„Svět je nádherná kniha, ale nemá cenu pro toho, kdo neumí číst.“ Carlo Goldoni
zpět

 

Do školy s úsměvem - 2. část

Dnes - ve čtvrtek 12. června - proběhlo druhé setkání učitelů s dětmi předškolního věku. Budoucí prvňáčci se seznámili se skřítkem Medovníčkem. Plnili nové úkoly, ve kterých dokazovali, že jsou na školu dobře připraveni.

Museli zvládnout například tyto dovednosti:

  • správné držení tužky
  • kreslení daného tvaru dle předlohy
  • počítání do pěti
  • postřehování počtu do pěti
  • správnou výslovnost
  • vytleskávání jednoduchých slov
  • znalost barev
  • pochopení významu slov
  • umění navzájem si naslouchat
  • popis postavy
  • postřeh detailu textu
  • dokonči příběh (fantazie)
  • rozklad a sklad slova
  • základní průprava v německém i anglickém jazyce

Na závěr jim divadlo Kahánek připravilo představení plné hádanek, které děti samy doprovázely na hudební nástroje.

Dětem se ve škole moc líbilo. Chtěly by přijít ještě jednou, ale to už nám čas nedovolí. Prázdniny se blíží, budou si muset počkat na ten svůj velký den v září.

A co říkají na budoucí školáky pedagogové?

Psací potřeby - většina dětí drží tužku správně, ale někde je vidět špatný úchop, proto žádáme rodiče, aby tomu opravdu věnovali doma zvýšenou pozornost.

Výslovnost - děti mluví srozumitelně, jasně a většina i dostatečně nahlas, jen zřídka se ukázala nutnost logopedické péče a nápravy. Máte-li podezření na špatný vývoj řeči svého dítěte, určitě navštivte logopedickou poradnu. Tam vám přesně poradí, jak s problémem naložit, aby byl co nejrychleji napraven.

Počty - děti umí napočítat minimálně do deseti. Většina dokáže postřehovat počet do pěti bez problémů.

Čtení - poslech - sluchová paměť - překvapilo nás, že rodiče svým dětem čtou pohádky již jen zřídka, většinou se děti na pohádky jen dívají a nikdo po nich nechce ani vyprávění, jaká pohádka byla, o čem, co se mu/jí líbilo nebo nelíbilo. Doporučujeme číst pohádky před spaním, stačí pár minut, výhodou je pohádka na pokračování - dítě si musí zapamatovat, o čem se četlo předchozí večer.

Zrakové rozlišování - cvičení typu "hledej rozdíly" nebylo pro děti složité, úkol zvládly.

Vytleskávání - rytmus - rytmus zvládly bez chybičky. Vytleskávání slov, říkadla, opakování rytmu, hra na tělo - nic je nepřekvapilo a dokázaly pracovat najednou a společně.

Průprava k výuce cizího jazyka - překvapilo nás, co vše si děti dokáží zapamatovat z prvního i druhého setkání (představení sama sebe, barvy, zvířátka, písnička). I přes pokročilou hodinu pracovaly se zájmem a velkým nasazením. Cílem bylo nacvičit odlišné zvuky v anglickém i německém jazyce a vzbudit u dětí zájem o cizí jazyk. Komunikaci v cizím jazyce zvládly nad naše očekávání.

Děkujeme za spolupráci mateřským školám.

Na setkání s vašimi dětmi se v příštím roce těší organizátoři akce:

Mgr. Lenka Hrušková Bursová, Mgr. Hana Kopečná, Mgr. Markéta Spiříková, Mgr. Alexandra Juhosová, p. Pavlína Čábelková, Mgr. Linda Křížová, Mgr. Marie Kaiserová, Mgr. Petra Nastoupilová, Mgr. Pavla Mazancová, p. Jana Krapfová, p. Dagmar Veselá, Mgr. Margita Malá, Mgr. Elena Medová, Ing. Pavlína Raszyková, p. Hana Soukupová, p. Katarzyně Berkové, p. Janě Tomsové, p. Petr Kříž, p. Robert Šefl, p. Vojta Wagner, Bc. Markéta Procházková, žáci VI. a IX. ročníku a speciální třídy