„Svět je nádherná kniha, ale nemá cenu pro toho, kdo neumí číst.“ Carlo Goldoni
zpět

 

Pečeme cukroví - spolupráce II.A a III.A

 

Tandemová výuka představuje spojení dvou pedagogů, kteří spolu působí v jedné třídě současně. Již jsme několik takových hodin společně strávili a dětem se to moc líbí. Tak jsme jim společně připravily netradiční úkol - vylosovat si recept a zjistit, jak je jeho příprava finančně náročná, tedy co se týče surovin. Náklady na vodu a energie si necháme do dalších let.

tř. uč. Mgr. M. Malá, Mgr. B. Kavanová
a AP J. Zemanová a P. Ladányi

Variabilní skupiny žáků II. a III. A se dnes ponořily do receptů vánočního cukroví.

"Měli jsme se co ohánět", říkají žáci. "Proč? Všechno jsme museli vyhledat, vyřešit, spočítat, nalepit, přečíst, ... Ale zvládli jsme to. Paní učitelky řekly, že jsme byli velice šikovní a že si to určitě v lednu zopakujeme. Tak se těšíme."

Zadané úkoly:

- zjistit v obchodě (na pultech, na stolech), kde co leží

- zjistit podle receptu, které suroviny potřebujeme

- kolik to stojí v celku, kolik potřebujeme peněz na nákup

- jít do banky vyzvednout si peníze

- doma (v lavici) přepočítat/odhadnout, kolik stojí potřebné množství dané suroviny

- jaké jsou skutečné náklady na dané cukroví

- kolik nám prodavačka vrátí peněz

Ohlasy/hodnocení žáků:

plusy

minusy

skupiny

mohli jsme se radit

pomáhali jsme si

nakupování

hledání zboží

peníze / banka

kalkulačka

hluk a křik některých dětí

on nic nedělal

nevyhráli jsme