„Svět je nádherná kniha, ale nemá cenu pro toho, kdo neumí číst.“ Carlo Goldoni
zpět

Projekt Calliditas
 

27. listopadu proběhla pro žáky 4. ročníku interaktivní přednáška Kyberbezpečnost I. Tento modul je zaměřený na hrozby kybersvěta. Jeho cílem je zmapovat nebezpečí, se kterými se žáci setkali, nebo mohou setkat, a naučit je zásady kyberbezpečnosti.
Přednáška byla pro žáky velmi zajímavá a přínosná. V dnešní době si ještě žáci neuvědomují všechna úskalí a nebezpečí, která je čekají ve virtuálním světě. Beseda byla vedena velmi profesionálně a nápaditě s využitím interaktivní tabule. Žáci byli vtaženi do výuky a dané téma je hodně zajímalo. Kladli zajímavé a zvídavé otázky. Akce byla hodnocena velmi pozitivně.
 
Mgr. Milena Koukalová
 
Pro 6. A a pro 6. B proběhly 27. listopadu a 6. prosince interaktivní vyučovací lekce „Kritické myšlení“, které si definujeme jako schopnost vyhodnotit kvalitu informací. Žáci se zamýšleli nad tím, proč je důležité kvalitu informací posuzovat a v „Laboratoři pravdy“ si vysvětlili jak na to. Žáci společně s lektorkou paní Dytrychovou prozkoumávali některá běžně rozšířená a kuriózní tvrzení a hledali pravdu a racionální vysvětlení záhadných příběhů z minulosti. Přednáška byla hodnocena kladně.
 
Mgr. Marie Kaiserová
 
Ve středu 6. prosince se žáci 5. ročníku zúčastnili interaktivní přednášky Environment 2020+. Cílem modulu je motivovat žáky k samostatnému přemýšlení o tématu ochrany přírody. Paní Dytrychová žákům přiblížila hravou formou téma environmentální výchovy. Žáci se při přednášce dozvěděli základní informace o naší planetě. Diskutovali o tom, jak Země mohla vzniknout a z čeho se skládá. V druhé části se zaměřili na oceány a ohrožené druhy zvířat a jak tyto oblasti ovlivňuje ochrana životního prostředí. Největší „wau efekt“ byl pro
žáky tzv. plastový ostrov. V poslední části se žáci dozvěděli, jakým způsobem by do budoucna mohli ochránit životní prostředí. Paní lektorka Dytrychová dokázala žáky zaujmout, často je zapojovala do tématu prostřednictvím otázek, žáci tedy zůstávali neustále aktivní, pokládali své otázky a rozvíjeli další diskuzi. Přednášku hodnotili jako velmi přínosnou.
 
Mgr. Barbora Lippert Kavanová
 
Blázníš? No a! Preventivní a destigmatizační projekt zaměřený na oblast duševního zdraví a nemoci
22. listopadu proběhl pro žáky 9. A připravil Fokus Karlovarský kraj (nevládní nezisková organizace) program, jehož cílem je působit preventivně na vznik duševních onemocnění u dospívajících pomocí interaktivního zážitkového worshopu a zároveň probudit porozumění k lidem s duševním onemocněním. Lektorky se žáky diskutovaly o psychické krizi a štěstí, vlastní životní zkušenosti žáků, onemocnění a léčbě, jak a kde najít pomoc v obtížné životní situaci, naději a možnosti podpory, proč lze vnímat psychické problémy i jako
příležitost. Žáci byli do programu aktivně zapojeni a hodnotili program velmi pozitivně.
 
Mgr. Marie Kaiserová