
Na tento projekt v rámci globálního grantu 1.1. operačního programu vzděIávání pro konkurenceschopnost nám byla přidělena dotace ve výši 1 322 662,00 Kč.
Cílem projektu je změnit postoj žáků i rodičů k technickým oborům a zároveň umožnit žáků připravujících se na výběr povolání snadnější rozhodování a správnou orientaci ve výběru oboru budoucího povolání v návaznosti na individuální schopnosti žáka.
Realizace projektu: od 2. 1. 2013 a termín ukončení je 29. 8. 2014
Obsahem projektu je:
- Celodenní mimoškolní výuka v řemeslných dílnách, ve kterých si žáci vyzkouší postupy a techniky výroby z různých oborů (např. práce se dřevem, textilní výroba apod.)
- Počítačové modelování využitelné v řemeslech - v počítačovém kurzu se žáci naučí navrhnout vlastní výrobek a vyzkouší si trojrozměrné modelování výrobků za pomocí vlastní prostorové představivosti. Po ukončení kurzu a na závěr projektu obdrží každý partner výukový materiál počítačového programování na CD, do kterého budou zahrnuty i zkušenosti a poučení z hodin praktické výuky a samostatné práce žáků, které partneři mohou v budoucnu nadále využívat pro další výuku. Rozsah kurzu a výukových hodin - 3 x 4 výukové hodiny. Celkem 12 hodin.
- Exkurze do výrobních podniků – v této aktivitě se žáci každé partnerské školy zúčastní exkurzí do třech vybraných podniků, ve kterých budou žáci seznámeni s různými pracovními technologiemi a různými průmyslovými odvětvími. Projekt je určen pro žáky osmých a devátých ročníků. Aktivity jsou realizovány zejména ve vyučovacím předmětu „praktické činnosti – volba povolání“. Věříme, že budoucím vycházejícím žákům účast v projektu pomůže při rozhodování o volbě studia na střední škole. Poslední plánovaná aktivita proběhne v červnu v letošním školním roce. Žáci se zúčastní exkurze ve vybraném podniku. Účastníci již využili exkurzi ve sklárně v Nižboru, v tepelné elektrárně v Tušimicích a název posledního podniku ještě není potvrzen.
Zpracovala výchovná poradkyně PaedDr. M. Koukalová