. Rozšiřujeme slovní zásobu na téma Pocity/zdraví,  Oblékání/móda

1/ Vytvoř si do sešitu tématické slovníčky na téma  1. Zdraví/nemoc/ pocity

                                                                                            2. Oblékání/ móda

    Pracuj se slovníkem nebo s internetem. Minimální rozsah 20 slov na každé z obou témat. Nezapomeň , že  slovník je dvojjazyčný.    healthy-zdravý        tie – kravata

DBEJ NA PĚKNOU ÚPRAVU. Vypracuj do školního sešitu.

2/ Opakuj triády nepravidelných sloves. Využij přehledu v prac. sešitě s. 78. Tato slovesa je nutné umět bezpečně, abyste mohli tvořit např. předpřítomný čas.

3/ Vytvoř věty v těchto slovesných časech. Vždy ve větě  použij zadaný výraz uvedený v závorce. Věty budou mít nejméně 7 slov.

Přítomný čas prostý ( sleeps)  1 věta

Přítomný čas průběhový (aren´t dancing) 1 věta

Minulý čas prostý (was, ate) 2 věty

Minulý čas průběhový ( was drinking) 1 věta

Budoucí čas prostý (won´t) 1 věta

Předpřítomný čas   (has spoken, haven´t written) 2 věty

Věty napiš anglicky i česky do školního sešitu. Dbej na pěknou úpravu.

 

VKO

Osobnost( Schopnosti a dovednosti)

Napiš do školního sešitu o sobě, jaké máš schopnosti a dovednosti. Můžeš napsat i o kamarádovi nebo členech rodiny.

 Pokus se vysvětlit, co je to inteligence. Můžeš použít internet , ale vyjádři se vlastními slovy.

Napiš do sešitu 5 aktualit tohoto týdne

 český jazyk -  12.10.  – 16.10.2020

 

Mluvnice

List A – Anglie očima ........ doplň postupně všechna pravopisná cvičení ( na každý den jedno)

List B – Mluvil zvolna ......   urči vyznačené větné členy (na každý den jeden sloupec)

List C – Závodník překonal ......  znázorni graficky větu jednoduchou, urči všechny větné členy ( každý den čtyři věty)

 

Literatura

Počátky našeho písemnictví

Pracovní list – podtrhej vždy to nejdůležitější, pak vyber a vypiš podstatné do literárního sešitu (to si zkus zapamatovat) 

hudební výchova

  1. Zjisti, jaké hudební nástroje můžeš slyšet v symfonickém orchestru.
  2. Jeden z nich si vyber – svůj výběr zdůvodni a zjisti o něm co nejvíce zajímavostí.
  3. Informace, které jsi získal/a zapiš do sešitu, seznámíš s nimi ostatní ve třídě v následujícím týdnu. Splnění úkolu bude jedním z hodnotících kriterií.
  4. Nezapomeň si připomenout, jaké tvary mají jednotlivé druhy not a jak dlouho zní tón, který udávají, abychom mohli zahrát společně písničku nu boomophone

 

 

Roluj dolů !!!!

 

Matematika - test - trojčlenka - 19. 10. 2020

Pozor!!! ve čtvrtek budu vkládat nové výpisky!!!!!

Pondělí 12. 10. 2020 - středa 14. 10. 2020

 

odkaz na výuková videa - výpočet procentové části

https://www.youtube.com/watch?v=w08rAys1ryg&t=352s