Putován pravěkem v 6. B
Žáci 6. B se ponořili do fascinujícího světa pravěku. Skrze skupinovou práci, ve které měla každá skupina za úkol zpracovat jednu etapu pravěku. Každá skupina se věnovala výrobě dobových nástrojů a zbraní, které byly typické pro danou etapu pravěku, od kamenných seker a hrotů šípů v paleolitu po pokročilejší nástroje z bronzu v době bronzové a železné. Žáci nástroje nejen vyráběli, ale také zkoumali, jakým způsobem byly v pravěku využívány. Vytvářeli věrné modely jeskynních obydlí, příbytků ze dřeva a kamene či prvních domů z hlíny a slámy, jež poznávali z archeologických průzkumů.
Projekt vyvrcholil vzájemnou prezentací výsledků, každá skupina prezentovala své modely, nástroje a zbraně a podělila se s ostatními o objevy a dojmy z pravěkého života, a vrstevnickým učením, v němž žáci své výrobky a poznatky demonstrovali 6. A. To nejen posílilo komunikativní dovednosti žáků, ale také podporovalo vzájemnou spolupráci a respekt. Tato fáze projektu tak poskytla žákům příležitost zdůraznit jedinečnost své práce a učit se od ostatních.
Nakonec svou práci zhodnotili sami žáci 6. B formou tzv. hashtagů:
#pravěkv6třídě
#učeníseopravěku
#mámerádidějepis
#málopsaní
#učenínásbaví
#bylotodobrý
Celý projekt nejen podporoval získávání znalostí o pravěku, ale také rozvíjel komunikační, organizační a týmové dovednosti žáků. Pravěk se tak stal živou a inspirativní součástí jejich vzdělávání.
Mgr. M. Hoskovcová