„Svět je nádherná kniha, ale nemá cenu pro toho, kdo neumí číst.“ Carlo Goldoni
zpět

Preventivní pobyty pro žáky 6. a 7. tříd

Naše škola zrealizovala v listopadu preventivní pobyty pro žáky 6. a 7. tříd, protože si uvědomujeme, že s přechodem žáků na 2. stupeň a po zažití online výuky, je potřeba umožnit žákům budovat a udržovat pozitivní vztahy v třídním kolektivu.

Cílem pobytů bylo:

• adaptovat se na nové podmínky – třída na 2. stupni, opět kolektivní výuka
  • zprostředkovat společné zážitky
  • umožnit žákům a jejich učitelům vzájemné poznání ve formální i neformální rovině
  • osvojovat si základní kompetence v oblasti zdravého životního stylu
  • rozvíjet u žáků pozitivní sociální chování, vlastnosti a zdravou osobnost
  • zvyšovat u žáků sebevědomí, toleranci a respekt k ostatním
  • nacvičovat zdravou asertivitu a schopnosti odmítat
  • nacvičovat přijímání pozitivní zpětné vazby, navazování kontaktů s ostatními
  • rozvíjet u žáků dovednost vyjadřovat negativní pocity, pracovat se slabými stránkami
  • učit žáky řešit problém sociálně přiměřeným způsobem, pěstovat sebekontrolu

Program pobytů zajišťoval školní metodik prevence Mgr. Marie Kaiserová ve spolupráci s třídními učiteli a asistenty pedagoga.

Třídní učitelka VI. A:

Žákům se pobyt velmi líbil. Obzvlášť pozitivně hodnotili všechny aktivity, kterých se účastnili, ubytování a stravování. Jak sami uváděli, pobyt jim přinesl také možnost lépe poznat své spolužáky a spřátelit se s některými žáky ze sedmého ročníku. Z mého pohledu třídního učitele žáci dobře a ochotně spolupracovali, měla jsem možnost je lépe poznat. Chtěla bych ocenit výbornou organizaci a zajištění celé akce.

Žáci VII. C napsali:

Bylo super, že jsme mohli hrát spoustu her, byla i diskotéka, výlet po okolí. Hráli jsme stolní tenis. Překvapilo nás, že jsme všichni spolupracovali, nehádali se a navzájem si pomáhali.

Našli jsme si nové kamarády a dozvěděli se hodně zajímavých věcí o našem panu učiteli a paní asistence.

Pobyt byl skvělý, výborně nám vařili a mohli jsme si i přidávat.

Jeli bychom znovu.

Žáci VII. A napsali:

Po příjezdu jsem byla udivená, čekala jsem to menší. Pokoje byly hrozně hezké. Už od začátku jsem věděla, že si pobyt užiju. První oběd byl moc dobrý a vůbec po celou dobu vařili opravdu výborně. Celý den jsme hráli různé hry. Snídaně byla hustááá, měli jsme švédský stůl, což jsem nikdy nikde neviděla. Po cestě na Vlčí hřbet jsme hráli na zloděje. Večer jsme měli diskotéku, tu jsem si užila nejvíc. Nejraději bych jela na Mariánskou klidně na 14 dní. Bylo to moc super.

Na adaptační pobyt jsme jeli na Maránskou do penzionu Lesanka. Penzion byl na pěkném místě, pokoje byly hezky vybavené a čisté.

Po příjezdu jsme se ubytovali a po krátkém odpočinku jsme se vydali na výšlap. Sluníčko svítilo a byla legrace, moc se mi to líbilo. Po večeři nás čekala stezka odvahy, docela jsem se bál, ale nakonec jsem to zvládl.

Druhý den nám pršelo, tak jsme ho trávili v klubovně, kde jsme hráli různé hry. Poslední večer byla diskotéka, tančili jsme. Byl to moc pěkný večer, pro mě nejlepší z celého pobytu.

Pobyt jsem si užil na plno. Jsem moc rád, že jsem jel a mohl tam být se spolužáky, paní asistentkou a paní učitelkou. Všichni jste skvělí!

Druhý den po budíčku jsme nemohli na rozcvičku, jelikož pršelo. Po snídani jsme tedy hrály hry uvnitř chaty. Řízek s bramborami na obědě nám chutnal. Odpoledne jsme v pláštěnkách vyrazili na kratší procházku. Když jsme se vrátili, hráli jsme zase hry. Po dobré večeři jsme měli diskotéku. Pěkně jsme se u toho zapotili.

Děkuju paní učitelce Kaiserové, že pro nás připravila tak hezký pobyt.

Žáci VI. B napsali:

První den jsme začali dobrým obědem. Jednu noc byla stezka odvahy a druhou noc bylo prima disko. Pěkně jsme to s holkami rozjely. Byl to přátelský výlet plný aktivit. Moc se nám tam líbilo, ani se nám nechtělo domů.

Metodička prevence s námi dělala aktivity vedoucí ke stmelení kolektivu. Kromě toho jsme chodili na procházky, měli jsme bobříka odvahy a zatančili si na diskotéce. Nesmím zapomenout na výborná jídla. Musím říct, že ze dvou tříd se stal jeden velký kolektiv, kde věk nehrál žádnou roli. Mám spoustu nových kamarádů, za což jsem moc ráda. Náladu nám nezkazilo ani deštivé počasí. Pobyt měl jediné mínus, a to, že byl tak krátký.

Byl to skvělý pobyt, protože jídlo bylo skvělé, a byla tam velká zábava.

Na tento výlet jsem se velmi těšila. Celou cestu autobusem jsem si představovala, jaké to tam asi bude. Chata a okolí bylo nádherné. Během dne jsme hráli různé hry. Po večeři byla stezka odvahy. Druhý den pršelo, ale šli jsme na procházku k památné lípě. Zpívali jsme různé písničky. Večer byla diskotéka. I když byl výlet zajímavý a poučný, už jsem se těšila domů. Všechno jsem mamce vyprávěla.

Nejdříve se mi moc jet nechtělo, ale nakonec se mi to moc líbilo. První den jsme šli na Vlčí hřbet. Měli jsme úžasný výhled. Večer nám učitelé připravili bobříka odvahy. Další den nás čekala diskotéka. Moc jsme si to užili. Nejvíce jsem se obávala, jaká budou vařit jídla, ale nezklamali mě, vařili úžasně. Bylo to úžasný. Jela bych klidně znovu.

Třídní učitel VI. B:

Všem žákům se tento pobyt velmi líbil a odjížděli z něho s nadšením a plni různých nezapomenutelných zážitků.

Žáci VII. B napsali:

Musím říct, že jsem si to moc užila, klidně bych tam jela zase.

Stezka odvahy byla dobrá. Diskotéka ze začátku nic moc, ale pak to všichni rozjeli. Adapťák byl super, jel bych tam zase.

Nedočkavostí jsem nemohl dospat. V 7,30 hodin jsem s taškou běžel ke škole. Na pokojích jsme byli většinou po dvou. Večer jsme strávili s rodinou paní učitelky. Hráli na kytaru, housle a basu, společně jsme zpívali. Také byla stezka odvahy, vůbec jsem se nebál. Další den dopoledne jsme měli připravený kvíz s kartičkami. Celou dobu jsme byli venku a to mě bavilo. Odpoledne nás čekala pěší túra. Cestou jsme fotili přírodu, protože byla vyhlášena soutěž o nejhezčí fotku. Večer jsme měli disco. Snídaně tady byly nejlepší ze všech jídel. Byly formou švédských stolů a každý si mohl vzít, co a kolik chtěl. Pobyt se mi moc líbil. Klidně bych tu zůstal i dva týdny.

Bylo to tam úžasný, zažila jsem tam hodně věcí. Moc se mi to líbilo, chtěla bych jet znovu.

Třídní učitelka VII. B:

Všem se pobyt i aktivity líbily, jídlo bylo výborné a žáci si odnesli spoustu pěkných vzpomínek na několik dnů strávených bez rodičů, ale se svými vrstevníky.

Žáci VI. C napsali:

Chodili jsme na procházky. Je tu krásná krajina. Moc jsem si to užila.

Vařili tam dobře, pokoje byly hezké. Nejvíc mě bavila diskotéka, ale ostatní aktivity byly taky dobré. Byla tam i stezka odvahy. Lituji žáků, co tam nejeli. Moc se mi tam líbilo.

Líbily se mi procházky, nejlepší byla po Vlčím hřbetu. Zažili jsme skvělé aktivity.

Hráli jsme hry, chodili ven a měli jsme diskotéku a stezku odvahy. Byly tam dobré snídaně, obědy i večeře, ale nejvíc mi chutnala snídaně, kdy jsme si mohli vybrat, co chceme. Nejvíc mě bavilo, když jsme mohli odpočívat. Adapťák se mi velmi líbil, hodně jsem si to užila.

Adaptační pobyt se mi líbil.